Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Praktiskā uzņēmējdarbība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_162
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt uzņēmējdarbības teorijas, prast atrast iespējas piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbības uzsākšanai.

Priekšzināšanas

Matemātika, Mikroekonomikas teorija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti iegūst zināšanas par uzņēmējdarbības teorijām, mūsdienu uzņēmējdarbības īpatnībām, kas saistās ar vides izmaiņām; kā arī par emocionālās inteliģences nozīmi uzņēmējdarbībā un komandas darbā. Kursa apguves rezultātā studenti iepazīst biznesa plānu rakstīšanas pamatus.

Prasmes

1.Pēc veiksmīgas kursa apguves studenti spēj izvērtēt savas biznesa idejas tirgus potenciālu, spēj novērtēt potenciālo pircēju vajadzības saistībā ar jauno produktu vai pakalpojumu, kā arī orientējas jaundibināto uzņēmumu svarīgākajos finanšu rādītājos.

Kompetences

1.Kursa ietvaros studenti iegūst ar komandas darbu saistītās kompetences, spēj argumentēti, balstoties uz analīzi un faktiem, pierādīt savas biznesa idejas vērtību plašākajai auditorijai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras analīze, kopsavilkumu izstrāde, biznesa plānu sadaļu izveide, grupu darbi un patstāvīgie darbi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Akumulētā atzīme un gala darbs – izstrādāts un aizstāvēts biznesa plāns. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: aktivitāte semināros (20%); mājas darbi (40%); biznesa plāna izstrāde un prezentācija (40%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Kā arī biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa plāna finansu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veiksmīgās uzņēmējdarbības uzsākšanas piemēru situāciju analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās no savām kļūdām kā veiksmīgas uzņēmējdarbības pamats.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus segmentācijas un mārketinga stratēģijas izveide – darbs grupās pie savas biznesa idejas izstrādes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Finansējuma piesaistes iespējas. Prezentācijas izveide investoriem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Goleman, D., Working with Emotional Intelligence, Bantam, 1999.

2.

Heath, D., Heath C., Made to Stick, Random House, 2007.

3.

Barrow C. Barrow P, Brown R., The business plan workbook, Kogan Page, 5th edition, 2005

Papildu literatūra

1.

Ulwick, A., Turn Customer Input into Innovation, Harvard Business Review, January 2002.

2.

McGrath R.G, The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business,. 2013

3.

Flanagan W., Smith J.L., Creating Competitive Advantage: Give Customers a Reason to Choose You Over Your competitors, Harward Business School Publishing, 2006

4.

Hilton R.W. Managerial Accounting: Creating Value in a Dynamic Business Environment, 9th edition, 2010

5.

Stutely R., The Definitive Business Plan: The Fast Track to Intelligent Planning for Executives and Entrepreneurs, 3rd edition, 2012

6.

Zacharakis A., Spinelli S., Timmons A.J., Business Plans that Work: A Guide for Small Business, 2nd edition, 2011