Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izpētes un diagnostikas metodes sporta psiholoģijā - I

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_356
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt spēju lietot psiholoģiskās izpētes instrumentus un interpretēt to rezultātus

Priekšzināšanas

Maģistra grāds sporta zinātnēs vai radniecīgās zinātnēs

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Zināšanas un izpratne par psiholoģijas pētījumu metodoloģiju un sporta psiholoģijai raksturīgām pētījumu metodēm un paņēmieniem; 2. Zināšanas un izpratne par psiholoģisko mērīšanas līdzekļu izstrādes principiem;

Prasmes

1.3. Spēj izmantot sporta psiholoģijas un citu zinātņu zināšanas metožu, paņēmienu un pētniecības instrumentu izstrādē un tos radoši pielietot;

Kompetences

1.4. Gatavs uzturēt un attīstīt pētniecības vides ētiku, tostarp - patstāvīgi veikt pētījumus

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras izpēte par tēmu, cilvēka psiholoģisko īpašību mērījumu veikšana, izmantojot izvēlētās skalas un psiholoģiskās anketas; rezultātu analīze un interpretācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Rakstisks pārbaudījums ((nokārtošanas kritērijs - 60%). 2. gadījuma pētījums izvēlētā psiholoģiskajā dimensijā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģisko testu veidi, psihometriskie slēdzieni, testu lietošanas principi, rezultātu analīze un interpretācija, testu lietošanas sociālais un ētiskais konteksts.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

American Psychological Association, APA (2014). Standards for educational and psychological testing. Washington: APA.

2.

Cohen R.J., Sverdlik M.E. (2018). Psychological testing and assessment. McGraw Hill.

3.

Hemmings B., Holder T. (2009). Applied sport psychology. A case-base approach. Chichester: John Wiley & Sons Ltd.

Citi informācijas avoti

1.

Hernández, A., Hidalgo, M.D., Hambleton, R.K., Gómez-Benito, J. (2020). International Test Commission guidelines for test adaptation: A criterion checklist. Psicothema, Vol. 32(3), 390-398, DOI: 10.7334/psicothema2019.306

2.

According to the tasks of individual work, work in databases: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine