Individuālā konsultēšana
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie nosauc un apraksta psiholoģiskās konsultēšanas tehnikas un paņēmienus, pārzina psiholoģiskās konsultēšanas procesu, struktūru, pamatprincipus. Studējošie raksturo pamatprincupus, kā nodibināt kontaktu ar klientu, noskaidrot klienta vajadzības un problēmas, lai plānotu turpmāko profesionālo darbību, raksturo, kā vienoties ar klientu par konsultēšanas mērķiem. Studējošie raksturo pamatprincipus, kā veikt psiholoģisko konsultēšanu un izvērtēt rezultātu, kā arī kā sniegt klientam atgriezenisko saiti par veikto psiholoģisko konsultēšanu. Raksturo konsultējoša psihologa darbības specifiku, funkcijas un robežas dažādās profesionālajās vidēs.
Prasmes
1.Studējošie orientējas individuālās psiholoģiskās konsultēšanas tehnikās un paņēmienos, prot atbilstoši tās pielietot. Studējošie nodibina kontaktu ar klientu, psiholoģiskās konsultēšanas procesa uzsākšanai un noskaidro klienta vajadzības un problēmas, lai plānotu turpmāko profesionālo darbību, ka arī vienojas ar klientu par konsultēšanas mērķiem un nosacījumiem un izveido konsultēšanas stratēģiju atbilstoši izvirzītajam mērķim. Analizē klienta situāciju. Prot izvērtēt un formulēt psiholoģiskās problēmas, nošķirt tās no cita rakstura grūtībām, kā arī meklēt problēmas risināšanas veidus atkarībā no konkrētās situācijas un konkrētā klienta iespējām. Veic psiholoģisko konsultēšanu un izvērtē rezultātu, ka arī sniedz klientam atgriezenisko saiti par veikto psiholoģisko konsultēšanu.
Kompetences
1.Studējošie patstāvīgi izvērtē un formulē psiholoģiskās problēmas gadījumu analīzēs, kā arī atrod problēmas risināšanas veidus atkarībā no konkrētās situācijas un konkrētā klienta iespējām, ievērojot ētikas kodeksu un veido individuālās psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju, plānu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Intervīzijas grupās - konsultanta, klienta un supervīzora lomās.
2. Gadījuma analīze – praktiskā darba atskaites un tās prezentācijas sagatavošana.
3. Gadījuma teorētiskā pamatojuma analīze - konsultēšanas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Intervīzijas gadījumu analīze
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai saņemtu vērtējumu studentiem ir jāiesūta kursa norises atgriezeniskā saite.
1. Intervīzijas konsultēšanas fāžu un konsultēšanas prasmju novērtēšanas protokoli (40%):
1.1. Attiecību nodibināšana un konsultēšanas mērķu definēšana;
1.2. Klienta izpēte - personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila noteikšana;
1.3. Interpretācijas, konfrontācijas un iedrošinājuma fāze;
1.4. Pārorientācijas un noslēguma fāze un klienta resursu identificēšana.
2. Gadījuma analīze – klienta psiholoģiskās problēmas izvērtēšana un apraksts, individuālās psiholoģiskās konsultēšanas stratēģijas, plāna analīze (30%):
2. 1. Studējošais veic viena gadījuma aprakstu, analizē konsultēšanas gaitu četrās fāzēs un rezultātus;
2.2. Studējošais sagatavo prezentāciju (Power Point) par konsultēšanas gadījumu;
2.3. Studējošais prezentē gadījumu un atbild uz precizējošiem jautājumiem par konsultācijas gaitu.
3. Gadījuma teorētiskais pamatojuma analīze (30%).
3.1 Studējošais veic gadījuma teorētisko analīzi un formulē klienta psiholoģisko problēmu, pamato konsultēšanas stratēģiju un plānu atsaucoties uz literatūras avotiem;
3. 2. Studējošais noformē darbu rakstiski (Word vai PDF) un iesniedz gadījuma apraksta formā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Apraksts
Anotācija: Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Nodarbības jautājumi: Kā konsultēšana atšķirās no psihoterapijas? Kā definējam psiholoģisku problēmu? Kāda ir psiholoģiskās konsultēšanas loma cilvēka psiholoģisko problēmu kontekstā?
Literatūra: Conference: 47th Annual Rudolf Dreikurs Summer InstituteAt: University of Kent, Canterbury, England. Richard E. WattsRichard E. Watts. Effective Interventions for Helping Clients in Brief Adlerian Therapy.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Apraksts
Anotācija: Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Nodarbības jautājumi: Kā konsultēšana atšķirās no psihoterapijas? Kā definējam psiholoģisku problēmu? Kāda ir psiholoģiskās konsultēšanas loma cilvēka psiholoģisko problēmu kontekstā?
Literatūra: Conference: 47th Annual Rudolf Dreikurs Summer InstituteAt: University of Kent, Canterbury, England. Richard E. WattsRichard E. Watts. Effective Interventions for Helping Clients in Brief Adlerian Therapy.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Apraksts
Anotācija: Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Nodarbības jautājumi: Kā konsultēšana atšķirās no psihoterapijas? Kā definējam psiholoģisku problēmu? Kāda ir psiholoģiskās konsultēšanas loma cilvēka psiholoģisko problēmu kontekstā?
Literatūra: Conference: 47th Annual Rudolf Dreikurs Summer InstituteAt: University of Kent, Canterbury, England. Richard E. WattsRichard E. Watts. Effective Interventions for Helping Clients in Brief Adlerian Therapy.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Apraksts
Anotācija: Individuālās konsultēšanas mērķi un uzdevumi. Konsultēšanas process. Individuālās konsultēšanas fāzes. Konsultēšanas prasmes.
Nodarbības jautājumi: Kā konsultēšana atšķirās no psihoterapijas? Kā definējam psiholoģisku problēmu? Kāda ir psiholoģiskās konsultēšanas loma cilvēka psiholoģisko problēmu kontekstā?
Literatūra: Conference: 47th Annual Rudolf Dreikurs Summer InstituteAt: University of Kent, Canterbury, England. Richard E. WattsRichard E. Watts. Effective Interventions for Helping Clients in Brief Adlerian Therapy.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Attiecību nodibināšanas fāze. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā tiks izskatīti jautājumi, kas attiecas uz attiecību nodibināšanas fāzi konsultēšanā. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Nodarbības jautājumi: Kā uzsākam kontaktu ar klientu? Kas jāizrunā pirmajā tikšanās reizē ar klientu? Kādi jautājumi palīdz konkretizēt konsultēšanas mērķi? Kā noslēdzam līgumu ar klientu?
Literatūra: The Pennsylvania Child Welfare Resource Center 301 Engaging Clients from a Strength-Based, SolutionFocused Perspective
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Attiecību nodibināšanas fāze. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā tiks izskatīti jautājumi, kas attiecas uz attiecību nodibināšanas fāzi konsultēšanā. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Nodarbības jautājumi: Kā uzsākam kontaktu ar klientu? Kas jāizrunā pirmajā tikšanās reizē ar klientu? Kādi jautājumi palīdz konkretizēt konsultēšanas mērķi? Kā noslēdzam līgumu ar klientu?
Literatūra: The Pennsylvania Child Welfare Resource Center 301 Engaging Clients from a Strength-Based, SolutionFocused Perspective
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Attiecību nodibināšanas fāze. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā tiks izskatīti jautājumi, kas attiecas uz attiecību nodibināšanas fāzi konsultēšanā. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Nodarbības jautājumi: Kā uzsākam kontaktu ar klientu? Kas jāizrunā pirmajā tikšanās reizē ar klientu? Kādi jautājumi palīdz konkretizēt konsultēšanas mērķi? Kā noslēdzam līgumu ar klientu?
Literatūra: The Pennsylvania Child Welfare Resource Center 301 Engaging Clients from a Strength-Based, SolutionFocused Perspective
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Attiecību nodibināšanas fāze. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā tiks izskatīti jautājumi, kas attiecas uz attiecību nodibināšanas fāzi konsultēšanā. Problēmas definēšana un konsultēšanas mērķu noteikšana. Konsultēšanas procesa uzsākšana. Vienošanās un sadarbības plāna izveide.
Nodarbības jautājumi: Kā uzsākam kontaktu ar klientu? Kas jāizrunā pirmajā tikšanās reizē ar klientu? Kādi jautājumi palīdz konkretizēt konsultēšanas mērķi? Kā noslēdzam līgumu ar klientu?
Literatūra: The Pennsylvania Child Welfare Resource Center 301 Engaging Clients from a Strength-Based, SolutionFocused Perspective
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes fāze. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks izskatīti visi konsultanta veicamie uzdevumi konsultēšanas izpētes fāzē. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir klienta izpētes paņēmieni? Kas interesē konsultantu par klientu noskaidrot? Kā un kāpēc izpētes informācija ir nepieciešama problēmas risinājumam?
Literatūra: Kevin B. Stoltz and Marty Apodaca. Early Recollections and Career Counseling: Identity, Adaptability,
and Meaningful Work. Paper based on a program to be presented at the 2017 American Counseling Association Annual. Conference and Expo, March 16–19, 2017, San Francisco, CA.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes fāze. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks izskatīti visi konsultanta veicamie uzdevumi konsultēšanas izpētes fāzē. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir klienta izpētes paņēmieni? Kas interesē konsultantu par klientu noskaidrot? Kā un kāpēc izpētes informācija ir nepieciešama problēmas risinājumam?
Literatūra: Kevin B. Stoltz and Marty Apodaca. Early Recollections and Career Counseling: Identity, Adaptability,
and Meaningful Work. Paper based on a program to be presented at the 2017 American Counseling Association Annual. Conference and Expo, March 16–19, 2017, San Francisco, CA.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes fāze. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks izskatīti visi konsultanta veicamie uzdevumi konsultēšanas izpētes fāzē. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir klienta izpētes paņēmieni? Kas interesē konsultantu par klientu noskaidrot? Kā un kāpēc izpētes informācija ir nepieciešama problēmas risinājumam?
Literatūra: Kevin B. Stoltz and Marty Apodaca. Early Recollections and Career Counseling: Identity, Adaptability,
and Meaningful Work. Paper based on a program to be presented at the 2017 American Counseling Association Annual. Conference and Expo, March 16–19, 2017, San Francisco, CA.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes fāze. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks izskatīti visi konsultanta veicamie uzdevumi konsultēšanas izpētes fāzē. Klienta izpētes un izpratnes paņēmieni. Psiholoģiskās problēmas definēšana klienta personības, kognitīvo īpatnību un dzīves stila kontekstā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir klienta izpētes paņēmieni? Kas interesē konsultantu par klientu noskaidrot? Kā un kāpēc izpētes informācija ir nepieciešama problēmas risinājumam?
Literatūra: Kevin B. Stoltz and Marty Apodaca. Early Recollections and Career Counseling: Identity, Adaptability,
and Meaningful Work. Paper based on a program to be presented at the 2017 American Counseling Association Annual. Conference and Expo, March 16–19, 2017, San Francisco, CA.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Interpretācijas fāze. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti konsultēšanas paņēmieni, kas palīdz interpretācijas fāzē veikt psiholoģiskās problēmas interpretāciju klienta dzīves kontekstā. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir interpretācijas fāzes mērķi un uzdevumi? Kādi ir interpretācijas paņēmieni? Kas ir konfrontācija un, kad to pielietot? Kas ir iedrošinājums un, kad to izmantot?
Literatūra: Iris Lavon and Rachel Shifron. The Use of Early Recollections in Adlerian Psychotherapy: Evidence in Neuroscience Research. Gaffin center for Neurooncology, Hadassah Hebrew University Medical Center, Israel
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Interpretācijas fāze. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti konsultēšanas paņēmieni, kas palīdz interpretācijas fāzē veikt psiholoģiskās problēmas interpretāciju klienta dzīves kontekstā. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir interpretācijas fāzes mērķi un uzdevumi? Kādi ir interpretācijas paņēmieni? Kas ir konfrontācija un, kad to pielietot? Kas ir iedrošinājums un, kad to izmantot?
Literatūra: Iris Lavon and Rachel Shifron. The Use of Early Recollections in Adlerian Psychotherapy: Evidence in Neuroscience Research. Gaffin center for Neurooncology, Hadassah Hebrew University Medical Center, Israel
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Interpretācijas fāze. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti konsultēšanas paņēmieni, kas palīdz interpretācijas fāzē veikt psiholoģiskās problēmas interpretāciju klienta dzīves kontekstā. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir interpretācijas fāzes mērķi un uzdevumi? Kādi ir interpretācijas paņēmieni? Kas ir konfrontācija un, kad to pielietot? Kas ir iedrošinājums un, kad to izmantot?
Literatūra: Iris Lavon and Rachel Shifron. The Use of Early Recollections in Adlerian Psychotherapy: Evidence in Neuroscience Research. Gaffin center for Neurooncology, Hadassah Hebrew University Medical Center, Israel
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Interpretācijas fāze. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti konsultēšanas paņēmieni, kas palīdz interpretācijas fāzē veikt psiholoģiskās problēmas interpretāciju klienta dzīves kontekstā. Konfrontācijas mērķi, pielietojums un paņēmieni. Iedrošinājuma mērķi, pielietojums un paņēmieni.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir interpretācijas fāzes mērķi un uzdevumi? Kādi ir interpretācijas paņēmieni? Kas ir konfrontācija un, kad to pielietot? Kas ir iedrošinājums un, kad to izmantot?
Literatūra: Iris Lavon and Rachel Shifron. The Use of Early Recollections in Adlerian Psychotherapy: Evidence in Neuroscience Research. Gaffin center for Neurooncology, Hadassah Hebrew University Medical Center, Israel
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pārorientācijas un noslēguma fāze. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti pārorientācijas un noslēguma fāzes uzdevumi. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Nodarbības jautājumi: Ko nozīmē pārorientācija? Kādi ir pārorientacijas fāzes uzdevumi? Kas ir noslēguma fāzes uzdevumi?
Kā identificēt klienta resursus, lai viņš/viņa varētu realizēt konsultācijā gūtās izmaiņas dzīvē?
Literatūra: Michael J. Scheel, Chelsi Klentz Davis, and Justin D. Henderson. Therapist Use of Client Strengths: A
Qualitative Study of Positive Processes. The Counseling Psychologist XX(X) 1-36, 2012
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pārorientācijas un noslēguma fāze. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti pārorientācijas un noslēguma fāzes uzdevumi. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Nodarbības jautājumi: Ko nozīmē pārorientācija? Kādi ir pārorientacijas fāzes uzdevumi? Kas ir noslēguma fāzes uzdevumi?
Kā identificēt klienta resursus, lai viņš/viņa varētu realizēt konsultācijā gūtās izmaiņas dzīvē?
Literatūra: Michael J. Scheel, Chelsi Klentz Davis, and Justin D. Henderson. Therapist Use of Client Strengths: A
Qualitative Study of Positive Processes. The Counseling Psychologist XX(X) 1-36, 2012
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārorientācijas un noslēguma fāze. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti pārorientācijas un noslēguma fāzes uzdevumi. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Nodarbības jautājumi: Ko nozīmē pārorientācija? Kādi ir pārorientacijas fāzes uzdevumi? Kas ir noslēguma fāzes uzdevumi?
Kā identificēt klienta resursus, lai viņš/viņa varētu realizēt konsultācijā gūtās izmaiņas dzīvē?
Literatūra: Michael J. Scheel, Chelsi Klentz Davis, and Justin D. Henderson. Therapist Use of Client Strengths: A
Qualitative Study of Positive Processes. The Counseling Psychologist XX(X) 1-36, 2012
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārorientācijas un noslēguma fāze. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti pārorientācijas un noslēguma fāzes uzdevumi. Pārorientācijas komponenti un paņēmieni. Izmaiņu ieviešana un prakstizēšana klienta dzīvē. Klienta resursu definēšana un izmantošana.
Nodarbības jautājumi: Ko nozīmē pārorientācija? Kādi ir pārorientacijas fāzes uzdevumi? Kas ir noslēguma fāzes uzdevumi?
Kā identificēt klienta resursus, lai viņš/viņa varētu realizēt konsultācijā gūtās izmaiņas dzīvē?
Literatūra: Michael J. Scheel, Chelsi Klentz Davis, and Justin D. Henderson. Therapist Use of Client Strengths: A
Qualitative Study of Positive Processes. The Counseling Psychologist XX(X) 1-36, 2012
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti kritēriji un uzdevumi klienta gadījuma analīzes veikšanai. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Nodarbības jautājumi: Kā veikt klienta gadījuma analīzi? Kas ir jāapraksta klienta gadījuma analīzē? Kā teorētiski pamatot klienta konsultēšanas procesa gaitu?
Literatūra: Jacqueline A. Sparks1 and Barry L. Duncan. Client Strengths and Resources: Helping Clients Draw on What They Already Do Best. Correspondence should be directed to Jacqueline A. Sparks, Ph.D., 2 Lower College Road, Kingston, RI 02881, jsparks@uri.edu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti kritēriji un uzdevumi klienta gadījuma analīzes veikšanai. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Nodarbības jautājumi: Kā veikt klienta gadījuma analīzi? Kas ir jāapraksta klienta gadījuma analīzē? Kā teorētiski pamatot klienta konsultēšanas procesa gaitu?
Literatūra: Jacqueline A. Sparks1 and Barry L. Duncan. Client Strengths and Resources: Helping Clients Draw on What They Already Do Best. Correspondence should be directed to Jacqueline A. Sparks, Ph.D., 2 Lower College Road, Kingston, RI 02881, jsparks@uri.edu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti kritēriji un uzdevumi klienta gadījuma analīzes veikšanai. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Nodarbības jautājumi: Kā veikt klienta gadījuma analīzi? Kas ir jāapraksta klienta gadījuma analīzē? Kā teorētiski pamatot klienta konsultēšanas procesa gaitu?
Literatūra: Jacqueline A. Sparks1 and Barry L. Duncan. Client Strengths and Resources: Helping Clients Draw on What They Already Do Best. Correspondence should be directed to Jacqueline A. Sparks, Ph.D., 2 Lower College Road, Kingston, RI 02881, jsparks@uri.edu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā tiks apskatīti kritēriji un uzdevumi klienta gadījuma analīzes veikšanai. Konsultēšanas gadījuma mērķu, stratēģijas un rezultātu analīze. Konsultēšanas gadījuma teorētiskais pamatojums.
Nodarbības jautājumi: Kā veikt klienta gadījuma analīzi? Kas ir jāapraksta klienta gadījuma analīzē? Kā teorētiski pamatot klienta konsultēšanas procesa gaitu?
Literatūra: Jacqueline A. Sparks1 and Barry L. Duncan. Client Strengths and Resources: Helping Clients Draw on What They Already Do Best. Correspondence should be directed to Jacqueline A. Sparks, Ph.D., 2 Lower College Road, Kingston, RI 02881, jsparks@uri.edu.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bite, I, Mārtinsone, A. Sudraba, V. (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
Ļevina J., Mārtinsone K. (2016). Konsultēšana un konsultatīvā psiholoģija. Rīga: RSU.
Jairo N. Fuertes, Arnold Spokane, & Elizabeth Holloway. (2013). Specialty Competencies in Counseling Psychology. Oxford University Press.
McLeod, J., & McLeod, Julia. (2011). Counselling skills : A practical guide for counsellors and the helping professions / John McLeod, Julia McLeod. (2nd ed.). Maidenhead: Open University Press.
Sharf, R.S. (2012). Theories of psychotherapy and counseling: Concepts and cases (5th ed.). Belmont, CA: Brooks/Cole.
Papildu literatūra
Beck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond. 2nd ed. New York: Guilford.
Brown, S. D., & Lent, R. W. (Eds.) (2000). Handbook of counselling psychology (3rd edition). New York: Wiley.
Corey, G. (2009). Theory and practice of counseling and psychotherapy. Cengage Lerning.
Kottler, J. A. & Brown, R. W. (2000). Introduction to therapeutic counselling. Wardsworth.
McLeod, J., & British Association for Counselling Psychotherapy. (2010). Case study research in counselling and psychotherapy / John McLeod. Los Angeles ; London: SAGE.
Remley, T., & Herlihy, B. (2010). Ethical, legal, and professional issues in counseling / Theodore P. Remley, Jr., B
Citi informācijas avoti
Consulting Psychology Journal: Practice and Research
European Journal of Psychotherapy & Counseling
Journal of Counseling Psychology