Skolotāja prakse I
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprot skolotāja profesijas misiju. 2. Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus ar personisko pieredzi ar sporta izglītību saistītās situācijās. 3. Vienkāršu informāciju salīdzina, interpretē, novērtē, savieno un grupē pēc dotajiem kritērijiem. 4. Meklē pārbaudītus faktus, pats tos pārbauda.
Prasmes
1.4. Veido savā pieredzē un viedoklī balstītu argumentāciju par darbību ar dažāda vecuma un dzimuma skolēniem. 5. Formulē savus secinājumus pēc norādījumiem. 6. Uzdod jautājumus par esošo situāciju un ar pedagoga atbalstu izmanto vairākas radošās domāšanas stratēģijas. Lai radītu idejas, iedvesmojas no citu darbiem.
Kompetences
1.7. Patstāvīgi izvirza vairākus mācīšanās mērķus un plāno savu praktisko darbību, kā tos īstenot gan vienatnē, gan grupā. 8. Kritiski analizē mediju radīto realitāti un informācijas ticamību par sporta izglītību. 9. Patstāvīgi ievēro sev izvirzītos noteikumus, lai būtu uzticams un uz viņu varētu paļauties. 10. Analizē savu iesaisti izglītības procesos un rīkojas atbildīgi. Skaidro savas rīcības sekas un uzņemas par to atbildību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. 1. septembra runa. - Publiskā uzstāšanās
2. Studiju kursu analīze. - Anotācija
3. Izglītības rakstu analītiskā izvērtēšana. - 3 anotācijas
4. Publisko pasākumu apmeklēšana. - Teātris, izstāde, sporta pasākums
5. Izglītības iestāžu apmeklēšana. - Vidusskolas/PII/Jauniešu centrs
6. Fizisko aktivitāšu kopums. - 8 vingrinājumi
7. Mans grāmatu plaukts. - Grāmatu anotācijas
8. Literatūras katalogs alfabēta secībā. - Grāmatu anotācijas
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kritēriji:
- Studiju kursu anotācija analīze.
- 1. septembra runas prezentācija un uzstāšanās
- 3 raksti par izglītības problēmām publiskā telpā
- 3 publiski apmeklēti pasākumi (teātra izrāde, izstāde, sporta pasākums)
- 6 apmeklējumi - vidusskolas/PII /BJC
- Pēc Gardnera izveidots fizisko aktivitāšu kopums (8 vingrinājumi) daudzveidīgo spēju sekmēšanai. Fiziskās aktivitātes mērķis, mērķauditorija, apraksts, grafisks zīmējums.
- Mans grāmatu plaukts + anotācija. Norādīts – autors, nosaukums, izdevniecība, izdošanas gads, lpp. skaits.
- Literatūras katalogs alfabēta secībā. Norādīts – autors, nosaukums, izdevniecība, izdošanas gads, lpp. skaits.
Studentam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā/sadaļā. Ja kādā parametrā vai sadaļā netiek saņemti punkti par izpildi gala vērtējums ir negatīvs.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 564lpp.
Creative Approaches to Physical EducationPiemērots angļu valodas plūsmai
Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim ( 6. LKI)
MK noteikumi Nr. 747. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem Rīgā, 2018. gada 27. novembrī (prot. Nr. 56 38. §)
MK noteikumi Nr.716, Rīgā 2018. gada 21. novembrī (prot. Nr. 53 29. §) Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem
Citi informācijas avoti
Laikraksts „Izglītība un Kultūra”
Žurnāls „Skolotājs”