Multimodālie vēstījumi
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie pārzina galvenos virzienus un to attīstības kontekstus multimodalitātes teorētiskajā izpratnē, ievērojamākos autorus, darbus un tajos paustās atziņas.
Prasmes
1.Studējošie patstāvīgi atlasa un izmanto semiotiskos resursus komunikācijas vēstījumu veidošanai, izstrādā analīzes modeļus un praktiski analizē multimodālus vēstījumus dažādās mediju vidēs.
Kompetences
1.Ievērojot komunikācijas specifiku jauno mediju multimodālajās vidēs, studējošie izvērtē, analizē, raksturo, konsultē un vada vēstījumu veidošanu mūsdienu komunikācijas procesos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Tekstu lasīšana, prezentācijas sagatavošana, multimodāla vēstījuma analīze, multimodāla vēstījuma veidošana un komunikācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) atbilžu un komentāru dziļums semināru diskusijās – 10%;
2) prezentācijas kvalitāte (teorētiskās izpratnes dziļums, faktu analīze, argumentācija, izteiksmes stils (terminoloģiskā skaidrība) – 45%,
3) eksāmens (mutiskas atbildes uz diviem jautājumiem par visu studiju kursa vielu) – 45%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Modalitātes jēdziens un tā izpratne kognitīvajās zinātnēs, lingvistikā un semiotikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vēstījuma modālās analīzes teorētiskie pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Verbālā un vizuālā komunikācija – uztvere, izpratne un atmiņa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas modu mijiedarbība vēstījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimodalitātes jēdziens un daudzveidība mūsdienu komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimodalitātes teorētiskās izpratnes un analīzes modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izteiksmes multimodālās iespējas (multimodalitāte un mūsdienu izglītības izaicinājumi).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimodālā retorika (multimodālā metafora).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bezemer, J., & Kress, G. (2008). Writing in multimodal texts a social semiotic account of designs for learning. Written communication, 25(2), 166-195.
Duncum, P. (2004). Visual culture isn't just visual: Multiliteracy, multimodality and meaning. Studies in art education, 252-264.
Forceville, C. (2014). Relevance Theory as model for analysing visual andmultimodal communication. Visual Communication. Berlin: Mouton de Gruyter, 51-70.
Forceville, C., & Urios-Aparisi, E. (Eds.). (2009). Multimodal metaphor (Vol. 11).
Jewitt, C. (2013) Multimodal Methods for Researching Digital Technologies./ The SAGE Handbook of Digital Technology Research. (ed.by Price, S., Jewitt, C, Brown B.) – London: SAGE, pp.255-256
Kress, G. (2009). Multimodality: A social semiotic approach to contemporary communication. Routledge.
Kress, G.( 2009) What is mode? / The Routledge Handbook of Multimodal Analysis. (ed. by Jewitt, C.) – London, New Yok: Routledge, pp. 54
Kress, G., & Van Leeuwen, T. (2001). Multimodal discourse (Vol. 208). London: Arnold.
O‘Halloran, K. L., Tan, S., & MKL, E. (2014). A multimodal approach to discourse, context and culture. Discourse in Context, 247-272.
Bednarek, M. (2015). Corpus-assisted multimodal discourse analysis of television and film narratives. In Corpora and Discourse Studies (pp. 63-87). Palgrave Macmillan, London.
Papildu literatūra
Gibbs Jr, R. W. (2014). Embodied Metaphor. The Bloomsbury Companion to Cognitive Linguistics, 167.
O‘Halloran, K. L., Podlasov, A., Chua, A., & Marissa, K. L. E. (2012). Interactive software for multimodal analysis. Visual Communication, 11(3), 363-381.
Ravelli, L. J., McMurtrie, R. J. (2015) Multimodality in the Built Environment. Spatial Discourse Analysis. – Routledge
Schmitz, U. (2014). Semiotic economy, growth of mass media discourse, and change of written language through multimodal techniques. Mediatization and Sociolinguistic Change, 36, 279.