Radošā fotogrāfija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie demonstrē padziļinātas integrētas zināšanas un kritisku izpratni par radošās fotogrāfijas vēsturisko attīstību un aktuālajām tendencēm Latvijā un pasaulē.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie kritiski izprot un pauž personīgu attieksmi par parādībām radošajā fotogrāfijā, apzinoties to izcelsmes un izvērtēšanas dažādību.
Kompetences
1.Spēj autonomi pielietot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par radošo fotogrāfiju, radot jaunas idejas un pieejas fotogrāfijas medijā balstītiem projektiem. Studējošie prot autonomi plānot un virzīt savu profesionālo pilnveidi, padziļinot savu izpratni par radošo fotogrāfiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavošanās semināriem, literatūras un informācijas materiālu izpēte un apguve, patstāvīgie un grupu pētnieciskie un radošie projekti.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Jābūt iesniegtiem visiem praktiskajiem darbiem un sekmīgai dalībai semināros. Kursa ietvaros jāizveido viens fotostāsts – autorfotogrāfija. Vērtējumus teicami un izcili ir iespējams iegūt tikai ar eksāmena darbiem, kas klasificējas profesionālam medija lietojumam, kā arī liecina par fotogrāfijas medija padziļinātu izpratni.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Arhīvs kā radošo meklējumu avots.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar attēliem un personīgās nozīmju kartes izveide turpmākajam radošajam projektam fotogrāfijā. Darbs grupās un diskusijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar saviem attēliem un nozīmju karti, radot koncepciju un idejas urbānās vides fotogrāfijai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfijas studija kā vide, kur kontrolētos apstākļos tiek radītas lietas un notikumi, konstruējot jaunas nozīmes un identitātes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā: sabiedrība, institūcijas un interpretācijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar saviem attēliem. Koncepcijas radīšana savas idejas atainojumam, izmantojot ķermeni un pašizveidotas konstrukcijas. Diskusija par mākslinieka identitātes atainojumu mākslas darbā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju vēstījumi un to interpretācija: fotogrāfijas saiknes ar sabiedrības izpratni par dzimumu, šķiru, skaisto, sociāli pieņemamo, nacionālo, moderno, utt.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfijas projekta prezentācija, diskusijas un projekta izvērtējums grupās. (Visai informācijai par projektu jābūt studenta personīgajā blogā).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā: sabiedrība, institūcijas un interpretācijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar saviem attēliem. Koncepcijas radīšana savas idejas atainojumam, izmantojot ķermeni un pašizveidotas konstrukcijas. Diskusija par mākslinieka identitātes atainojumu mākslas darbā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju vēstījumi un to interpretācija: fotogrāfijas saiknes ar sabiedrības izpratni par dzimumu, šķiru, skaisto, sociāli pieņemamo, nacionālo, moderno, utt.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfijas projekta prezentācija, diskusijas un projekta izvērtējums grupās. (Visai informācijai par projektu jābūt studenta personīgajā blogā).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Badger G. (2000). The Art that Hides Itself - Notes on Photographys Quiet Genius in How You Look At It. (pp. 61 – 81) NY: D.A.P., Inc.
Barett T. (1990). Criticizing Photographs: an introduction to understading images. California. Mayfield Pubishing Company.
Benjamins, V. (2005). Iluminācijas. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
Burjo, N. (2001). Attiecību estētika. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
Doy, G. (2005). Picturing the self: Changing views of the subject in visual culture. London: I.B. Taurus & Co Ltd.
Flusser, V (2005). Towards A Philosophy of Photography. London: Reaktion Books Ltd.
Hatami A. (2004). Andreas Gurskys Photography: Envisioning the 21st Centurys Capitalist World. Unpublished dissertation. University of South Carolina.
Jeffrey, I. (1999). Revisions: An alternative history of photography. Bradford, England: National Museum of Photography, Film & Television.
Liesbrock H. (2000). The Barely Visible Perspectives on Reality in Photography and Painting in How You Look At It. (pp. 39 - 59) NY: D.A.P.
Rolāns, B (2006). Camera lucida. Piezīme par fotografiju. Rīga: Laikmetīgās mākslas centrs.
Sonesson G. (2000). Post-photography and beyond: From mechanical reproduction to digital production. Lund University.
Velšs, V. (2005). Estētikas robežceļi. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
Wells L. (ed) (2004). Photography: a critical introduction. London & New York. Routledge.
Weski T. (2000). No Scrawling, Scratching, and Scribbling on the Plate in How You Look At It. (pp. 19 - 37) NY: D.A.P.
Zontāga, S. (2008). Par fotogrāfiju. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
Elena Stylianou & Theopisti Stylianou-Lambert, Museums and Photography: Displaying Death, Routledge, 2017
Victor Burgin, The Camera: Essence and Apparatus, MACK, 2018
Allan Sekula, Photography Against the Grain: Essays and Photo Works, 1973–1983, MACK, 2016
David Campany, A Handful of Dust, MACK, 2015
Papildu literatūra
Bodrijārs, Ž. (2000). Simulakri un simulācija. Rīga: Omnia Mea.
Liotārs, F. (2008).Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
Lury C. (1998). Proesthetic Culture: Photography, memory and identity. London: Routledge (pp. 134 - 183)
Manovičs, L. (2006). Jauno mediju valoda. Rīga: Jauno mediju kultūras centrs RIXC.
McLuhan, M. (1964). Understanding media. New York: Signet Books.
McLuhan, M. & Fiore, Q. (1967). The medium is the message. Singapore: HardWired.