Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar fiziskiem un kustību attīstības traucējumiem
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrē zināšanas par definējumiem un terminoloģiju par fiziskās un kustības attīstības traucējumu (turpmāk – FKAT) veidiem. Izprot FKAT etioloģiju (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). Studējošie izprot FKAT smaguma pakāpes un to saistību ar audzēkņa vecuma faktoru. Demonstrē zināšanas par iekļaujošas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT.
Prasmes
1.2. Prot izmantot iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas metodes un vides organizēšanas principus sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. 3. Prasmes pielietot komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktisko pielietojumu sporta un veselības stundā.
Kompetences
1.4. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus: par atbalsta līmeņiem PFA programmā un to praktisko pielietojumu, par praktiski veikto gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavoties semināriem par 3 tēmām. Praktisko darbu patstāvīga veikšana. Gatavoties eksāmenam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studējošo zināšanas un prasmes tiek novērtētas trīs kontroldarbos par kuriem tiek iegūti punkti.
1. Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
2. FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
3. Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vide.
Studējošo kompetences tiek novērtētas divos praktiskos darbos.
1. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
2. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Sagatavot praktiskā darba teorētisko pamatojumu komandas darbā, veikt teorētiskā pamatojuma sagatavošanu, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par pielāgotām fiziskām aktivitātēm sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT.
Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi.
Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem trim paredzētajiem pārbaudes darbiem.
Laboratorijas darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.
Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.
Papildu literatūra
Lavay, B. B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.