Pētniecības metodes sportā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt iespēju iegūt zināšanas un iemaņas pētniecības metodoloģijā, sekmējot izpratni par pierādījumos balstītu pētniecību un praksi, pilnveidojot iemaņas sporta zinātnes informācijas meklēšanā, izvērtēšanā, izgūšanā un apstrādē, kā arī statistikas jēdzienu izmantošanā un datu apstrādē.
Priekšzināšanas
Informācijpratība.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Nosauc un apraksta pētījumu stratēģijas un dizainus.
Pētījuma koncepcijas izstrāde • Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests
2.Raksturo ētikas principus.
3.Nosauc un apraksta pētījumu metodes.
Pētījuma koncepcijas izstrāde
4.Atpazīt un raksturo kvalitatīvus, ticamus, izvērtētus un zinātniskus sporta zinātnes informācijas resursus.
Bibliotēkas resursu pielietojums • Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests
5.Atpazīt un nosauc statistisko terminoloģiju un izmantotās pamatmetodes dažāda veida publikācijās.
Pētījuma koncepcijas izstrāde • Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests • Pētījuma rezultātu apstrāde
6.Raksturo mērījumu datus, izmantojot statistiskos rādītājus.
Pētījuma rezultātu apstrāde • Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests
Prasmes
1.Izvirza pētniecības mērķi, formulē pētījuma jautājumu vai hipotēzi.
Pētījuma koncepcijas izstrāde
2.Pielieto sporta nozares teorijas un jēdzienus pētniecībā.
3.Izveido atbilstošu informācijas meklēšanas stratēģiju un kritiski izvētējot atrasto informāciju.
Bibliotēkas resursu pielietojums
4.Pielieto informācijas meklēšanas rīkus un līdzekļus.
Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests • Bibliotēkas resursu pielietojums
5.Pielieto digitālās tehnoloģijas, izveido personīgo profilu informācijas resursos, pielāgo savas darbības atbilstoši autortiesībām un licencēm, kā arī atrod un citē autorus digitālajam saturam.
Bibliotēkas resursu pielietojums
6.Patstāvīgi strādā ar elektroniskajām datu bāzēm, pielieto paplašinātās meklēšanas prasmes elektroniskās informācijas meklēšanā.
Bibliotēkas resursu pielietojums
7.Veic padziļinātu informācijas meklēšanu e-grāmatu, tiešsaistes datubāzēs, pasaules citējamo žurnālu datubāzē PubMed.
Bibliotēkas resursu pielietojums
8.Sagatavo un ievada datus Jamovi programmā.
Pētījuma rezultātu apstrāde
9.Izveido un rediģēt tabulas un diagrammas.
Pētījuma rezultātu apstrāde
10.Pielieto atbilstošas datu apstrādes metodes, t.sk., veic statistisko hipotēžu pārbaudes.
Pētījuma rezultātu apstrāde
11.Izmanto piemērotus statistiskās analīzes atspoguļošanas līdzekļus rezultātu aprakstā.
Pētījuma rezultātu apstrāde
Kompetences
1.Analizē zinātnisko literatūru.
Bibliotēkas resursu pielietojums • Pētījuma koncepcijas izstrāde
2.Izstrādā pētījuma koncepciju.
Pētījuma koncepcijas izstrāde
3.Risina pētniecības probēmu pielietojot elektronisko resursu meklēšanas iespējas kritiski izvērtējot atrastās informācijas ticamību un noderīgumu, tās atbilstību tēmai un konkrētajai situācijai un izveido pilnīgus atsauču sarakstus.
Bibliotēkas resursu pielietojums
4.Interpretē svarīgākos statistiskos rādītājus un apstrādā datus pielietojoto statistiskās metodes.
Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests • Pētījuma rezultātu apstrāde
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pētījuma koncepcijas izstrāde |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Mazās grupās studējošie izstrādā pētījuma ideju un apraksta pētījuma koncepciju. Studējošie sagatavo prezentāciju un prezentē to nodarbībā. |
||
|
2.
Bibliotēkas resursu pielietojums |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie veic praktisku uzdevumu individuāli par lekcijas un nodarbību tēmām, kas saistās ar bibliotēkas resursu izmantošanu. Praktiskais uzdevums tiek veikts e-studiju vidē pēc lekcijas un nodarbībām. |
||
|
3.
Pētījuma rezultātu apstrāde |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie individuāli risina praktisku uzdevumu e-studiju vidē, veicot pētījuma datu apstrādi Jamovi programmā. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie izpilda testu ar 30 jautājumiem par studiju kursā apgūtajām teorētiskajām zināšanām un prasmēm. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads pētniecības metodoloģijā. Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums.
Apraksts
Tiek sniegta informācija par studiju kursa saturu un prasībām. Tiek sniegts ieskats zinātniskajā metodē un pētniecības procesā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Pētniecības process. Zinātniska problēma. Pētījuma jautājums, hipotēze, pētījuma mērķis un uzdevumi.
Apraksts
Tiek izklāstīti pētniecības ētikas pamatprincipi. Tiek apskatīts pētniecības process zinātniskas problēmas risināšanai. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma stratēģijas un dizaini. Kvalitatīvs un kvantitatīvs pētījums.
Apraksts
Tiek aprakstītas kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma stratēģijas un dizaini. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma stratēģijas un dizaini. Pētījuma analīze (darbs grupās).
Apraksts
Nodarbībā tiek veikta zinātnisku pētījumu analīze un identificēta pētījumā pielietotā stratēģija un dizains. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma posmi. Pētījuma plānošana, literatūras apskata izveide. Datu ieguves metodes pētījumā, to raksturojums.
Apraksts
Lekcijā tiek sniegts izklāsts, kā plānot pētījumu dažādos posmos. Tiek apskatīta literatūras apskata izveide, kā arī dažādu datu ieguves metošu raksturojums. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma posmi. Pētījuma idejas prezentācija.
Apraksts
Tiek izstrādāta pētījuma ideja un prezentēta nodarbībā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Informācijpratības jēdziens. Informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipi, darbs ar atslēgvārdiem, individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos.
Apraksts
Lekcijā tiek demonstrētas RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Tiek skaidrots nformācijpratības jēdziens. Sniegts ieskats par informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipiem, darbu ar atslēgvārdiem, kā arī demonstrēta individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos. RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā.
Apraksts
Nodarbībā tiek veikta grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos, kā arī RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Zinātnisko žurnālu novērtēšana. Publikāciju kritisks izvērtējums. Mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.
Apraksts
Nodarbībā tiek pielietoi pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Tiek veikta zinātnisko žurnālu novērtēšana un veikts publikāciju kritisks izvērtējums. Sniegts ieskats mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
PubMed datu bāzes rīki.
Apraksts
Nodarbībā tiek apgūti PubMed datu bāzes rīki. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Citēšana. Atsauces un to veidi. Atsauču veidošanas rīks EndNote. Atsauču eksportēšana un izgūšana.
Apraksts
Nodarbībā tiek demonstrēta citēšanas un atsauču veidošanas rīks EndNote. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Statistikas loma pētījuma procesā. Aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem. Izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.
Apraksts
Lekcijā tiek apskatīta statistikas loma pētījuma procesā. Sniegta ingormācija par aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Apgūti hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem, kā arī izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts
Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts
Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Datu sagatavošana analīzei Jamovi programmas vidē. Aprakstošā statistika, vienizlases statistiskie testi.
Apraksts
Nodarbībā tiek sniegts ieskats datu sagatavošanā analīzei Jamovi programmas vidē. Apgūtas metodes aprakstošā statistikas datu analīzē, kā arī demonstrēts vienizlases statistiko testu pielietojums. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi.
Apraksts
Tiek pielietoti statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Korelācijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa).
Apraksts
Tiek veikta korelācijas analīze, egresijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa). |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Regresijas analīze
Apraksts
Tiek veikta regresijas analīze. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads pētniecības metodoloģijā. Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums.
Apraksts
Tiek sniegta informācija par studiju kursa saturu un prasībām. Tiek sniegts ieskats zinātniskajā metodē un pētniecības procesā. |
|
Pētījuma stratēģijas un dizaini. Kvalitatīvs un kvantitatīvs pētījums.
Apraksts
Tiek aprakstītas kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma stratēģijas un dizaini. |
|
Pētījuma posmi. Pētījuma plānošana, literatūras apskata izveide. Datu ieguves metodes pētījumā, to raksturojums.
Apraksts
Lekcijā tiek sniegts izklāsts, kā plānot pētījumu dažādos posmos. Tiek apskatīta literatūras apskata izveide, kā arī dažādu datu ieguves metošu raksturojums. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Pētniecības process. Zinātniska problēma. Pētījuma jautājums, hipotēze, pētījuma mērķis un uzdevumi.
Apraksts
Tiek izklāstīti pētniecības ētikas pamatprincipi. Tiek apskatīts pētniecības process zinātniskas problēmas risināšanai. |
|
Pētījuma stratēģijas un dizaini. Pētījuma analīze (darbs grupās).
Apraksts
Nodarbībā tiek veikta zinātnisku pētījumu analīze un identificēta pētījumā pielietotā stratēģija un dizains. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Informācijpratības jēdziens. Informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipi, darbs ar atslēgvārdiem, individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos.
Apraksts
Lekcijā tiek demonstrētas RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Tiek skaidrots nformācijpratības jēdziens. Sniegts ieskats par informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipiem, darbu ar atslēgvārdiem, kā arī demonstrēta individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos. |
|
Pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Zinātnisko žurnālu novērtēšana. Publikāciju kritisks izvērtējums. Mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.
Apraksts
Nodarbībā tiek pielietoi pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Tiek veikta zinātnisko žurnālu novērtēšana un veikts publikāciju kritisks izvērtējums. Sniegts ieskats mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos. RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā.
Apraksts
Nodarbībā tiek veikta grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos, kā arī RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā. |
|
PubMed datu bāzes rīki.
Apraksts
Nodarbībā tiek apgūti PubMed datu bāzes rīki. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Zinātnisko žurnālu novērtēšana. Publikāciju kritisks izvērtējums. Mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.
Apraksts
Nodarbībā tiek pielietoi pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Tiek veikta zinātnisko žurnālu novērtēšana un veikts publikāciju kritisks izvērtējums. Sniegts ieskats mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai. |
|
Citēšana. Atsauces un to veidi. Atsauču veidošanas rīks EndNote. Atsauču eksportēšana un izgūšana.
Apraksts
Nodarbībā tiek demonstrēta citēšanas un atsauču veidošanas rīks EndNote. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Statistikas loma pētījuma procesā. Aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem. Izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.
Apraksts
Lekcijā tiek apskatīta statistikas loma pētījuma procesā. Sniegta ingormācija par aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Apgūti hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem, kā arī izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos. |
|
Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts
Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Statistikas loma pētījuma procesā. Aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem. Izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.
Apraksts
Lekcijā tiek apskatīta statistikas loma pētījuma procesā. Sniegta ingormācija par aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Apgūti hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem, kā arī izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos. |
|
Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts
Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu sagatavošana analīzei Jamovi programmas vidē. Aprakstošā statistika, vienizlases statistiskie testi.
Apraksts
Nodarbībā tiek sniegts ieskats datu sagatavošanā analīzei Jamovi programmas vidē. Apgūtas metodes aprakstošā statistikas datu analīzē, kā arī demonstrēts vienizlases statistiko testu pielietojums. |
|
Statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi.
Apraksts
Tiek pielietoti statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Korelācijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa).
Apraksts
Tiek veikta korelācijas analīze, egresijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa). |
|
Regresijas analīze
Apraksts
Tiek veikta regresijas analīze. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone K., Pipere A. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana / Kristīnes Mārtinsones un Anitas Piperes zinātniskajā redakcijā; autori: Uldis Berķis, Maija Dambrova, Inese Gobiņa, Kristīne Mārtinsone; Ivans Jānis Mihailovs [un vēl 7 autori]. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.
Spila D., Znotiņa I. Medicīnas informācijas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos: Mācību materiāls informācijpratībā [Elektroniskais resurss]. Rīga: RSU, 2014. (akceptējams izdevums)
Spila D. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā [Elektroniskais resurss]. Rīga: RSU, 2013. (akceptējams izdevums)
Znotiņa I. Uz pierādījiem balstītas medicīnas resursi: labāko pieradījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā [Elektroniskais resurss]. Rīga: RSU, 2014. (akceptējams izdevums)
Thomas N, Franklin L, Crow S. Information Literacy And Information Skills Instruction: Applying Research To Practice In The 21St Century School Library [e-book]. Santa Barbara, Calif: Libraries Unlimited; 2011. Available from: eBook Academic Collection (EBSCOhost). (akceptējams izdevums)
Petrie A. & Sabin C. Medical Statistics at a Glance, 4th edition, Wiley-Blackwell, 2019. ISBN: 978-1-119-16781-5
Field, A. Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics. 4th edition, Sage Publications, 2024.
Peat, J., Barton, B. Medical Statistics: A Guide to SPSS, Data Analysis and Critical Appraisal. 2nd edition, John Wiley & Sons, 2014. (pēdējais iznākušais izdevums)
Mārtinsone, K., Pipere, A. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011 (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Berkman, Robert I. Find It Fast : Extracting Expert Information From Social Networks, Big Data, Tweets, and More. Information Today, 2015. (EBSCO)
Chen I, Kidd T. Wired For Learning : An Educator's Guide To Web 2.0 [e-book]. Charlotte, N.C.: IAP, Information Age Pub; 2009. Available from: eBook Academic Collection (EBSCOhost), Ipswich, MA. Accessed February 10, 2014
Downey, Annie. Critical Information Literacy : Foundations, Inspiration, and Ideas. Library Juice Press, 2016. (EBSCO)
NCBI. PubMed help: NCBI help manual. Bethesda: National Center for Biotechnology Information National Center for Biotechnology Information, 2022.
Safko L. The social media bible: tactics, tools & strategies for business success. (3 ed., p. 622). Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2012.
Simpson, S. H. 2015. Creating a Data Analysis Plan: What to Consider When Choosing Statistics for a Study. Canadian Journal of Hospital Pharmacy. 68(4): 311–317. DOI: 10.4212/cjhp.v68i4.1471
Koo, T. K., Li, M. Y. 2016. A Guideline of Selecting and Reporting Intraclass Correlation coefficients for Reliability Research. Journal of Chiropractic Medicine. 15(2), 155–163. DOI: 10.1016/j.jcm.2016.02.012
Greenland, S., Senn, S. J., Rothman, K. J., Carlin, J. B., Poole, C., Goodman, S., N., and Altman, D. G. 2016. Statistical tests, P values, confidence intervals, and power: a guide to misinterpretations. Eur J Epidemiol. 31(4): 337-350. DOI: 10.1007/s10654-016-0149-3.
Andrade, C. 2016. Understanding relative risk, odds ratio, and related terms: as simple as it can get. J. Clin Psychiatry. 76(7): 857-861. DOI: 10.4088/JCP.15f10150.
Hopkins, S., Dettori, J. R., Chapman, J. R. 2018. Parametric and Nonparametric Tests in Spine Research: Why Do They Matter? Global Spine J. 8(6): 652–654. DOI: 10.1177/2192568218782679
Nahm, F. S. 2016. Nonparametric statistical tests for the continuous data: the basic concept and the practical use. Korean J. Anesthesiol. 69(1): 8–14. DOI: 10.4097/kjae.2016.69.1.8
Schober, P., Vetter, T. R. 2021. Linear Regression in Medical Research. Anesth Analg. 132(1):108-109. DOI: 10.1213/ANE.0000000000005206.
Charan, J., Biswas, T. 2013. How to Calculate Sample Size for Different Study Designs in Medical Research? Indian J Psychol Med. 35(2): 121–126. DOI: 10.4103/0253-7176.116232
Mārtinsone, K., Pipere,. A. zin.red. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga, RSU, 2021
Kristapsone, S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2020
Kristapsone, S. Znātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2014
Mārtinsone, K., Pipere, A. zin.red. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana, 2019