Jauno mediju un tīkla teorijas
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Maģistranti izprot jauno mediju komunikācijas specifiku kontekstā ar tradicionālo mediju komunikāciju, orientējas jauno mediju un tīkla komunikācijas teorētiskajos modeļos un pārzina galveno teorētiķu koncepcijas.
Prasmes
1.Maģistranti spēj izmantot jauno mediju specifiskās īpašības savā komunikācijas praksē un komunikācijas plānošanā un vadībā. Maģistranti prasmīgi komunicē internetā, izmantojot multimedijus un tīkla struktūras īpatnības saviem mērķiem.
Kompetences
1.Studējošie ir kompetenti lietot, veidot un analizēt tīklus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras studijas, kartēšanas uzdevums, gala darbs – referāts.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un semināru apmeklējums un atbilžu kvalitāte, darbu un referāta kvalitāte, eksāmena atbilžu kvalitāte.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauno mediju teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauno mediju teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauno mediju principi un likumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tīklu teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tīklu teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tīklu kartēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tīklu kartēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Translokālās kopienas un lokālie tīklojumi. Kreatīvie un sociālie tīkli.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Translokālās kopienas un lokālie tīklojumi. Kreatīvie un sociālie tīkli.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mobilie un hibrīdie tīkli. Mūsdienu tīklu sabiedrības aktuālās problēmas. Gala prezentācijas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Manovičs, Ļevs. Jauno mediju valoda. (tulk.) Rīga: RIXC, 2006.
Wardrip-Fruin, Noah, Nick Montfort (ed.). New Media Reader. The MIT Press, 2003
Castells, Manuel. The Rise of the Network Society. Vol. 1: The Information Age. Economy, Society and Culture. Blackwell Publishers, 2000 (1st ed. – 1996).
Lovink, Geert. Zero Comments: Blogging and Critical Internet Culture. Routledge, 2007
Kluitenberg, Eric. Delusive Spaces: Essays on Culture, Media and Technology. Amsterdam: NAi Publisher, 2008.
Freeman, Linton. The Development of Social Network Analysis. Vancouver: Empirical Pres, 2006
Rheingold, Howard. Smart mobs: The Next Social Revolution. 2002
Rossiter, Ned. Organized Networks: Media Theory, Creative Labour, New Institutions. NAi Publishers, Rotterdam and the Institute of Network Cultures, Amsterdam, 2006
Sassen, Saskia. Electronic markets and activist networks: the weight of social logics in digital formations. In: Latham, Robert and Saskia Sassen (eds.). Digital Formations: IT and New Architectures in the Global Realm. Princeton University Press, 2005.
Chun, W. H. K. Updating to remain the same: Habitual new media. MIT press, 2016
Duhé, S. An overview of new media research in public relations journals from 1981 to 2014. Public Relations Review, (2015). 41(2), 153-169.
Siapera, E. Understanding new media. Sage, 2017.
Schroeder, R. (2018). Towards a theory of digital media. Information, Communication & Society, 21(3), 323-339.
Wei, R., & Xu, L. Z. New Media and Politics: A Synopsis of Theories, Issues, and Research. In Oxford Research Encyclopedia of Communication, 2019
Couldry, N. Actor‐Network Theory. The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy (2016): 1-7.
Papildu literatūra
del Fresno Garcia, M., Daly, A. J., & Segado Sanchez-Cabezudo, S. (2016). Identifying the new Influences in the Internet Era: Social Media and Social Network Analysis. Revista Española de Investigaciones Sociológicas, (153).
Dourish, P. Algorithms and their others: Algorithmic culture in context. Big Data & Society, 2016. 3(2),
Lenton, T. M., & Latour, B. Gaia 2.0. Science, 2018. 361(6407), 1066-1068.