Novērtēšanas metodoloģija ergoterapijā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas par novērtēšanas procesu ergoterapijā, par mērījumiem (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa) un to piemērotības noteikšanu, par novērošanu un intervēšanu ergoterapijā, par uz pierādījumiem pamatotu praksi ergoterapijā.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt novērošanu un intervēšanu, kā arī apgūs iemaņas lietot mērījumus (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa), kā arī paaugstinās iemaņas pierādījumu meklēšanā par klīniskiem jautājumiem dažādos informācijas avotos, pratīs pielietot klīniskās domāšanas prasmes novērtēšanas procesā un veidot terapeitiskas attiecības.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās pamatzināšanas un pamatprasmes: veicot intervēšanu un novērošanu ergoterapijā; novērtēt personas nodarbju veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu; analizēt paveikto, atbilstoši novērtēšanas procesa soļiem un pieņemt lēmumus ergoterapijas laikā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, novērtēšanas prasmju apgūšana, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem, apgūt pamatprasmes novērtēt personas nodarbes veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu (online materiāls www.thecopm.ca).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas;
• aktīva dalība semināros;
• sekmīgi veikti testi studiju kursa laikā;
• kursa beigās – eksāmens (rakstisks).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Novērtēšanas process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Informācijas iegūšanas veidi: intervija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Informācijas iegūšanas veidi: intervija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Informācijas iegūšanas veidi: novērošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Informācijas iegūšanas veidi: novērošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Starppersonu procesi ergoterapijā: terapeitisko attiecību prakses modelis
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Starppersonu procesi ergoterapijā: terapeitisko attiecību prakses modelis
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Klīniskā domāšana, tās veidi
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Nucho A., Vidnere M. (2012) Intervēšanas prasme. IU „RaKa”, Rīga, 85 lpp.
Lisa Mendez and Jodene Neufeld. Clinical reasoning. What is it and why should I care? Ottawa, 2003. (akceptējams izdevums)
MacKenzie, Diane E., and David A. Westwood. (2013). "Occupational therapists and observation: What are you looking at?." OTJR: Occupation, Participation and Health 33(1): 4-11.
Taylor, R. R. (2020). The intentional relationship: Occupational therapy and use of self. Philadelphia, PA: F.A. Davis.