Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Novērtēšanas metodoloģija ergoterapijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_289
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt studentos pamatprasmes izvēlēties informācijas iegūšanas metodi ergoterapijas praksē, kā arī spēju pamatot informācijas iegūšanas metodes/mērījuma izvēli ergoterapijas procesā un veikt pacienta/klienta novērtēšanu, izmantojot šādus mērījumus: Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apatauja, Bartela indekss, Gribas aptauja; izmantot klīnisko domāšanu ergoterapijas procesā.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas priekšzināšanas par cilvēku un viņa darbības jomām, apkārtējo vidi, par sabiedrības attīstību un veselību, par SFK struktūru un pamatterminiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas par novērtēšanas procesu ergoterapijā, par mērījumiem (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa) un to piemērotības noteikšanu, par novērošanu un intervēšanu ergoterapijā, par uz pierādījumiem pamatotu praksi ergoterapijā.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt novērošanu un intervēšanu, kā arī apgūs iemaņas lietot mērījumus (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa), kā arī paaugstinās iemaņas pierādījumu meklēšanā par klīniskiem jautājumiem dažādos informācijas avotos, pratīs pielietot klīniskās domāšanas prasmes novērtēšanas procesā un veidot terapeitiskas attiecības.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās pamatzināšanas un pamatprasmes: veicot intervēšanu un novērošanu ergoterapijā; novērtēt personas nodarbju veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu; analizēt paveikto, atbilstoši novērtēšanas procesa soļiem un pieņemt lēmumus ergoterapijas laikā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, novērtēšanas prasmju apgūšana, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem, apgūt pamatprasmes novērtēt personas nodarbes veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu (online materiāls www.thecopm.ca).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • sekmīgi veikti testi studiju kursa laikā; • kursa beigās – eksāmens (rakstisks).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Novērtēšanas process
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Informācijas iegūšanas veidi: intervija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Informācijas iegūšanas veidi: intervija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Informācijas iegūšanas veidi: novērošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Informācijas iegūšanas veidi: novērošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Starppersonu procesi ergoterapijā: terapeitisko attiecību prakses modelis
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Starppersonu procesi ergoterapijā: terapeitisko attiecību prakses modelis
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Klīniskā domāšana, tās veidi
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Nucho A., Vidnere M. (2012) Intervēšanas prasme. IU „RaKa”, Rīga, 85 lpp.

2.

Lisa Mendez and Jodene Neufeld. Clinical reasoning. What is it and why should I care? Ottawa, 2003. (akceptējams izdevums)

3.

MacKenzie, Diane E., and David A. Westwood. (2013). "Occupational therapists and observation: What are you looking at?." OTJR: Occupation, Participation and Health 33(1): 4-11.

4.

Taylor, R. R. (2020). The intentional relationship: Occupational therapy and use of self. Philadelphia, PA: F.A. Davis.

5.

The Canadian Occupational Performance measure.

Papildu literatūra

1.

The Therapeutic Relationship.

Citi informācijas avoti

3.

www.cebp.nl

5.

Par teoriju ergoterapijā