Praktiskā uzņēmējdarbība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti iegūst zināšanas par uzņēmējdarbības teorijām, mūsdienu uzņēmējdarbības īpatnībām, kas saistās ar vides izmaiņām; kā arī par emocionālās inteliģences nozīmi uzņēmējdarbībā un komandas darbā. Kursa apguves rezultātā studenti iepazīst biznesa plānu rakstīšanas pamatus.
Prasmes
1.Pēc veiksmīgas kursa apguves studenti spēj izvērtēt savas biznesa idejas tirgus potenciālu, spēj novērtēt potenciālo pircēju vajadzības saistībā ar jauno produktu vai pakalpojumu, kā arī orientējas jaundibināto uzņēmumu svarīgākajos finanšu rādītājos.
Kompetences
1.Kursa ietvaros studenti iegūst ar komandas darbu saistītās kompetences, spēj argumentēti, balstoties uz analīzi un faktiem, pierādīt savas biznesa idejas vērtību plašākajai auditorijai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras analīze, kopsavilkumu izstrāde, biznesa plānu sadaļu izveide, grupu darbi un patstāvīgie darbi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Akumulētā atzīme un gala darbs – izstrādāts un aizstāvēts biznesa plāns. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: aktivitāte semināros (20%); mājas darbi (40%); biznesa plāna izstrāde un prezentācija (40%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Kā arī biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa plāna finansu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgās uzņēmējdarbības uzsākšanas piemēru situāciju analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās no savām kļūdām kā veiksmīgas uzņēmējdarbības pamats.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus segmentācijas un mārketinga stratēģijas izveide – darbs grupās pie savas biznesa idejas izstrādes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Finansējuma piesaistes iespējas. Prezentācijas izveide investoriem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Goleman, D., Working with Emotional Intelligence, Bantam, 1999.
Heath, D., Heath C., Made to Stick, Random House, 2007.
Barrow C. Barrow P, Brown R., The business plan workbook, Kogan Page, 5th edition, 2005
Papildu literatūra
Ulwick, A., Turn Customer Input into Innovation, Harvard Business Review, January 2002.
McGrath R.G, The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business,. 2013
Flanagan W., Smith J.L., Creating Competitive Advantage: Give Customers a Reason to Choose You Over Your competitors, Harward Business School Publishing, 2006
Hilton R.W. Managerial Accounting: Creating Value in a Dynamic Business Environment, 9th edition, 2010
Stutely R., The Definitive Business Plan: The Fast Track to Intelligent Planning for Executives and Entrepreneurs, 3rd edition, 2012
Zacharakis A., Spinelli S., Timmons A.J., Business Plans that Work: A Guide for Small Business, 2nd edition, 2011