Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Jauno mediju un tīkla teorijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_115
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt studējošo teorētiskās zināšanas jauno mediju mediju jomā, apgūt pamata tīkla teorijas un to vēsturi, veicināt tīkla un sabiedrības kā tīkla izpratni, iemācīt prasmes lietot tīklu kartēšanas programmas sabiedrības un komunikācijas pētniecībā, apgūt kompetences moderno tehnoloģiju un tīklu aktuālajās attīstības tendencēs un ar to saistītajos sociālajos procesos.

Priekšzināšanas

Mediju teorijas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Maģistranti izprot jauno mediju komunikācijas specifiku kontekstā ar tradicionālo mediju komunikāciju, orientējas jauno mediju un tīkla komunikācijas teorētiskajos modeļos un pārzina galveno teorētiķu koncepcijas.

Prasmes

1.Maģistranti spēj izmantot jauno mediju specifiskās īpašības savā komunikācijas praksē un komunikācijas plānošanā un vadībā. Maģistranti prasmīgi komunicē internetā, izmantojot multimedijus un tīkla struktūras īpatnības saviem mērķiem.

Kompetences

1.Studējošie ir kompetenti lietot, veidot un analizēt tīklus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas, kartēšanas uzdevums, gala darbs – referāts. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un semināru apmeklējums un atbilžu kvalitāte, darbu un referāta kvalitāte, eksāmena atbilžu kvalitāte.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jauno mediju teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jauno mediju teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jauno mediju principi un likumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tīklu teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tīklu teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tīklu kartēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tīklu kartēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Translokālās kopienas un lokālie tīklojumi. Kreatīvie un sociālie tīkli.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Translokālās kopienas un lokālie tīklojumi. Kreatīvie un sociālie tīkli.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mobilie un hibrīdie tīkli. Mūsdienu tīklu sabiedrības aktuālās problēmas. Gala prezentācijas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Manovičs, Ļevs. Jauno mediju valoda. (tulk.) Rīga: RIXC, 2006.

2.

Wardrip-Fruin, Noah, Nick Montfort (ed.). New Media Reader. The MIT Press, 2003

3.

Castells, Manuel. The Rise of the Network Society. Vol. 1: The Information Age. Economy, Society and Culture. Blackwell Publishers, 2000 (1st ed. – 1996).

4.

Lovink, Geert. Zero Comments: Blogging and Critical Internet Culture. Routledge, 2007

5.

Kluitenberg, Eric. Delusive Spaces: Essays on Culture, Media and Technology. Amsterdam: NAi Publisher, 2008.

6.

Freeman, Linton. The Development of Social Network Analysis. Vancouver: Empirical Pres, 2006

7.

Rheingold, Howard. Smart mobs: The Next Social Revolution. 2002

8.

Rossiter, Ned. Organized Networks: Media Theory, Creative Labour, New Institutions. NAi Publishers, Rotterdam and the Institute of Network Cultures, Amsterdam, 2006

9.

Sassen, Saskia. Electronic markets and activist networks: the weight of social logics in digital formations. In: Latham, Robert and Saskia Sassen (eds.). Digital Formations: IT and New Architectures in the Global Realm. Princeton University Press, 2005.

10.

Krebs, Valdis. Social Network Analysis, A Brief Introduction.

11.

Varnelis, Kazys. Network Culture.

12.

Chun, W. H. K. Updating to remain the same: Habitual new media. MIT press, 2016

13.

Duhé, S. An overview of new media research in public relations journals from 1981 to 2014. Public Relations Review, (2015). 41(2), 153-169.

14.

Siapera, E. Understanding new media. Sage, 2017.

15.

Schroeder, R. (2018). Towards a theory of digital media. Information, Communication & Society, 21(3), 323-339.

16.

Wei, R., & Xu, L. Z. New Media and Politics: A Synopsis of Theories, Issues, and Research. In Oxford Research Encyclopedia of Communication, 2019

17.

Couldry, N. Actor‐Network Theory. The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy (2016): 1-7.

Papildu literatūra

1.

del Fresno Garcia, M., Daly, A. J., & Segado Sanchez-Cabezudo, S. (2016). Identifying the new Influences in the Internet Era: Social Media and Social Network Analysis. Revista Española de Investigaciones Sociológicas, (153).

2.

Dourish, P. Algorithms and their others: Algorithmic culture in context. Big Data & Society, 2016. 3(2),

3.

Lenton, T. M., & Latour, B. Gaia 2.0. Science, 2018. 361(6407), 1066-1068.