Pētniecības metodes rehabilitācijā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie izpratīs un izvērtēs teorijas un uz pierādījumiem balstītas zināšanas, spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus.
Prasmes
1.Studējošie spēs novērtēt pētniecības paradigmas, kas ir pamatā zināšanu attīstībai, apgūs vairākas pētījumu metodikas un analītiskās stratēģijas. Spēs vadīt pētniecības procesu, ievērojot ētikas principus.
Kompetences
1.Studējošie spēs izvirzīt savai nozarei atbilstošus pētniecības jautājumus, plānot un vadīt pētījuma procesu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pētījumu metodes |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošajiem jāizvēlas viena pētījuma metode un mazā grupā (2-3 studenti) jāsagatavo un jānovada nodarbība par šo metodi, vēršot uzmanību uz specifiskiem jautājumiem – zinātniskais stiprums, kļūdas iespējamība, drošums un pamatotība. |
||
|
2.
Intervijas analīze |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Individuāli sagatavota intervijas analīze un kopsavilkums (kvalitatīvas pētniecības metodes). |
||
|
3.
Magistra darba tēmas pieteikums |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Maģistra darba tēmas izvēle, maģistra darba pētījuma plānošana un tēmas pieteikuma sagatavošana un aizstāvēšana. |
||
|
4.
Žurnālu klubs |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Literatūras avotu atlase un kritiska analīze par maģistra darbam izvēlēto tēmu, ziņojums seminārā. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Kumulējošs vērtējums eksāmenā: - docētāja un studiju biedru novērtējums par patstāvīgi sagatavotu un novadītu nodarbību- 40%; - individuāli veiktie uzdevumi- 20%; - maģistra darba tēmas aizstāvēšana - 40%. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process un tā vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētniecības process un tā vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētniecības process un tā vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Literatūras pārskati: tipoloģija, kritiska analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētījumu metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētījumu metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Jaukta tipa pētījumu metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētījumu metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētījumu metodes
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas izvēle un pieteikuma sgatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas izvēle un pieteikuma sgatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas izvēle un pieteikuma sgatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskie aspekti rehabilitācijā un pētneicībā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskie aspekti rehabilitācijā un pētneicībā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma jautājums un pētījumu metodes
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte, 2021.
Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). K. Mārtinsone, A. Pipere, I. Rozenvalde, U. Berķis, M. Dambrova, I. Gobiņa, I. J. Mihailovs, S. Riekstiņa-Pāla, D. Spila, K. Šneidere, J. Vīķe, I. Znotiņa. Rīgas Stradiņa universitāte, 2019
Arienti C, Armijo-Olivo S, Minozzi S, et al60 Methodological issues in rehabilitation research: a scoping reviewBMJ Evidence-Based Medicine 2019;24:A35.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Pētniecība: teorija un prakse. Zin.red.- K. Martinsone, A. Pipere, D. Kamerade. Rīga, Raka, 2016.
Citi informācijas avoti
Elektroniskie informācijas resursi
Step by step guide to reviewing a manuscript. Wiley Author Services.Piemērots angļu valodas plūsmai