Izpētes un diagnostikas metodes sporta psiholoģijā - I
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Zināšanas un izpratne par psiholoģijas pētījumu metodoloģiju un sporta psiholoģijai raksturīgām pētījumu metodēm un paņēmieniem; 2. Zināšanas un izpratne par psiholoģisko mērīšanas līdzekļu izstrādes principiem;
Prasmes
1.3. Spēj izmantot sporta psiholoģijas un citu zinātņu zināšanas metožu, paņēmienu un pētniecības instrumentu izstrādē un tos radoši pielietot;
Kompetences
1.4. Gatavs uzturēt un attīstīt pētniecības vides ētiku, tostarp - patstāvīgi veikt pētījumus
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras izpēte par tēmu, cilvēka psiholoģisko īpašību mērījumu veikšana, izmantojot izvēlētās skalas un psiholoģiskās anketas; rezultātu analīze un interpretācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Rakstisks pārbaudījums ((nokārtošanas kritērijs - 60%).
2. gadījuma pētījums izvēlētā psiholoģiskajā dimensijā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
American Psychological Association, APA (2014). Standards for educational and psychological testing. Washington: APA.
Cohen R.J., Sverdlik M.E. (2018). Psychological testing and assessment. McGraw Hill.
Hemmings B., Holder T. (2009). Applied sport psychology. A case-base approach. Chichester: John Wiley & Sons Ltd.
Citi informācijas avoti
Hernández, A., Hidalgo, M.D., Hambleton, R.K., Gómez-Benito, J. (2020). International Test Commission guidelines for test adaptation: A criterion checklist. Psicothema, Vol. 32(3), 390-398, DOI: 10.7334/psicothema2019.306
According to the tasks of individual work, work in databases: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine