Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Iepazistināt studentus ar mūsdienīgām informācijas komunikāciju tehnoloģijām (turpmāk-IKT) un to pielietošanas metodēm sporta pedagoģijā, gan nodrošinot labāku IKT integrāciju mācību procesā un praksē, gan stiprinot sadarbības prasmes darbā ar IKT. Šis praktisks kurss iepazīstinās studentus arī ar esošajiem digitālā satura veidošanas un organizēšanas rīkiem un modeļiem, ko varēs pielietot patstāvīgi saskaņā ar dažādiem reālas pasaules scenārijiem. Šis kurss ietver uz projektiem orientētu problēmu risināšanas (turpmāk-POPBL) apguves modeli, kura mērķis ir saskaņot studentu prasmes ar industrijas vajadzībām, kas attiecīgi nodrošina, ka students iegūst nepieciešamo praktisko pieredzi un zināšanas reālistiska projekta realizācijas laikā.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Skolotāju prakse 1 un ir pieredze darbā ar datoru.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Pārzina svarīgākās digitālās tehnoloģijas izglītībā un to pielietojumu piemērus. 2. Pārzina digitālos risinājumus mācību satura izveidei un mācību līdzekļu izstrādei. 3. Izprot un novērtē digitālo risinājumu un IKT rīku izmantošanas nozīmi mācīšanās rezultātu sasniegšanā, kā arī mācību programmu un metodiku veidošanā. 4. Pārzina IKT rīkus grupvadībai un pozitīvas saskarsmes veidošanai. 5. Pārzina inovācijas metodisku materiālu izstrādē.
Prasmes
1.6. Prot integrēti lietot tehnoloģiju zināšanas izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām atbilstoša un dzīves pietuvināta procesa situācijām mācību īstenošanai. 7. Spēj mērķtiecīgi lietot IKT. 8. Spēj pielāgot mācību metodiku atbilstoši sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu ar IKT rīkiem. 9. Prot jēgpilni lietot digitālās mācību tehnoloģijas un rīkus. 10. Spēj orientēties inovatīvajos digitālajos rīkos un lietotnēs. 11. Spēj izmantot IKT iespējas studentu pētnieciskās darbības nodrošināšanai un digitālos rīkus vērtēšanas un atgriezeniskās saites gūšanai.
Kompetences
1.12. Plāno starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu, pielietojot atbilstošus IKT rīkus. 13. Integrēti lieto tehnoloģiju zināšanas izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem atbilstoša un dzīves situācijām pietuvināta mācību procesa īstenošanai. 14. Mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā integrē dažādas mācību tehnoloģijas, kā arī izvērtē ar digitālo tehnoloģiju lietošanu saistītos riskus. 15. Identificē drošību virtuālajā vidē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošo patstāvīgais darbs ietver:
1. Regulāru studiju kursa vielas apgūšanu, izmantojot lekciju materiālus, mācību literatūru un interneta resursus.
2. Mājas darbu izpildi.
3. Kursa darba izstrādi.
4. Gatavošanos kontroldarbiem un eksāmenam.
Studiju laikā studējošie, izmantojot lekciju materiālus un dažādus citus informācijas avotus, veic patstāvīgus darbus un uzstājas semināros par: IKT rīku praktisko pielietojumu mācību procesā, IKT rīku analīzi, IKT rīku integrāciju iespējām izglītības iestādē, saistīto mācību metožu izvēli un atlasi kritiskās domāšanas un lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšanai sporta pedagoģijas jomā, strādājot ar IKT rīkiem un izglītības tehnoloģijām. Kursa noslēguma projekta ietvaros studējošie izstrādā specifisku mācību vielu izmantojot virkni ar apgūtiem IKT rīkiem. Noslēguma pārbaudījums sastāv no teorētiskā un praktiskā eksāmena.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Grupu projekti |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Grupas projekti un patstāvīgie darbi |
||
|
2.
Testi |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
3.
Kursa darbs |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
4.
Eksāmens |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads IKT metodēs izglītībā un pedagoģijā. Inovatīvas tehnoloģijas un rīki, kas var būtiski atvieglot un paātrināt mācību procesu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas iegūšanas un pārvaldības rīki. Mācību procesa organizēšanas rīki. Satura radīšanas un koplietošanas rīki.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas avotu pārvaldīšanas un saglabāšanas rīki. Automātizētie literatūras avotu saraksta veidošanas rīki.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas avotu pārvaldīšanas un saglabāšanas rīki. Automātizētie literatūras avotu saraksta veidošanas rīki.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rīku mijiedarbība. Piemēri, kā ir iespējams kombinēt programmatūras rīkus, lai sagatavotu lekciju un semināru materiālus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rīku mijiedarbība. Piemēri, kā ir iespējams kombinēt programmatūras rīkus, lai sagatavotu lekciju un semināru materiālus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rīku mijiedarbība. Piemēri, kā ir iespējams kombinēt programmatūras rīkus, lai sagatavotu lekciju un semināru materiālus.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Trendi satura izveides tehnoloģijās un informācijas pārvaldībā. Dānijas un Itālijas pieredze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Trendi satura izveides tehnoloģijās un informācijas pārvaldībā. Dānijas un Itālijas pieredze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
EdTech un POPBL metodikas ieviešana sporta pedagoģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
EdTech un POPBL metodikas ieviešana sporta pedagoģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
EdTech salīdzinājums un novērtējums. E-klase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
EdTech salīdzinājums un novērtējums. E-klase.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MOOC kursu sagatavošanas rīki un tehnoloģijas, to salīdzinājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MOOC kursu sagatavošanas rīki un tehnoloģijas, to salīdzinājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
6C principi. Mācību sasniegumu vērtēšana ar IKT rīkiem sporta pedagoģijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
6C principi. Mācību sasniegumu vērtēšana ar IKT rīkiem sporta pedagoģijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa pārskats. Kursa projekta uzdevumu skaidrojumi. Gatavošanas eksāmenam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads IKT metodēs izglītībā un pedagoģijā. Inovatīvas tehnoloģijas un rīki, kas var būtiski atvieglot un paātrināt mācību procesu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas iegūšanas un pārvaldības rīki. Mācību procesa organizēšanas rīki. Satura radīšanas un koplietošanas rīki.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas avotu pārvaldīšanas un saglabāšanas rīki. Automātizētie literatūras avotu saraksta veidošanas rīki.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rīku mijiedarbība. Piemēri, kā ir iespējams kombinēt programmatūras rīkus, lai sagatavotu lekciju un semināru materiālus.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Trendi satura izveides tehnoloģijās un informācijas pārvaldībā. Dānijas un Itālijas pieredze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Trendi satura izveides tehnoloģijās un informācijas pārvaldībā. Dānijas un Itālijas pieredze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
EdTech un POPBL metodikas ieviešana sporta pedagoģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
EdTech salīdzinājums un novērtējums. E-klase.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MOOC kursu sagatavošanas rīki un tehnoloģijas, to salīdzinājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
6C principi. Mācību sasniegumu vērtēšana ar IKT rīkiem sporta pedagoģijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
6C principi. Mācību sasniegumu vērtēšana ar IKT rīkiem sporta pedagoģijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa pārskats. Kursa projekta uzdevumu skaidrojumi. Gatavošanas eksāmenam.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Januszewski, A., & Molenda, M. (2013). Educational Technology: A Definition with Commentary, Routledge.
10 More Educational Technology Concepts Every Teacher Should Know About. The Tech Edvocate, mar. 2017
Konstantaki, M. (2015). Applying Problem based learning in the Sports Science Curriculum. Athens Journal of Sports, 2(febr.), 7–16.
Sarge.nt, J. (2018). Digital technologies and learning in physical education: pedagogical cases. Sport, Education and Society, 23(janv.), 108–110,
Papildu literatūra
Lehmann, M., Christensen, P., Du, X., & Thrane, M. (2008). Problem-oriented and project-based learning (POPBL) as an innovative learning strategy for sustainable development in engineering education. European Journal of Engineering Education, 33(jūn.), 283–295.
Palao, J., M., Hastie, P., A., Cruz, P., G., & Ortega, E. (2015). The impact of video technology on student performance in physical education. Technology, Pedagogy and Education, 24(janv.), 51–63.
Duncan, M., & Al-Nakeeb, Y. (2006). Using problem-based learning in sports related courses: An overview of module development and student responses in an undergraduate Sports Studies module. Journal of Hospitality, Leisure, Sports and Tourism Education, 5(mai.).
Zotero_user_guide.pdf.