Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Skolotāja prakse I

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_249
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt kvalificēta un radoša skolotāja veidošanos, sekmējot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, īstenojot profesionālās kompetences veidošanos.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Skolotāja profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Volejbola pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta vēsture vai filosofija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Izprot skolotāja profesijas misiju. 2. Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus ar personisko pieredzi ar sporta izglītību saistītās situācijās. 3. Vienkāršu informāciju salīdzina, interpretē, novērtē, savieno un grupē pēc dotajiem kritērijiem. 4. Meklē pārbaudītus faktus, pats tos pārbauda.

Prasmes

1.4. Veido savā pieredzē un viedoklī balstītu argumentāciju par darbību ar dažāda vecuma un dzimuma skolēniem. 5. Formulē savus secinājumus pēc norādījumiem. 6. Uzdod jautājumus par esošo situāciju un ar pedagoga atbalstu izmanto vairākas radošās domāšanas stratēģijas. Lai radītu idejas, iedvesmojas no citu darbiem.

Kompetences

1.7. Patstāvīgi izvirza vairākus mācīšanās mērķus un plāno savu praktisko darbību, kā tos īstenot gan vienatnē, gan grupā. 8. Kritiski analizē mediju radīto realitāti un informācijas ticamību par sporta izglītību. 9. Patstāvīgi ievēro sev izvirzītos noteikumus, lai būtu uzticams un uz viņu varētu paļauties. 10. Analizē savu iesaisti izglītības procesos un rīkojas atbildīgi. Skaidro savas rīcības sekas un uzņemas par to atbildību.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. 1. septembra runa. - Publiskā uzstāšanās 2. Studiju kursu analīze. - Anotācija 3. Izglītības rakstu analītiskā izvērtēšana. - 3 anotācijas 4. Publisko pasākumu apmeklēšana. - Teātris, izstāde, sporta pasākums 5. Izglītības iestāžu apmeklēšana. - Vidusskolas/PII/Jauniešu centrs 6. Fizisko aktivitāšu kopums. - 8 vingrinājumi 7. Mans grāmatu plaukts. - Grāmatu anotācijas 8. Literatūras katalogs alfabēta secībā. - Grāmatu anotācijas

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kritēriji: - Studiju kursu anotācija analīze. - 1. septembra runas prezentācija un uzstāšanās - 3 raksti par izglītības problēmām publiskā telpā - 3 publiski apmeklēti pasākumi (teātra izrāde, izstāde, sporta pasākums) - 6 apmeklējumi - vidusskolas/PII /BJC - Pēc Gardnera izveidots fizisko aktivitāšu kopums (8 vingrinājumi) daudzveidīgo spēju sekmēšanai. Fiziskās aktivitātes mērķis, mērķauditorija, apraksts, grafisks zīmējums. - Mans grāmatu plaukts + anotācija. Norādīts – autors, nosaukums, izdevniecība, izdošanas gads, lpp. skaits. - Literatūras katalogs alfabēta secībā. Norādīts – autors, nosaukums, izdevniecība, izdošanas gads, lpp. skaits. Studentam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā/sadaļā. Ja kādā parametrā vai sadaļā netiek saņemti punkti par izpildi gala vērtējums ir negatīvs.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 564lpp.

2.

Creative Approaches to Physical EducationPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim ( 6. LKI)

4.

MK noteikumi Nr. 747. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem Rīgā, 2018. gada 27. novembrī (prot. Nr. 56 38. §)

5.

MK noteikumi Nr.716, Rīgā 2018. gada 21. novembrī (prot. Nr. 53 29. §) Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem

Citi informācijas avoti

1.

Izglītības un zinātnes ministrijas vietne

2.

Valsts izglītības satura centra vietne

3.

Projekta “Skola2030” vietne

4.

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

5.

Žurnāls „Skolotājs”

6.

Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy”Piemērots angļu valodas plūsmai