Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sporta tehnoloģijas, digitālie risinājumi un datu analītika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_632
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
8,00
Mērķauditorija
Sabiedrības veselība; Sporta treneris; Sporta zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt padziļinātas zināšanas un praktiskās iemaņas sporta tehnoloģiju, digitālo risinājumu un datu analītikas izmantošanā treniņu procesa plānošanā, vadībā un izvērtēšanā. Kurss veicina datos balstītu lēmumu pieņemšanu, izmantojot viedierīces un sensorus, kas ļauj sportistus novērtēt ārpus laboratorijas apstākļiem – treniņu un sacensību vidē. Tiek apgūtas arī mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās metodes datu apstrādē, modeļu veidošanā un sportiskā snieguma prognozēšanā. 

Priekšzināšanas

• Pamatzināšanas sporta zinātnē un treniņu procesa plānošanā. 

• Pamatzināšanas statistikā un datu apstrādē. 

• Vēlama iepriekšēja pieredze darbā ar digitālajiem rīkiem (piemēram, Excel, SPSS, rstudio statistics). 

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Ir iegūtas zināšanas par sporta tehnoloģijām un to pielietojamību treniņu, sacensību un rehabilitācijas procesos. 2. Iegūtas zināšanas par valkājamo viedo ierīču (mēra sirds darbības frekvenci, sirds darbības frekvences variabilitāti, ventilatoriskie sliekšņi VT1, VT2 u.c.) darbības principiem un iespējām datu ievākšanā ārpus laboratorijas. 3. Pārzina datu ieguves, strukturēšanas, pirmsapstrādes un vizualizācijas metodes sporta analītikā. 4. Izprot VR (virtuālā realitāte ar un bez VR brillēm)/AR (papildinātā realitāte) tehnoloģiju, digitālās video analīzes un mākslīgā intelekta risinājumu potenciālu treniņu procesa pilnveidē. 5. Atpazīst sporta datu izmantošanas ētiskos un datu aizsardzības aspektus.

Prasmes

1.1. Iegūt un apstrādāt datus no valkājamām ierīcēm un digitālās novērošanas sistēmām. 2. Izmantot programmatūras rīkus (Excel, Video Analyzer pro, Opencap u.c.) sporta datu analīzei un vizualizācijai. 3. Interpretēt biometrijas un veiktspējas datus, izvērtējot treniņu slodzi, atjaunošanos un sportiskā snieguma progresu. 4. Izmantot mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās rīkus, sportiskās veiktspējas modelēšanai un riska novērtēšanai. 6. Pielietot VR/AR scenārijus un video analīzi treniņu procesa pilnveidošanā un sportistu novērtēšanā.

Kompetences

1.1. Patstāvīgi analizē multimodālus sporta datus un izstrādā datos balstītus ieteikumus treneriem un sportistiem treniņu procesa optimizēšanai. 2. Kritiski izvērtē sporta tehnoloģiju datu ticamību un praktisko pielietojamību. 3. Integrē mākslīgā intelekta atbalstītu analīzi treniņu plānošanā un monitorēšanā. 4. Spēj sadarboties starpdisciplinārās komandās ar treneriem, datu analītiķiem un tehnoloģiju ekspertiem. 5. Nodrošina sporta tehnoloģiju izmantošanu, ievērojot ētiskos un datu aizsardzības principus (t.sk. GDPR).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Projekta darba prezentācija

40,00% no gala vērtējuma
10 balles
2.

Praktiskie darbi (lektora vadībā un daļēji patstāvīgi)

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārskata pētījuma apraksts par izvēlēto tēmu (apraksta rakstīšana notiek uz vietas eksāmena laikā)

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Students studiju kursa sākumā iepazīstās ar tēmām no kurām varēs izvēlēties vienu par kuru aprakstīt eksāmenā pārskata pētījuma veidā studiju kursa beigās.

2.

Tests par studiju kursā apgūto vielu

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Datu iegūšana no valkājamām ierīcēm un interpretācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Datu iegūšana no valkājamām ierīcēm un interpretācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Datu struktūra un pirmsapstrāde sporta analītikā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Datu struktūra un pirmsapstrāde sporta analītikā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta datu vizualizācija un interpretācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta datu vizualizācija un interpretācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Programmatūras rīki sporta datu analīzē (Excel, Video Analyzer pro, Opencap u.c.)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Programmatūras rīki sporta datu analīzē (Excel, Video Analyzer pro, Opencap u.c.)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību laboratorija
2

Tēmas

Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Reālās situācijas datu analīze (projektu darbi)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Reālās situācijas datu analīze (projektu darbi)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta datu analītika lēmumu pieņemšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta datu analītika lēmumu pieņemšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību laboratorija
2

Tēmas

Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālā novērošana un video analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālā novērošana un video analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālā novērošana un video analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālā novērošana un video analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju ētiskie un datu aizsardzības jautājumi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju ētiskie un datu aizsardzības jautājumi
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
Datu iegūšana no valkājamām ierīcēm un interpretācija.
Datu struktūra un pirmsapstrāde sporta analītikā
Sporta datu vizualizācija un interpretācija
Programmatūras rīki sporta datu analīzē (Excel, Video Analyzer pro, Opencap u.c.)
Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
Reālās situācijas datu analīze (projektu darbi)
Sporta datu analītika lēmumu pieņemšanā
Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
Digitālā novērošana un video analīze
Sporta tehnoloģiju ētiskie un datu aizsardzības jautājumi
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
Datu iegūšana no valkājamām ierīcēm un interpretācija.
Datu struktūra un pirmsapstrāde sporta analītikā
Sporta datu vizualizācija un interpretācija
Programmatūras rīki sporta datu analīzē (Excel, Video Analyzer pro, Opencap u.c.)
Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
Reālās situācijas datu analīze (projektu darbi)
Sporta datu analītika lēmumu pieņemšanā
Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
Digitālā novērošana un video analīze
Sporta tehnoloģiju ētiskie un datu aizsardzības jautājumi
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
Datu iegūšana no valkājamām ierīcēm un interpretācija.
Datu struktūra un pirmsapstrāde sporta analītikā
Sporta datu vizualizācija un interpretācija
Programmatūras rīki sporta datu analīzē (Excel, Video Analyzer pro, Opencap u.c.)
Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
Reālās situācijas datu analīze (projektu darbi)
Sporta datu analītika lēmumu pieņemšanā
Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
Digitālā novērošana un video analīze
Sporta tehnoloģiju ētiskie un datu aizsardzības jautājumi
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta tehnoloģiju lietojums un attīstības tendences
Datu iegūšana no valkājamām ierīcēm un interpretācija.
Datu struktūra un pirmsapstrāde sporta analītikā
Sporta datu vizualizācija un interpretācija
Programmatūras rīki sporta datu analīzē (Excel, Video Analyzer pro, Opencap u.c.)
Sportistu veiktspējas novērtēšana, modelēšana un riska novērtēšana
Reālās situācijas datu analīze (projektu darbi)
Sporta datu analītika lēmumu pieņemšanā
Virtuālā un paplašinātā realitāte sporta treniņos
Digitālā novērošana un video analīze
Sporta tehnoloģiju ētiskie un datu aizsardzības jautājumi
Kopā kredītpunkti (ECTS):
8,00
Kontaktstundas:
72 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

James, Daniel A., & Petrone, Nicola. (2016). Sensors and Wearable Technologies in Sport: Technologies, Trends and Approaches for Implementation. Springer Singapore.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Benson, R., & Connolly, D. (2020). Heart rate training (2nd ed.). Human Kinetics.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Dindorf, C., Bartaguiz, E., Gassmann, F., & Fröhlich, M. (Eds.). (2024). Artificial intelligence in sports, movement, and health. Springer Nature SwitzerlandPiemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Kato, Jumba K. (2025). “Wearable Technology for Performance Monitoring in Athletes.” Eurasian Experiment Journal of Scientific and Applied Research, vol. 7, no. 2, pp. 71-77Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Craig, A., & Shih, P. (2020). Augmented reality and virtual reality: New trends in immersive technology. SpringerPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

Castillo Alvira & Raya-González. (2020). An Essential Guide to Sports Performance.Piemērots angļu valodas plūsmai