Klīniskā un veselības psiholoģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie skaidro klīniskās un veselības psiholoģijas terminoloģiju. Nosauc un definē veselības veicināšanā lietotos terminus. Nosauc veselības sociālās determinantes un raksturo tās. Izskaidro riska faktora, cēloņfaktora un jaucējfaktora jēdzienus slimību daudzcēloņu teorijas kontekstā. Nosauc un raksturo veselības uzvedības modeļus un teorijas. Nosauc un raksturo veselības un slimības uztveres konceptus. Raksturo psihisko traucējumu izpausmes un apraksta tās veidošanās procesu biopsihosociālā modeļa kontekstā. Apraksta sāpju dabu, novērtēšanas metodes un kontroles tehnikas. Apraksta veselības aprūpes iestādēs pielietojamo psiholoģiskās izpētes un palīdzības (intervenču) veidus.
Prasmes
1.Lieto korektus veselības un psihiskās slimības jēdzienus. Izvēlas un pamato veselības veicināšanai piemērotāko teorētisko pamatojumu. Izvērtē sociālo faktoru klātbūtni dažādu slimību izcelsmē un izplatībā. Salīdzina veselības uzvedības teorijas un modeļus. Pielieto zināšanas, lai izvērtētu klienta/pacienta veselības un slimības uztveri, kā arī veselības uzvedību un formulētu uz veselību orientētas uzvedības mērķus. Apraksta un diferencē bērnu, pusaudžu un pieaugušo psihopatoloģiskos simptomus un sindromus. Izvēlas un analizē psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes.
Kompetences
1.Diskutē par veselības un slimības jēdzieniem. Patstāvīgi izvēlas konkrētai mērķa grupai un veselības problēmai piemērotāko, teorijā pamatotu, veselības veicināšanas rīcības modeli. Patstāvīgi (mācību situācijās) pielieto veselības un slimības uztveres, kā arī veselības uzvedības teorijas un modeļus veselības uzvedības plānošanā un mērķu noteikšanā. Izvēlas efektīvas intervences veselības un slimības uztveres korekcijai, veselības uzvedības sekmēšanai, veselību kompromitējošas uzvedības novēršanai un sāpju kontrolei (mācību situācijās). Studējošie kritiski izvērtē veselības aprūpes iestādēs pielietojamas psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Sagatavot darbu par veselības uzvedības teoriju/modeli un klīniskā gadījuma analīzi.
2. Sagatavoties gala pārbaudījumam.
3. Studija kursa beigās sniegt atgriezenisko saiti (aizpildīt anketu).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Norādītajā laikā sagatavots un prezentēts darbs par veselības uzvedības teoriju/modeli (gadījumu analīze) (50%).
2. Studējošais sagatavo prezentāciju (PowerPoint) par klīnisko gadījumu un psiholoģiskās palīdzības plānu, ka arī prezentē darbu studentu grupā un atbild uz jautājumiem (30%).
3. Gala pārbaudījums – rakstisks eksāmens, kas sastāv no desmit jautājumiem (20%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads klīniskajā un veselības psiholoģijā.
Apraksts
Anotācija: Ievads klīniskajā un veselības psiholoģijā.
Nodarbības jautājumi: Studiju kursa prasības un vērtēšanas kritēriji.
Ievads klīniskajā un veselības psiholoģijā.
Literatūra: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing.
Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
Mārtinsone, K., Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihiskie, uzvedības un neirālās attīstības traucējumi bērniem un pusaudžiem.
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana.
Autiska spektra traucējumi.
Intelektuālās attīstības traucējumi.
Apraksts
Anotācija: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Nodarbības jautājumi: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Literatūra: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 5rd edition. Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
Pasaules Veselības Organizācija, (2022). Starptautiskā statistiskā slimību un veselības problēmu klasifikācijas, vienpadsmitā (11.) redakcija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības un slimības uztvere. Veselības uzvedības teorijas un modeļi.
Apraksts
Anotācija: Veselības un slimības uztvere. Veselības uzvedības teorijas un modeļi.
Nodarbības jautājumi: Uztvere nosaka emocionālo stāvokli, stresa līmeni un uzvedību, bet uzvedība ietekmē slimības gaitu un iznākumu.
Veselības uzvedības teorijas/modeļi:
· veselības pārliecības modelis;
· plānotās uzvedības teorija;
· pamatotas rīcības teorija;
· aizsardzības motivēšanas teorija;
· sociāli kognitīvā teorija;
· transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis;
· pašregulācijas modelis.
Literatūra: Mārtinsone, K., Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihiskie, uzvedības un neirālās attīstības traucējumi bērniem un pusaudžiem.
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana.
Autiska spektra traucējumi.
Intelektuālās attīstības traucējumi.
Apraksts
Anotācija: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Nodarbības jautājumi: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Literatūra: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 5rd edition. Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
Pasaules Veselības Organizācija, (2022). Starptautiskā statistiskā slimību un veselības problēmu klasifikācijas, vienpadsmitā (11.) redakcija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Apraksts
Anotācija: Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Nodarbības jautājumi: Akūtas un hroniskas sāpes. Sāpju novērtēšana un pārvaldīšana. Sāpju kontroles tehnikas.
Literatūra: Flaten, M. A., & al'Absi, M. (Eds.). (2016). Neuroscience of pain, stress, and emotion : Psychological and clinical implications. ProQuest Ebook Central https://ebookcentral-proquest-com.db.rsu.lv
Wieser, M. J. & Pauli. P. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications Elsevier.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselība. Slimību profilakse un veselības veicināšana.
Psihiskās veselības veicināšana.
Apraksts
Anotācija: Veselība. Slimību profilakse un veselības veicināšana.
Psihiskās veselības veicināšana.
Nodarbības jautājumi: Sabiedrības psihiskā veselība: situācija, veicināšana, iedzīvotāju iesaiste.
Literatūra: 1. Vrublevska J., Trapencieris M., Snikere S., Grinberga D., Velika B., Pudule I., Rancans E. (2017). The 12-month prevalence of depression and health care utilization in the general population of Latvia. J Affect Disord., 1; 210:204-210.
2. Grīnberga D., Velika B., Pudule I., Gavare I., Villeruša A. (2019). Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījums, 2018. Rīga: Slimību profilakses un kontroles centrs.
3. Pulmanis T. 2015. Stigma pret psihisku saslimšanu – no situācijas līdz risinājumiem. AIPAP:aktuāla informācija par atkarību problēmām. Rīga: Slimību profilakses un kontroles centrs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselība. Slimību profilakse un veselības veicināšana.
Psihiskās veselības veicināšana.
Apraksts
Anotācija: Veselība. Slimību profilakse un veselības veicināšana.
Psihiskās veselības veicināšana.
Nodarbības jautājumi: Sabiedrības psihiskā veselība: situācija, veicināšana, iedzīvotāju iesaiste.
Literatūra: 1. Vrublevska J., Trapencieris M., Snikere S., Grinberga D., Velika B., Pudule I., Rancans E. (2017). The 12-month prevalence of depression and health care utilization in the general population of Latvia. J Affect Disord., 1; 210:204-210.
2. Grīnberga D., Velika B., Pudule I., Gavare I., Villeruša A. (2019). Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījums, 2018. Rīga: Slimību profilakses un kontroles centrs.
3. Pulmanis T. 2015. Stigma pret psihisku saslimšanu – no situācijas līdz risinājumiem. AIPAP:aktuāla informācija par atkarību problēmām. Rīga: Slimību profilakses un kontroles centrs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihiskie, uzvedības un neirālās attīstības traucējumi bērniem un pusaudžiem.
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana.
Autiska spektra traucējumi.
Intelektuālās attīstības traucējumi.
Apraksts
Anotācija: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Nodarbības jautājumi: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Literatūra: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 5rd edition. Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
Pasaules Veselības Organizācija, (2022). Starptautiskā statistiskā slimību un veselības problēmu klasifikācijas, vienpadsmitā (11.) redakcija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Apraksts
Anotācija: Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Nodarbības jautājumi: Akūtas un hroniskas sāpes. Sāpju novērtēšana un pārvaldīšana. Sāpju kontroles tehnikas.
Literatūra: Flaten, M. A., & al'Absi, M. (Eds.). (2016). Neuroscience of pain, stress, and emotion : Psychological and clinical implications. ProQuest Ebook Central https://ebookcentral-proquest-com.db.rsu.lv
Wieser, M. J. & Pauli. P. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications Elsevier.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu personības traucējumu klasifikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads klīniskajā un veselības psiholoģijā.
Apraksts
Anotācija: Ievads klīniskajā un veselības psiholoģijā.
Nodarbības jautājumi: Studiju kursa prasības un vērtēšanas kritēriji.
Ievads klīniskajā un veselības psiholoģijā.
Literatūra: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing.
Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
Mārtinsone, K., Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihiskie, uzvedības un neirālās attīstības traucējumi bērniem un pusaudžiem.
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana.
Autiska spektra traucējumi.
Intelektuālās attīstības traucējumi.
Apraksts
Anotācija: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Nodarbības jautājumi: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Literatūra: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 5rd edition. Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
Pasaules Veselības Organizācija, (2022). Starptautiskā statistiskā slimību un veselības problēmu klasifikācijas, vienpadsmitā (11.) redakcija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes: psihiskie un uzvedības traucējumi psihoaktīvo vielu lietošanas dēļ. Azartspēļu atkarība.
Apraksts
Anotācija: Psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes: psihiskie un uzvedības traucējumi psihoaktīvo vielu lietošanas dēļ. Azartspēļu atkarība.
Nodarbības jautājumi: Psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes.
Literatūra: Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihiskie, uzvedības un neirālās attīstības traucējumi bērniem un pusaudžiem.
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana.
Autiska spektra traucējumi.
Intelektuālās attīstības traucējumi.
Apraksts
Anotācija: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Nodarbības jautājumi: Psiholoģiskās palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
Literatūra: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 5rd edition. Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
Pasaules Veselības Organizācija, (2022). Starptautiskā statistiskā slimību un veselības problēmu klasifikācijas, vienpadsmitā (11.) redakcija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Apraksts
Anotācija: Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Nodarbības jautājumi: Akūtas un hroniskas sāpes. Sāpju novērtēšana un pārvaldīšana. Sāpju kontroles tehnikas.
Literatūra: Flaten, M. A., & al'Absi, M. (Eds.). (2016). Neuroscience of pain, stress, and emotion : Psychological and clinical implications. ProQuest Ebook Central https://ebookcentral-proquest-com.db.rsu.lv
Wieser, M. J. & Pauli. P. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications Elsevier.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Apraksts
Anotācija: Sāpju mērīšana, fizioloģija, neiroķīmiskais pamats.
Nodarbības jautājumi: Akūtas un hroniskas sāpes. Sāpju novērtēšana un pārvaldīšana. Sāpju kontroles tehnikas.
Literatūra: Flaten, M. A., & al'Absi, M. (Eds.). (2016). Neuroscience of pain, stress, and emotion : Psychological and clinical implications. ProQuest Ebook Central https://ebookcentral-proquest-com.db.rsu.lv
Wieser, M. J. & Pauli. P. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications Elsevier.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības un slimības uztvere. Veselības uzvedības teorijas un modeļi.
Apraksts
Anotācija: Veselības un slimības uztvere. Veselības uzvedības teorijas un modeļi.
Nodarbības jautājumi: Uztvere nosaka emocionālo stāvokli, stresa līmeni un uzvedību, bet uzvedība ietekmē slimības gaitu un iznākumu.
Veselības uzvedības teorijas/modeļi:
· veselības pārliecības modelis;
· plānotās uzvedības teorija;
· pamatotas rīcības teorija;
· aizsardzības motivēšanas teorija;
· sociāli kognitīvā teorija;
· transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis;
· pašregulācijas modelis.
Literatūra: Mārtinsone, K., Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes: psihiskie un uzvedības traucējumi psihoaktīvo vielu lietošanas dēļ. Azartspēļu atkarība.
Apraksts
Anotācija: Psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes: psihiskie un uzvedības traucējumi psihoaktīvo vielu lietošanas dēļ. Azartspēļu atkarība.
Nodarbības jautājumi: Psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes.
Literatūra: Butcher, J. N., Hooley, J. M., & Mineka, S. (2022). Abnormal psychology (16th edition). London: Pearson Education Limited. ISBN 10: 0205944280 ISBN 13: 9780205944286
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes un palīdzības metodes dažādām klientu/pacientu grupām.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Elias Abdalla-Filho, A. (2022). Personality Disorders in the 10th and 11th Editions of the International Classification of Diseases. Cambridge Scholars Publishing.
Hooley, J.M., Nock, M. K., & Butcher, J. N. (2021). Abnormal Psychology. Harlow, England: Pearson. 655.-726. lpp.
Hosák, L., Malekirad, M., & Látalová, K. (2022). The Etiology of Mental Disorders. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Johnny L. Matson. (2023). Handbook of Clinical Child Psychology : Integrating Theory and Research Into Practice. Springer.
Koļesņikova, J., Mārtinsone, K., Freimane, G., un Mihailovs, I. J. (2022). Klīniskā un veselības psihologa profesionālā darbība veselības aprūpes vidē: aktualitāte, pieredze, izaicinājumi. Rīga: RSU, 32 lpp.
Mārtinsone, K., Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU izdevniecība.
Papildu literatūra
Brownson R.C. et al. (2011). Evidence-based public health. Second ed. Oxford University Press, 293 p.
Hayden, J. (2014). Introduction to health behavior theory (2nd ed.). Burlington, MA: Jones & Bartlett Learning.
Flaten, M. A., & al'Absi, M. (Eds.). (2016). Neuroscience of pain, stress, and emotion : Psychological and clinical implications. ProQuest Ebook Central
Hooley, J.M., Butcher, J. N., Nock, M. K., Mineka, S. (2017). Abnormal Psychology. Boston : Pearson, 792 lpp.
Paul Bennett. (2015). EBOOK: Clinical Psychology: Psychopathology Through the Lifespan : Psychopathology Through the Lifespan. Open University Press.
Wieser, M. J. & Pauli. P. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion: psychological and clinical implications. Elsevier.
Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2015). Clinical interviewing. ProQuest Ebook Central
Citi informācijas avoti
International Journal of Clinical Health Psychology
Journal of Clinical Psychology in Medical Settings
Journal of Health Psychology
Psychological Assessment