Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecības metodes sportā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_454
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika (neklātiene)

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt iespēju iegūt zināšanas un iemaņas pētniecības metodoloģijā, sekmējot izpratni par pierādījumos balstītu pētniecību un praksi, pilnveidojot iemaņas sporta zinātnes informācijas meklēšanā, izvērtēšanā, izgūšanā un apstrādē, kā arī statistikas jēdzienu izmantošanā un datu apstrādē.

Priekšzināšanas

Informācijpratība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Nosauc un apraksta pētījumu stratēģijas un dizainus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma koncepcijas izstrāde Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests

2.Raksturo ētikas principus.

3.Nosauc un apraksta pētījumu metodes.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma koncepcijas izstrāde

4.Atpazīt un raksturo kvalitatīvus, ticamus, izvērtētus un zinātniskus sporta zinātnes informācijas resursus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bibliotēkas resursu pielietojums Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests

5.Atpazīt un nosauc statistisko terminoloģiju un izmantotās pamatmetodes dažāda veida publikācijās.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma koncepcijas izstrāde Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests Pētījuma rezultātu apstrāde

6.Raksturo mērījumu datus, izmantojot statistiskos rādītājus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma rezultātu apstrāde Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests

Prasmes

1.Izvirza pētniecības mērķi, formulē pētījuma jautājumu vai hipotēzi.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma koncepcijas izstrāde

2.Pielieto sporta nozares teorijas un jēdzienus pētniecībā.

3.Izveido atbilstošu informācijas meklēšanas stratēģiju un kritiski izvētējot atrasto informāciju.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bibliotēkas resursu pielietojums

4.Pielieto informācijas meklēšanas rīkus un līdzekļus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests Bibliotēkas resursu pielietojums

5.Pielieto digitālās tehnoloģijas, izveido personīgo profilu informācijas resursos, pielāgo savas darbības atbilstoši autortiesībām un licencēm, kā arī atrod un citē autorus digitālajam saturam.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bibliotēkas resursu pielietojums

6.Patstāvīgi strādā ar elektroniskajām datu bāzēm, pielieto paplašinātās meklēšanas prasmes elektroniskās informācijas meklēšanā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bibliotēkas resursu pielietojums

7.Veic padziļinātu informācijas meklēšanu e-grāmatu, tiešsaistes datubāzēs, pasaules citējamo žurnālu datubāzē PubMed.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bibliotēkas resursu pielietojums

8.Sagatavo un ievada datus Jamovi programmā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma rezultātu apstrāde

9.Izveido un rediģēt tabulas un diagrammas.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma rezultātu apstrāde

10.Pielieto atbilstošas datu apstrādes metodes, t.sk., veic statistisko hipotēžu pārbaudes.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma rezultātu apstrāde

11.Izmanto piemērotus statistiskās analīzes atspoguļošanas līdzekļus rezultātu aprakstā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma rezultātu apstrāde

Kompetences

1.Analizē zinātnisko literatūru.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bibliotēkas resursu pielietojums Pētījuma koncepcijas izstrāde

2.Izstrādā pētījuma koncepciju.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pētījuma koncepcijas izstrāde

3.Risina pētniecības probēmu pielietojot elektronisko resursu meklēšanas iespējas kritiski izvērtējot atrastās informācijas ticamību un noderīgumu, tās atbilstību tēmai un konkrētajai situācijai un izveido pilnīgus atsauču sarakstus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bibliotēkas resursu pielietojums

4.Interpretē svarīgākos statistiskos rādītājus un apstrādā datus pielietojoto statistiskās metodes.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests Pētījuma rezultātu apstrāde

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pētījuma koncepcijas izstrāde

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Mazās grupās studējošie izstrādā pētījuma ideju un apraksta pētījuma koncepciju. Studējošie sagatavo prezentāciju un prezentē to nodarbībā.

2.

Bibliotēkas resursu pielietojums

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie veic praktisku uzdevumu individuāli par lekcijas un nodarbību tēmām, kas saistās ar bibliotēkas resursu izmantošanu. Praktiskais uzdevums tiek veikts e-studiju vidē pēc lekcijas un nodarbībām.

3.

Pētījuma rezultātu apstrāde

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie individuāli risina praktisku uzdevumu e-studiju vidē, veicot pētījuma datu apstrādi Jamovi programmā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Teorētisko zināšanu un prasmju pārbaudes tests

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie izpilda testu ar 30 jautājumiem par studiju kursā apgūtajām teorētiskajām zināšanām un prasmēm.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads pētniecības metodoloģijā. Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums.
Apraksts

Tiek sniegta informācija par studiju kursa saturu un prasībām. Tiek sniegts ieskats zinātniskajā metodē un pētniecības procesā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Pētniecības process. Zinātniska problēma. Pētījuma jautājums, hipotēze, pētījuma mērķis un uzdevumi.
Apraksts

Tiek izklāstīti pētniecības ētikas pamatprincipi. Tiek apskatīts pētniecības process zinātniskas problēmas risināšanai.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētījuma stratēģijas un dizaini. Kvalitatīvs un kvantitatīvs pētījums.
Apraksts

Tiek aprakstītas kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma stratēģijas un dizaini.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētījuma stratēģijas un dizaini. Pētījuma analīze (darbs grupās).
Apraksts

Nodarbībā tiek veikta zinātnisku pētījumu analīze un identificēta pētījumā pielietotā stratēģija un dizains.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētījuma posmi. Pētījuma plānošana, literatūras apskata izveide. Datu ieguves metodes pētījumā, to raksturojums.
Apraksts

Lekcijā tiek sniegts izklāsts, kā plānot pētījumu dažādos posmos. Tiek apskatīta literatūras apskata izveide, kā arī dažādu datu ieguves metošu raksturojums.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētījuma posmi. Pētījuma idejas prezentācija.
Apraksts

Tiek izstrādāta pētījuma ideja un prezentēta nodarbībā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Informācijpratības jēdziens. Informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipi, darbs ar atslēgvārdiem, individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos.
Apraksts

Lekcijā tiek demonstrētas RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Tiek skaidrots nformācijpratības jēdziens. Sniegts ieskats par informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipiem, darbu ar atslēgvārdiem, kā arī demonstrēta individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos. RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā.
Apraksts

Nodarbībā tiek veikta grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos, kā arī RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Zinātnisko žurnālu novērtēšana. Publikāciju kritisks izvērtējums. Mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.
Apraksts

Nodarbībā tiek pielietoi pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Tiek veikta zinātnisko žurnālu novērtēšana un veikts publikāciju kritisks izvērtējums. Sniegts ieskats mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

PubMed datu bāzes rīki.
Apraksts

Nodarbībā tiek apgūti PubMed datu bāzes rīki.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Citēšana. Atsauces un to veidi. Atsauču veidošanas rīks EndNote. Atsauču eksportēšana un izgūšana.
Apraksts

Nodarbībā tiek demonstrēta citēšanas un atsauču veidošanas rīks EndNote.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Statistikas loma pētījuma procesā. Aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem. Izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.
Apraksts

Lekcijā tiek apskatīta statistikas loma pētījuma procesā. Sniegta ingormācija par aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Apgūti hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem, kā arī izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts

Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts

Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu sagatavošana analīzei Jamovi programmas vidē. Aprakstošā statistika, vienizlases statistiskie testi.
Apraksts

Nodarbībā tiek sniegts ieskats datu sagatavošanā analīzei Jamovi programmas vidē. Apgūtas metodes aprakstošā statistikas datu analīzē, kā arī demonstrēts vienizlases statistiko testu pielietojums.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi.
Apraksts

Tiek pielietoti statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Korelācijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa).
Apraksts

Tiek veikta korelācijas analīze, egresijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa).

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Regresijas analīze
Apraksts

Tiek veikta regresijas analīze.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA (NEKLĀTIENE)
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads pētniecības metodoloģijā. Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums.
Apraksts

Tiek sniegta informācija par studiju kursa saturu un prasībām. Tiek sniegts ieskats zinātniskajā metodē un pētniecības procesā.

Pētījuma stratēģijas un dizaini. Kvalitatīvs un kvantitatīvs pētījums.
Apraksts

Tiek aprakstītas kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma stratēģijas un dizaini.

Pētījuma posmi. Pētījuma plānošana, literatūras apskata izveide. Datu ieguves metodes pētījumā, to raksturojums.
Apraksts

Lekcijā tiek sniegts izklāsts, kā plānot pētījumu dažādos posmos. Tiek apskatīta literatūras apskata izveide, kā arī dažādu datu ieguves metošu raksturojums.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Pētniecības process. Zinātniska problēma. Pētījuma jautājums, hipotēze, pētījuma mērķis un uzdevumi.
Apraksts

Tiek izklāstīti pētniecības ētikas pamatprincipi. Tiek apskatīts pētniecības process zinātniskas problēmas risināšanai.

Pētījuma stratēģijas un dizaini. Pētījuma analīze (darbs grupās).
Apraksts

Nodarbībā tiek veikta zinātnisku pētījumu analīze un identificēta pētījumā pielietotā stratēģija un dizains.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Informācijpratības jēdziens. Informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipi, darbs ar atslēgvārdiem, individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos.
Apraksts

Lekcijā tiek demonstrētas RSU abonētās datu bāzes, resursi un rīki. Tiek skaidrots nformācijpratības jēdziens. Sniegts ieskats par informācijas meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipiem, darbu ar atslēgvārdiem, kā arī demonstrēta individuālā reģistrēšanās elektroniskajos resursos.

Pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Zinātnisko žurnālu novērtēšana. Publikāciju kritisks izvērtējums. Mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.
Apraksts

Nodarbībā tiek pielietoi pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Tiek veikta zinātnisko žurnālu novērtēšana un veikts publikāciju kritisks izvērtējums. Sniegts ieskats mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos. RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā.
Apraksts

Nodarbībā tiek veikta grāmatu un publikāciju meklēšana elektroniskajos katalogos, kā arī RSU akadēmiskā personāla publikāciju un studiju noslēguma darbu meklēšana RSU DSpace repozitorā.

PubMed datu bāzes rīki.
Apraksts

Nodarbībā tiek apgūti PubMed datu bāzes rīki.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Zinātnisko žurnālu novērtēšana. Publikāciju kritisks izvērtējums. Mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.
Apraksts

Nodarbībā tiek pielietoi pierādījumos balstītie brīvpieejas resursi. Tiek veikta zinātnisko žurnālu novērtēšana un veikts publikāciju kritisks izvērtējums. Sniegts ieskats mākslīgā interneta resursi datu iegūšanai.

Citēšana. Atsauces un to veidi. Atsauču veidošanas rīks EndNote. Atsauču eksportēšana un izgūšana.
Apraksts

Nodarbībā tiek demonstrēta citēšanas un atsauču veidošanas rīks EndNote.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Statistikas loma pētījuma procesā. Aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem. Izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.
Apraksts

Lekcijā tiek apskatīta statistikas loma pētījuma procesā. Sniegta ingormācija par aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Apgūti hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem, kā arī izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.

Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts

Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Statistikas loma pētījuma procesā. Aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem. Izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.
Apraksts

Lekcijā tiek apskatīta statistikas loma pētījuma procesā. Sniegta ingormācija par aprakstošās statistikas un slēdzienstatistikas būtība. Apgūti hipotēžu pārbaudes principi ar P-vērtību un ticamības intervāliem, kā arī izlases apjoma aprēķins dažādos pētījumu veidos.

Datu veidi un mērskalas. Normālsadalījuma jēdziens. Datu analīzes metožu dažādība.
Apraksts

Lekcijā tiek apskatītas tēmas par datu veidiem un mērskalām, normālsadalījuma jēdzienu un dažādām datu analīzes metodēm.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Datu sagatavošana analīzei Jamovi programmas vidē. Aprakstošā statistika, vienizlases statistiskie testi.
Apraksts

Nodarbībā tiek sniegts ieskats datu sagatavošanā analīzei Jamovi programmas vidē. Apgūtas metodes aprakstošā statistikas datu analīzē, kā arī demonstrēts vienizlases statistiko testu pielietojums.

Statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi.
Apraksts

Tiek pielietoti statistikie testi atkarīgiem un neatkarīgiem novērojumiem. Parametriskie un neparametriskie testi.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Korelācijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa).
Apraksts

Tiek veikta korelācijas analīze, egresijas analīze. Skalas saskaņotības novērtējums anketu jautājumiem (Kronbaha alfa).

Regresijas analīze
Apraksts

Tiek veikta regresijas analīze.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone K., Pipere A. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana / Kristīnes Mārtinsones un Anitas Piperes zinātniskajā redakcijā; autori: Uldis Berķis, Maija Dambrova, Inese Gobiņa, Kristīne Mārtinsone; Ivans Jānis Mihailovs [un vēl 7 autori]. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.

2.

Spila D., Znotiņa I. Medicīnas informācijas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos: Mācību materiāls informācijpratībā [Elektroniskais resurss]. Rīga: RSU, 2014. (akceptējams izdevums)

3.

Spila D. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā [Elektroniskais resurss]. Rīga: RSU, 2013. (akceptējams izdevums)

4.

Znotiņa I. Uz pierādījiem balstītas medicīnas resursi: labāko pieradījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā [Elektroniskais resurss]. Rīga: RSU, 2014. (akceptējams izdevums)

5.

Thomas N, Franklin L, Crow S. Information Literacy And Information Skills Instruction: Applying Research To Practice In The 21St Century School Library [e-book]. Santa Barbara, Calif: Libraries Unlimited; 2011. Available from: eBook Academic Collection (EBSCOhost). (akceptējams izdevums)

6.

Petrie A. & Sabin C. Medical Statistics at a Glance, 4th edition, Wiley-Blackwell, 2019. ISBN: 978-1-119-16781-5

7.

Field, A. Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics. 4th edition, Sage Publications, 2024.

8.

Peat, J., Barton, B. Medical Statistics: A Guide to SPSS, Data Analysis and Critical Appraisal. 2nd edition, John Wiley & Sons, 2014. (pēdējais iznākušais izdevums)

9.

Mārtinsone, K., Pipere, A. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011 (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Berkman, Robert I. Find It Fast : Extracting Expert Information From Social Networks, Big Data, Tweets, and More. Information Today, 2015. (EBSCO)

2.

Chen I, Kidd T. Wired For Learning : An Educator's Guide To Web 2.0 [e-book]. Charlotte, N.C.: IAP, Information Age Pub; 2009. Available from: eBook Academic Collection (EBSCOhost), Ipswich, MA. Accessed February 10, 2014

3.

Downey, Annie. Critical Information Literacy : Foundations, Inspiration, and Ideas. Library Juice Press, 2016. (EBSCO)

4.

NCBI. PubMed help: NCBI help manual. Bethesda: National Center for Biotechnology Information National Center for Biotechnology Information, 2022.

5.

Safko L. The social media bible: tactics, tools & strategies for business success. (3 ed., p. 622). Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2012.

6.

Simpson, S. H. 2015. Creating a Data Analysis Plan: What to Consider When Choosing Statistics for a Study. Canadian Journal of Hospital Pharmacy. 68(4): 311–317. DOI: 10.4212/cjhp.v68i4.1471

7.

Koo, T. K., Li, M. Y. 2016. A Guideline of Selecting and Reporting Intraclass Correlation coefficients for Reliability Research. Journal of Chiropractic Medicine. 15(2), 155–163. DOI: 10.1016/j.jcm.2016.02.012

8.

Greenland, S., Senn, S. J., Rothman, K. J., Carlin, J. B., Poole, C., Goodman, S., N., and Altman, D. G. 2016. Statistical tests, P values, confidence intervals, and power: a guide to misinterpretations. Eur J Epidemiol. 31(4): 337-350. DOI: 10.1007/s10654-016-0149-3.

9.

Andrade, C. 2016. Understanding relative risk, odds ratio, and related terms: as simple as it can get. J. Clin Psychiatry. 76(7): 857-861. DOI: 10.4088/JCP.15f10150.

10.

Hopkins, S., Dettori, J. R., Chapman, J. R. 2018. Parametric and Nonparametric Tests in Spine Research: Why Do They Matter? Global Spine J. 8(6): 652–654. DOI: 10.1177/2192568218782679

11.

Nahm, F. S. 2016. Nonparametric statistical tests for the continuous data: the basic concept and the practical use. Korean J. Anesthesiol. 69(1): 8–14. DOI: 10.4097/kjae.2016.69.1.8

12.

Schober, P., Vetter, T. R. 2021. Linear Regression in Medical Research. Anesth Analg. 132(1):108-109. DOI: 10.1213/ANE.0000000000005206.

13.

Charan, J., Biswas, T. 2013. How to Calculate Sample Size for Different Study Designs in Medical Research? Indian J Psychol Med. 35(2): 121–126. DOI: 10.4103/0253-7176.116232

14.

Mārtinsone, K., Pipere,. A. zin.red. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga, RSU, 2021

15.

Kristapsone, S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2020

16.

Kristapsone, S. Znātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2014

17.

Mārtinsone, K., Pipere, A. zin.red. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana, 2019