Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Publiskā atbalsta modeļi starptautiskajā biznesā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_076
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studējošajiem zināšanas un kompetences par dažādiem publiskā (valsts, pārnacionālajiem, starpvalstu) atbalsta un aizsardzības modeļiem, to instrumentiem un mehānismiem starptautiskajā biznesā.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas priekšzināšanas ekonomikas pamatos, pamatzināšanas starptautiskajā biznesā, kā arī pamatzināšanas organizāciju teorijā un vadībā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izpratne par dažādiem publiskā atbalsta modeļiem starptautiskajā biznesā un to īstenošanas atšķirībām.

Prasmes

1.Referātu prezentācijas stiprina studējošos spēju argumentēti izskaidrot un diskutēt par aktuālajiem publiskā atbalsta starptautiskajā biznesā problemātikas jautājumiem. Grupu darbos un diskusijās tiek pilnveidotas studējošos argumentācijas un kritiskās domāšanas prasmes.

Kompetences

1.Spēja patstāvīgi analizēt, salīdzināt, raksturot un vērtēt publiskā atbalsta modeļus un projektus starptautiskajā biznesā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Mājas uzdevumu izpilde, gadījumu analīze, grupas prezentācijas un referāta sagatavošana, kopsavilkuma izstrāde. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Semināru apmeklējums, kontroldarbi, grupu darbi – obligāts. 2. Praktiskās situācijas (gadījuma izpētes) sagatavošana, prezentēšana, referēšana – 30%. 3. Kopsavilkuma izstrāde – 20%. 4. Eksāmens – 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides aizsardzības mehānismi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides aizsardzības mehānismi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides atbalsta mehānismi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides atbalsta mehānismi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides atbalsta mehānismi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides atbalsta mehānismi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides aizsardzības mehānismi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides aizsardzības mehānismi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides atbalsta mehānismi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa vides atbalsta mehānismi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Van Tulder, R., Verbeke, A. and Voinea, L. (2012). New Policy Challenges For European Multinationals. Emerald Group Publishing, pp.59-88 (475). Chapter 3: Firm`s Capabilities, Public Support and Foreign Direct Investment.

2.

Jansson, H. (2008). International Business Strategy in Emerging Country Markets: The Institutional Network Approach. Edward Elgar Publishing, 286.

3.

Taras, V. and Gonzalez-Perez, M.A. (2015). Handbook of Experiential Learning in International Business. Palgrave Macmillan UK, 345. Chapter 3.

Papildu literatūra

1.

Acedo, F. J., and Jones, M. V. (2007). Speed of internationalization and entrepreneurial cognition: Insights and a comparison between international new ventures, exporters and domestic firms. Journal of World Business, 42(3), 236-252. doi: 10.1016/j.jwb.2007.04.01

2.

Durmuşoǧlu, S. S., Apfelthaler, G., Nayir, D. Z., Alvarez, R., and Mughan, T. (2012). The effect of government-designed export promotion service use on small and medium-sized enterprise goal achievement: A multidimensional view of export performance. Industrial Marketing Management, 41(4), 680-691.

3.

Freixanet, J. (2011). Export promotion programs: Their impact on companies' internationalization performance and competitiveness. International Business Review.

4.

Hauser, C., and Werner, A. (2010). Fostering International Entrepreneurship: Are SMEs targeted adequately by official foreign trade promotion schemes? The Social Science Research Network (SSRN).

5.

IETM, To sell or not to sell? An introduction to business models (innovation) for arts and cultural organisations. European Commission, 2016.

Citi informācijas avoti

1.

Quality Of Public Administration – A Toolbox For Practitioners, Enhancing the business environment.

2.

The 2014 European Competitiveness Report “Helping Firms Grow”

3.

The EU Public Administration Scoreboard

4.

The European Commision, 2013. Adapting Legislation To Minimise

5.

Regulatory Burdens For SMEs: Best Practice Examples.