Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Multimodālie vēstījumi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_018
Zinātnes nozare
Bibliotēkzinātne; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot padziļinātu teorētisko izpratni par modalitāti un multimodalitāti komunikācijas vēstījumu uztverē un veidošanā, sniegt zināšanas par multimodālo komunikācijas veidu daudzveidību un specifiku, it īpaši jauno mediju kultūras kontekstā, kā arī konceptuāli attīstīt multimodālu vēstījumu veidošanas, vērtēšanas un analīzes prasmes.

Priekšzināšanas

Komunikācijas teorētiskie aspekti, vēstījumu analīze.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie pārzina galvenos virzienus un to attīstības kontekstus multimodalitātes teorētiskajā izpratnē, ievērojamākos autorus, darbus un tajos paustās atziņas.

Prasmes

1.Studējošie patstāvīgi atlasa un izmanto semiotiskos resursus komunikācijas vēstījumu veidošanai, izstrādā analīzes modeļus un praktiski analizē multimodālus vēstījumus dažādās mediju vidēs.

Kompetences

1.Ievērojot komunikācijas specifiku jauno mediju multimodālajās vidēs, studējošie izvērtē, analizē, raksturo, konsultē un vada vēstījumu veidošanu mūsdienu komunikācijas procesos.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Tekstu lasīšana, prezentācijas sagatavošana, multimodāla vēstījuma analīze, multimodāla vēstījuma veidošana un komunikācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
1) atbilžu un komentāru dziļums semināru diskusijās – 10%; 2) prezentācijas kvalitāte (teorētiskās izpratnes dziļums, faktu analīze, argumentācija, izteiksmes stils (terminoloģiskā skaidrība) – 45%, 3) eksāmens (mutiskas atbildes uz diviem jautājumiem par visu studiju kursa vielu) – 45%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modalitātes jēdziens un tā izpratne kognitīvajās zinātnēs, lingvistikā un semiotikā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vēstījuma modālās analīzes teorētiskie pamati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Verbālā un vizuālā komunikācija – uztvere, izpratne un atmiņa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas modu mijiedarbība vēstījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimodalitātes jēdziens un daudzveidība mūsdienu komunikācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimodalitātes teorētiskās izpratnes un analīzes modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izteiksmes multimodālās iespējas (multimodalitāte un mūsdienu izglītības izaicinājumi).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimodālā retorika (multimodālā metafora).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bezemer, J., & Kress, G. (2008). Writing in multimodal texts a social semiotic account of designs for learning. Written communication, 25(2), 166-195.

2.

Duncum, P. (2004). Visual culture isn't just visual: Multiliteracy, multimodality and meaning. Studies in art education, 252-264.

3.

Forceville, C. (2014). Relevance Theory as model for analysing visual andmultimodal communication. Visual Communication. Berlin: Mouton de Gruyter, 51-70.

4.

Forceville, C., & Urios-Aparisi, E. (Eds.). (2009). Multimodal metaphor (Vol. 11).

5.

Jewitt, C. (2013) Multimodal Methods for Researching Digital Technologies./ The SAGE Handbook of Digital Technology Research. (ed.by Price, S., Jewitt, C, Brown B.) – London: SAGE, pp.255-256

6.

Kress, G. (2009). Multimodality: A social semiotic approach to contemporary communication. Routledge.

7.

Kress, G.( 2009) What is mode? / The Routledge Handbook of Multimodal Analysis. (ed. by Jewitt, C.) – London, New Yok: Routledge, pp. 54

8.

Kress, G., & Van Leeuwen, T. (2001). Multimodal discourse (Vol. 208). London: Arnold.

9.

O‘Halloran, K. L., Tan, S., & MKL, E. (2014). A multimodal approach to discourse, context and culture. Discourse in Context, 247-272.

10.

Bednarek, M. (2015). Corpus-assisted multimodal discourse analysis of television and film narratives. In Corpora and Discourse Studies (pp. 63-87). Palgrave Macmillan, London.

Papildu literatūra

1.

Gibbs Jr, R. W. (2014). Embodied Metaphor. The Bloomsbury Companion to Cognitive Linguistics, 167.

2.

O‘Halloran, K. L., Podlasov, A., Chua, A., & Marissa, K. L. E. (2012). Interactive software for multimodal analysis. Visual Communication, 11(3), 363-381.

3.

Ravelli, L. J., McMurtrie, R. J. (2015) Multimodality in the Built Environment. Spatial Discourse Analysis. – Routledge

4.

Schmitz, U. (2014). Semiotic economy, growth of mass media discourse, and change of written language through multimodal techniques. Mediatization and Sociolinguistic Change, 36, 279.