Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar fiziskiem un kustību attīstības traucējumiem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_156
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt un pielietot zināšanas par pielāgotām mācīšanas stratēģijām sporta izglītībā audzēkņu ar SIV vajadzībām, lai nodrošinātu individuāli piemērotākās Studiju metodes ik vienam audzēknim.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Demonstrē zināšanas par definējumiem un terminoloģiju par fiziskās un kustības attīstības traucējumu (turpmāk – FKAT) veidiem. Izprot FKAT etioloģiju (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). Studējošie izprot FKAT smaguma pakāpes un to saistību ar audzēkņa vecuma faktoru. Demonstrē zināšanas par iekļaujošas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT.

Prasmes

1.2. Prot izmantot iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas metodes un vides organizēšanas principus sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. 3. Prasmes pielietot komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktisko pielietojumu sporta un veselības stundā.

Kompetences

1.4. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus: par atbalsta līmeņiem PFA programmā un to praktisko pielietojumu, par praktiski veikto gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem par 3 tēmām. Praktisko darbu patstāvīga veikšana. Gatavoties eksāmenam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studējošo zināšanas un prasmes tiek novērtētas trīs kontroldarbos par kuriem tiek iegūti punkti. 1. Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem. 2. FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru. 3. Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vide. Studējošo kompetences tiek novērtētas divos praktiskos darbos. 1. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. 2. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē. Sagatavot praktiskā darba teorētisko pamatojumu komandas darbā, veikt teorētiskā pamatojuma sagatavošanu, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par pielāgotām fiziskām aktivitātēm sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem trim paredzētajiem pārbaudes darbiem. Laboratorijas darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par FKAT veidiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

FKAT etioloģija (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). FKAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT. Komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

Papildu literatūra

1.

Lavay, B. B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.