Producenta darbs
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūst izpratni par: • producēšanas būtību un producenta darbu dažādās mediju jomās; • producēšanu kā mediju menedžmenta būtisku sastāvdaļu; • darbu komandā īstenojot audiovizuālu projektu.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūst: • prasmes analizēt daudzveidīgus mediju producēšanas aspektus; • iemaņas radīt audiovizuālu darbu idejas tālākai producēšanai un realizēt tās; • prasmes patstāvīgi producēt un attīstīt audiovizuālu projektu; • spēju izvērtēt producēšanas uzdevumu un tam nepieciešamos resursus; • spēju teorētiski izstrādāt neliela apjoma audiovizuāla projekta producēšanas cikla dokumentāciju un resursu plānošanu: finanšu, tehnisko u.c. veida plānus; • spēju plānot budžetu, zināšanas, lai kontrolētu tā izpildi un audiovizuāla projekta izpildi kopumā no dažādiem tā aspektiem; • prasmes strādāt menedžmenta komandā producenta vadībā.
Kompetences
1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūst: • spēju izvērtēt audiovizuāla darba producēšanas procesa ietilpību; • spēju novērtēt audiovizuālajā projektā iesaistīto resursu apjomu; • spēju definēt audiovizuāla projekta žanru un formātu; • spēju identificēt projekta specifiskās nianses tā praktiskajā īstenošanas gaitā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijās un semināros iegūtās zināšanas aprobēt, spēt kritiski analizēt producenta darba īpatnības un teorētisko materiālu, spēt diskutēt grupā un uzrakstīt analītiski kritisku pārsprieduma eseju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās.
Aktivitāte semināros.
Veikto rakstu darbu (esejas par apgūto literatūru) kvalitāte.
Semināros izstrādātā projekta (radošie, finanšu un tehniskie aspekti) kvalitāte un to atbilstība apgūtajai vielai.
Veiktā rakstu darba – eksāmena kvalitāte.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads producēšanā. Definīcijas. TV producenta darbs sabiedriskajā medijā un komercmedijos. Audiovizuāla darba producēšana. Latvijas televīzijas darbības principi un struktūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
TV producēšanas pamatprincipi. Producēšanas procesa posmi (projekta attīstīšana, sagatavošana, ražošana (filmēšana), pēcapstrāde, izplatīšana un projekta noslēgums). Praktiski piemēri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās un tehniskās darba grupas izveide. TV personāls projektā: profesijas, struktūra un loma filmēšanas procesā. Komandas darbs. Projektu menedžmenta pamatfunkcijas. Izpratne par kultūrmenedžmentu.
Plānošana (laika, tehnikas, cilvēkresursu). Projekta dokumentācija. Budžets, tāmju sagatavošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju un projektu sagatavošanas nosacījumi. Producenta darba dažādās šķautnes. Lēmumu pieņemšanas nozīme producenta darbā. Netradicionālu situāciju analīze producenta darbā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Audiovizuālo žanru daudzveidība. Reitingi. Televīzijas formātu piemēri. Jaunākās tendences TV formātu attīstībā. Audiovizuāla darba analīze. Praktiskie piemēri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Situācija Latvijas kino ražošanā un Nacionālā Kino centra loma tajā. Kino producēšanas pamatprincipi: no idejas līdz filmai. Dokumentālā kino specifika. Spēlfilmas ražošanas nosacījumi. Personāls kinoprojektā: profesijas, struktūra un loma filmēšanas procesā. Kino un šovu producēšana praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs grupā ~4 studentiem. Raidījumu cikla vai raidījuma projekta izstrāde. Idejas pamatojums, mērķauditorija, atbilstība konkrētam medijam. Prezentācija, atbildes uz jautājumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs grupā ~4 studentiem. Izveidot filmēšanas tehnisko un finanšu plānu. Prezentācija, atbildes uz jautājumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kino un TV projektu izstrādes piemēriem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas televīzijas vai privātās filmu studijas apmeklējums vai klātbūtne filmas uzņemšanā. Mājas darbs: eseja par konkrētas profesijas lomu redzētajā procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads producēšanā. Definīcijas. TV producenta darbs sabiedriskajā medijā un komercmedijos. Audiovizuāla darba producēšana. Latvijas televīzijas darbības principi un struktūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
TV producēšanas pamatprincipi. Producēšanas procesa posmi (projekta attīstīšana, sagatavošana, ražošana (filmēšana), pēcapstrāde, izplatīšana un projekta noslēgums). Praktiski piemēri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās un tehniskās darba grupas izveide. TV personāls projektā: profesijas, struktūra un loma filmēšanas procesā. Komandas darbs. Projektu menedžmenta pamatfunkcijas. Izpratne par kultūrmenedžmentu.
Plānošana (laika, tehnikas, cilvēkresursu). Projekta dokumentācija. Budžets, tāmju sagatavošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju un projektu sagatavošanas nosacījumi. Producenta darba dažādās šķautnes. Lēmumu pieņemšanas nozīme producenta darbā. Netradicionālu situāciju analīze producenta darbā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Audiovizuālo žanru daudzveidība. Reitingi. Televīzijas formātu piemēri. Jaunākās tendences TV formātu attīstībā. Audiovizuāla darba analīze. Praktiskie piemēri.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs grupā ~4 studentiem. Raidījumu cikla vai raidījuma projekta izstrāde. Idejas pamatojums, mērķauditorija, atbilstība konkrētam medijam. Prezentācija, atbildes uz jautājumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs grupā ~4 studentiem. Izveidot filmēšanas tehnisko un finanšu plānu. Prezentācija, atbildes uz jautājumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kino un TV projektu izstrādes piemēriem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kellison C., Producing for TV and New Media, 2nd Edition: A Real-World Approach for Producers, Focal Press; 2 edition, 2008.
Towse R., A Textbook of Cultural Economics, Cambridge, University Press, 2010.
Papildu literatūra
Bendiksens P., Ievads kultūras un mākslas menedžmentā. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2008.
Bērziņš, I., Nēbels, P.K. Cilvēku, zīmolu, mediju un kultūras menedžments. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2006.
Kleins A., Kultūrpolitika. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2008.
Platpere I. Izpildītāju un fonogrammu producentu tiesības – izd. Sorosa fonds Latvija, ISBN 9984-528-30-8, 2000.g. 20 lpp.
Rozenfelds J., Intelektuālais īpašums, -R : Zvaigzne ABC, 2004. -288 lpp.
Rožukalne A., Kas? Kur? Kāda? Mūsdienu mediju auditorija. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2011.
Veinberga S. Masmediji. Prese, radio un televīzija. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2005.
Box H., Set Lighting Technician's Handbook, Fourth Edition: Film Lighting Equipment, Practice, and Electrical Distribution.
Essany M., Reality Check. The Business and Art of Producing Reality TV, Focal Press, 2008.
Howard J. Blumenthal, Oliver R. Goodenough, This business of television. The Standard Guide to the Television Industry, 3rd Edition; Billboard Boks, 2006.
Citi informācijas avoti
Citi informācijas avoti: LTV, TV3, PBK, LNT, BBC un citu Eiropas televīziju raidījumi, filmu treileri u.c. audiovizuāli darbi.