Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Radošā fotogrāfija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_190
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt studējošo profesionālās kompetences pilnveidi, kuru raksturo prasmes autonomi izvērtēt un analizēt savus un svešus fotogrāfiju projektus, kā arī profesionāli un radoši veidot savus personīgos projektus ar fotogrāfijas palīdzību.

Priekšzināšanas

Nav.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa apguves rezultātā studējošie demonstrē padziļinātas integrētas zināšanas un kritisku izpratni par radošās fotogrāfijas vēsturisko attīstību un aktuālajām tendencēm Latvijā un pasaulē.

Prasmes

1.Kursa apguves rezultātā studējošie kritiski izprot un pauž personīgu attieksmi par parādībām radošajā fotogrāfijā, apzinoties to izcelsmes un izvērtēšanas dažādību.

Kompetences

1.Spēj autonomi pielietot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par radošo fotogrāfiju, radot jaunas idejas un pieejas fotogrāfijas medijā balstītiem projektiem. Studējošie prot autonomi plānot un virzīt savu profesionālo pilnveidi, padziļinot savu izpratni par radošo fotogrāfiju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavošanās semināriem, literatūras un informācijas materiālu izpēte un apguve, patstāvīgie un grupu pētnieciskie un radošie projekti. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Jābūt iesniegtiem visiem praktiskajiem darbiem un sekmīgai dalībai semināros. Kursa ietvaros jāizveido viens fotostāsts – autorfotogrāfija. Vērtējumus teicami un izcili ir iespējams iegūt tikai ar eksāmena darbiem, kas klasificējas profesionālam medija lietojumam, kā arī liecina par fotogrāfijas medija padziļinātu izpratni.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Arhīvs kā radošo meklējumu avots.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar attēliem un personīgās nozīmju kartes izveide turpmākajam radošajam projektam fotogrāfijā. Darbs grupās un diskusijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar saviem attēliem un nozīmju karti, radot koncepciju un idejas urbānās vides fotogrāfijai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfijas studija kā vide, kur kontrolētos apstākļos tiek radītas lietas un notikumi, konstruējot jaunas nozīmes un identitātes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā: sabiedrība, institūcijas un interpretācijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar saviem attēliem. Koncepcijas radīšana savas idejas atainojumam, izmantojot ķermeni un pašizveidotas konstrukcijas. Diskusija par mākslinieka identitātes atainojumu mākslas darbā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju vēstījumi un to interpretācija: fotogrāfijas saiknes ar sabiedrības izpratni par dzimumu, šķiru, skaisto, sociāli pieņemamo, nacionālo, moderno, utt.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfijas projekta prezentācija, diskusijas un projekta izvērtējums grupās. (Visai informācijai par projektu jābūt studenta personīgajā blogā).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā: sabiedrība, institūcijas un interpretācijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar saviem attēliem. Koncepcijas radīšana savas idejas atainojumam, izmantojot ķermeni un pašizveidotas konstrukcijas. Diskusija par mākslinieka identitātes atainojumu mākslas darbā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju vēstījumi un to interpretācija: fotogrāfijas saiknes ar sabiedrības izpratni par dzimumu, šķiru, skaisto, sociāli pieņemamo, nacionālo, moderno, utt.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfijas projekta prezentācija, diskusijas un projekta izvērtējums grupās. (Visai informācijai par projektu jābūt studenta personīgajā blogā).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Badger G. (2000). The Art that Hides Itself - Notes on Photographys Quiet Genius in How You Look At It. (pp. 61 – 81) NY: D.A.P., Inc.

2.

Barett T. (1990). Criticizing Photographs: an introduction to understading images. California. Mayfield Pubishing Company.

3.

Benjamins, V. (2005). Iluminācijas. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.

4.

Burjo, N. (2001). Attiecību estētika. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.

5.

Doy, G. (2005). Picturing the self: Changing views of the subject in visual culture. London: I.B. Taurus & Co Ltd.

6.

Flusser, V (2005). Towards A Philosophy of Photography. London: Reaktion Books Ltd.

7.

Hatami A. (2004). Andreas Gurskys Photography: Envisioning the 21st Centurys Capitalist World. Unpublished dissertation. University of South Carolina.

8.

Jeffrey, I. (1999). Revisions: An alternative history of photography. Bradford, England: National Museum of Photography, Film & Television.

9.

Liesbrock H. (2000). The Barely Visible Perspectives on Reality in Photography and Painting in How You Look At It. (pp. 39 - 59) NY: D.A.P.

10.

Rolāns, B (2006). Camera lucida. Piezīme par fotografiju. Rīga: Laikmetīgās mākslas centrs.

11.

Sonesson G. (2000). Post-photography and beyond: From mechanical reproduction to digital production. Lund University.

12.

Velšs, V. (2005). Estētikas robežceļi. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.

13.

Wells L. (ed) (2004). Photography: a critical introduction. London & New York. Routledge.

14.

Weski T. (2000). No Scrawling, Scratching, and Scribbling on the Plate in How You Look At It. (pp. 19 - 37) NY: D.A.P.

15.

Zontāga, S. (2008). Par fotogrāfiju. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.

16.

Elena Stylianou & Theopisti Stylianou-Lambert, Museums and Photography: Displaying Death, Routledge, 2017

17.

Victor Burgin, The Camera: Essence and Apparatus, MACK, 2018

18.

Allan Sekula, Photography Against the Grain: Essays and Photo Works, 1973–1983, MACK, 2016

19.

David Campany, A Handful of Dust, MACK, 2015

Papildu literatūra

1.

Bodrijārs, Ž. (2000). Simulakri un simulācija. Rīga: Omnia Mea.

2.

Liotārs, F. (2008).Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.

3.

Lury C. (1998). Proesthetic Culture: Photography, memory and identity. London: Routledge (pp. 134 - 183)

4.

Manovičs, L. (2006). Jauno mediju valoda. Rīga: Jauno mediju kultūras centrs RIXC.

5.

McLuhan, M. (1964). Understanding media. New York: Signet Books.

6.

McLuhan, M. & Fiore, Q. (1967). The medium is the message. Singapore: HardWired.