Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pēdu un objektu meklēšana, fiksēšana un izņemšana notikuma vietā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
JF_522
Zinātnes nozare
Kriminālistika un operatīvās darbības teorija; Tiesību zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
12,00
Mērķauditorija
Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt teorētiskās zināšanas un nostiprināt praktiskās iemaņas, drošības pasākumu ievērošanai, nepieļaujot kontaminācijas riskus notikuma vietas apskatē. Sniegt teorētiskās zināšanas par pēdu veidošanās dabaszinātnisko pamatu un pēdu veidošanās mehānismu. Sniegt teorētiskās zināšanas un nostiprināt praktiskās iemaņas darbā ar dažāda veida lietiskajiem pierādījumiem notikuma vietā, veicot to meklēšanu, fiksēšanu, izņemšanu un dažāda veida salīdzinošo paraugu izņemšanā, pielietojot tam nepieciešamos tehniskos līdzekļus un materiālus. Sniegt teorētiskās zināšanas un nostiprināt praktiskās iemaņas personu kriminālistiskā raksturojuma izveidē un fotoattēlu ieguvē. Sniegt teorētiskās zināšanas un nostiprināt praktiskās iemaņas kriminālistiskajā identifikācijā un diagnostikā.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas priekšzināšanas Kriminālprocesā, Kriminālistikas tehnikā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students spēs demonstrēt studiju kursā apgūtās pamata un specializētās zināšanas, no kurām daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares augstāko sasniegumu līmenim. Students iegūs teorētiskās zināšanas drošības pasākumu ievērošanā notikuma vietā. Students spēs demonstrēt teorētieskās zināšanas par pēdu veidošanās dabaszinātnisko pamatu un to veidošanās mehānismu. Students iegūs teorētiskās zināšanas par nepieciešamo tehnisko līdzekļu un materiālu pielietošanu dažāda veida lietisko pierādījumu meklēšanā, fiksēšanā, izņemšanā un dažāda veida salīdzinošo paraugu izņemšanā. Students iegūs teorētiskās zināšanas personas kriminālistiskā raksturojuma izveidē un fotoattēlu ieguvē. Students spēs demonstrēt teorētieskās zināšanas kriminālistiskajā identifikācijā un diagnostikā.

Prasmes

1.Apgūstot kursu, students spēs pastāvīgi strukturēt savu mācīšanos, analizēt savu zināšanu līmeni un to racionāli papildināt, atlasīt un izvērtēt literatūras avotus un spēj izkopt zinātniski-pētnieciskās iemaņas. Students spēs pielietot zinātnisku pieeju un praktiskās iemaņas dažāda veida lietisko pierādījumu meklēšanā, fiksēšanā un izņemšanā, pielietojot nepieciešamos tehniskos līdzekļus un materiālus, ievērojot drošības pasākumus un nepieļaujot kontaminācijas riskus. Atbilstoši notikuma vietas apskatē izņemtajiem lietiskajiem pierādījumiem, students spēs izņemt salīdzinošo materiālu. Students spēs pastāvīgi izveidot personas kriminālistisko raksturojumu un iegūt identifikācijas fotoattēlus. Students spēs pielietot zinātnisku pieeju un praktiskās iemaņas kriminālistiskajā identifikācijā un diagnostikā.

Kompetences

1.Students, izmantojot iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes, spēs ievērot drošības pasākumus notikuma vietā, nepieļaujot kontaminācijas riskus. Students, pielietojot iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes, spēs patstāvīgi pieņemt argumentētu lēmumu par materiāli-tehniskās bāzes izvēli dažāda veida lietisko pierādījumu meklēšanā, fiksēšanā, izņemšanā un salīdzinošā materiāla izņemšanā. Pielietojot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, students patstāvīgi protīs izveidot personas kriminālistisko raksturojumu un iegūt identifikācijas fotoattēlus. Students spēs pielietot zinātnisku pieeju un praktiskās iemaņas, pieņemot argumentētu lēmumu kriminālistiskajā identifikācijā un diagnostikā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Darbs ar e-studijās ievietotajiem materiāliem un speciālo literatūru, darbs ar interneta resursiem, pārrunas, diskusijas, konsultācijas. Astoņu prakstisku uzdevumu izpilde.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Redzamu papillārlīniju pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana uz līdzenām un nelīdzenām virsmām. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju pēdu vizualizēšana, fiksēšana un izņemšana uz līdzenām un nelīdzenām virsmām. Objektu ar papillārliniju pēdām iesaiņošana.
2.

Pārbaudījums

-
-
Cilvēka smaržu pēdu un objektu meklēšana, izņemšana un iesaiņošana.
3.

Pārbaudījums

-
-
Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana uz līdzenām un nelīdzenām virsmām.
4.

Pārbaudījums

-
-
Personas kriminālistiskā raksturojuma izveide un identifikācijas fotoattēlu ieguve.
5.

Pārbaudījums

-
-
Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošana.
6.

Pārbaudījums

-
-
Kriminālistiskās izpētes veikšana.
7.

Pārbaudījums

-
-
Bioloģisko pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošana.
8.

Pārbaudījums

-
-
Mikroobjektu meklēšana, fiksēšana, izņemšana un iesaiņošana. Objektu ar mikroobjektiem izņemšana un iesaiņošana.
9.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās sastāda 30%, astoņi prakstiskie uzdevumi sastāda 40% (katrs uzdevums ir 5%), rakstisks eksāmens sastāda 30% no studiju kursa vērtējuma.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drošības pasākumi notikuma vietā. 1.1 Individuālie aizsardzības līdzekļi. 1.2. Kontaminācijas riski notikuma vietā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drošības pasākumi notikuma vietā. 1.1 Individuālie aizsardzības līdzekļi. 1.2. Kontaminācijas riski notikuma vietā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pēdas un objekti notikuma vietā. 2.1. Pēdu veidošanās mehānisms un pēdu iedalījums. 2.2. Pēdu un objektu meklēšanas, fiksēšanas un izņemšanas tehniskie līdzekļi un metodes. 2.3. Digitālās iespējas pēdu un objektu fiksēšanā. 2.4. Vāji redzamu un latentu pēdu vizualizēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pēdas un objekti notikuma vietā. 2.1. Pēdu veidošanās mehānisms un pēdu iedalījums. 2.2. Pēdu un objektu meklēšanas, fiksēšanas un izņemšanas tehniskie līdzekļi un metodes. 2.3. Digitālās iespējas pēdu un objektu fiksēšanā. 2.4. Vāji redzamu un latentu pēdu vizualizēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pēdas un objekti notikuma vietā. 2.1. Pēdu veidošanās mehānisms un pēdu iedalījums. 2.2. Pēdu un objektu meklēšanas, fiksēšanas un izņemšanas tehniskie līdzekļi un metodes. 2.3. Digitālās iespējas pēdu un objektu fiksēšanā. 2.4. Vāji redzamu un latentu pēdu vizualizēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pēdas un objekti notikuma vietā. 2.1. Pēdu veidošanās mehānisms un pēdu iedalījums. 2.2. Pēdu un objektu meklēšanas, fiksēšanas un izņemšanas tehniskie līdzekļi un metodes. 2.3. Digitālās iespējas pēdu un objektu fiksēšanā. 2.4. Vāji redzamu un latentu pēdu vizualizēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pēdas un objekti notikuma vietā. 2.1. Pēdu veidošanās mehānisms un pēdu iedalījums. 2.2. Pēdu un objektu meklēšanas, fiksēšanas un izņemšanas tehniskie līdzekļi un metodes. 2.3. Digitālās iespējas pēdu un objektu fiksēšanā. 2.4. Vāji redzamu un latentu pēdu vizualizēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mikroobjekti. 4.1. Mikroobjektu jēdziens un iedalījums. 4.2.Mikroobjektu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 4.3 Atsevišķu mikroobjektu izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi. 4.4. Objektu ar mikroobjektiem izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mikroobjekti. 4.1. Mikroobjektu jēdziens un iedalījums. 4.2.Mikroobjektu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 4.3 Atsevišķu mikroobjektu izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi. 4.4. Objektu ar mikroobjektiem izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mikroobjekti. 4.1. Mikroobjektu jēdziens un iedalījums. 4.2.Mikroobjektu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 4.3 Atsevišķu mikroobjektu izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi. 4.4. Objektu ar mikroobjektiem izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mikroobjekti. 4.1. Mikroobjektu jēdziens un iedalījums. 4.2.Mikroobjektu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 4.3 Atsevišķu mikroobjektu izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi. 4.4. Objektu ar mikroobjektiem izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personu kriminālistiskā raksturojuma izveide un fotoattēlu ieguve.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personu kriminālistiskā raksturojuma izveide un fotoattēlu ieguve.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personu kriminālistiskā raksturojuma izveide un fotoattēlu ieguve.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
12,00
Kontaktstundas:
128 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drošības pasākumi notikuma vietā. 1.1 Individuālie aizsardzības līdzekļi. 1.2. Kontaminācijas riski notikuma vietā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pēdas un objekti notikuma vietā. 2.1. Pēdu veidošanās mehānisms un pēdu iedalījums. 2.2. Pēdu un objektu meklēšanas, fiksēšanas un izņemšanas tehniskie līdzekļi un metodes. 2.3. Digitālās iespējas pēdu un objektu fiksēšanā. 2.4. Vāji redzamu un latentu pēdu vizualizēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pēdas un objekti notikuma vietā. 2.1. Pēdu veidošanās mehānisms un pēdu iedalījums. 2.2. Pēdu un objektu meklēšanas, fiksēšanas un izņemšanas tehniskie līdzekļi un metodes. 2.3. Digitālās iespējas pēdu un objektu fiksēšanā. 2.4. Vāji redzamu un latentu pēdu vizualizēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Trasoloģija. 3.1.Trasoloģijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 3.2.Trasoloģijas dabaszinātniskais pamats, pēdu izveides pamatnosacījumi, pēdu klasifikācija un izplatītākie trasoloģisko pēdu veidi. 3.3. Homeoskopisko, mehanohomisko, mehanoskopisko un dzīvnieku pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 3.4. Atsevišķu vāji redzamu vai latentu trasoloģisko pēdu vizualizēšanas metodes un vizulalizēšana notikuma vietā. 3.5. Objektu ar trasoloģiskām pēdām iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mikroobjekti. 4.1. Mikroobjektu jēdziens un iedalījums. 4.2.Mikroobjektu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 4.3 Atsevišķu mikroobjektu izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi. 4.4. Objektu ar mikroobjektiem izņemšanas un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daktiloskopija. 5.1.Daktiloskopijas jēdziens un nozīme noziedzīga nodarījuma atklāšanā. 5.2.Cilvēka ādas uzbūve un tās īpatnības. 5.3.Papillārlīniju rakstu pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 5.4. Vāji redzamu un latentu papillārlīniju rakstu pēdu vizualizēšanas metodes un vizualizēšana notikuma vietā. 5.5.Objektu ar papillārliniju rakstu pēdām iesaiņošanas nosacījumi. 5.6. Personas daktiloskopiskās kartes izgatavošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ballistika. 6.1.Ieroču jēdziens, to klasifikācija un krimināltiesiskais raksturojums. 6.2.Kriminālistiskā ballistika un tās risināmie jautājumi. 6.3.Šaujamieroča un munīcijas jēdziens, to pazīmes. 6.4.Šaujamieroču un munīcijas klasifikācija. 6.5.Šāviena pēdas un to iedalījums 6.7. Šāviena pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 6.8.Šaujamieroču un munīcijas izņemšana un iesaiņošanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bioloģiskās pēdas. 7.1. Bioloģiskās pēdas un to iedalījums. 7.2. Asins pēdas un to veidi. Asins pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.3. Spermas pēdas meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.4. Siekalu un krēpu pēdu, meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.5. Sviedru pēdu meklēšana, fiksēšana un izņemšana. 7.6. Objektu ar bioloģiskajām pēdām iesaiņošanas un uzglabāšanas nosacījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Odoroloģija. 8.1.Kriminālistiskās odoroloģijas jēdziens un nozīme noziedzīgu nodarījumu atklāšanā. 8.2.Smaržas un smaržu pēdu jēdziens, smaržu konservācija. 8.3.Cilvēka smaržu pēdu meklēšana un izņemšanas nosacījumi. 8.4. Obektu ar smaržu pēdām izņemšanas nosacījumi. 8.5.Odoroloģiskās izpētes process - izpētes priekšmets, izpētes objekts, izpētes līdzekļi un metodes, izpētes subjekts. 8.6. Salīdzinošā parauga izņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kriminālistiskājā identifikācijā un diagnostikā pielotajāmās informācijas sistēmas un to iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personu kriminālistiskā raksturojuma izveide un fotoattēlu ieguve.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personu kriminālistiskā raksturojuma izveide un fotoattēlu ieguve.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
12,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Grieznis, P. Praktiskā kriminālistika. Rīga,“Likuma vārdā”, 2000. (akceptējams izdevums)

2.

Konovalovs, J. Vielas kā noziedzīga nodarījuma pēdas. Rīga, SIA ,,Petrovskis un Ko”, 2007. (akceptējams izdevums)

3.

Kriminālistika. 1.d. Kriminālistiskā tehnika. Mācību grāmata, I daļa, IV izdevums. Autoru grupa profesora A. Kavaliera vadībā. Rīga, Latvijas Policijas akadēmija, 2003. (akceptējams izdevums)

4.

Robinson, E.M. Introduction to Crime Scene Photography. Elsevier, 2013.

5.

Valsts policijas Kriminālistikas pārvalde. Notikuma vietas apskates eksperta rokasgrāmata. Rīga, 2014.

6.

Valsts policijas Kriminālistikas pārvalde. Tiesu ekspertīze un noziedzīga nodarījuma notikuma vietas apskate. Vadlīnijas ekspertīžu noteikšanai un darbam notikuma vietā. Rīga, 2015.

Papildu literatūra

1.

Čentoricka, M. Pirkstu pēdu atklāšanas un izņemšanas līdzekļi un metodes. Rīga, Latvijas Vēstnesis, 2002.

2.

Daktiloskopija. Aut. kol. O. Arājs, M. Čentoricka, S. Silarāja, A. Evardsons. Rīga, Latvijas Vēstnesis, 2005.

3.

Konovalovs, J., Kļaviņa, Z. Kriminālistiskā odoroloģija (cilvēka smaržu pēdas). Rīga: SIA "Petrovskis un Ko”, 2003.

4.

Rekomendācijas lietisko pierādījumu izņemšanai notikuma vietas apskates laikā. Rīga: Valsts tiesu ekspertīžu birojs, 2005.

5.

Tetetris, O. Tiesu medicīnas esence. Rīga: Apgāds "Rasa ABC”, 2004.

Citi informācijas avoti

1.

European Network of Forensic Science Institutes (ENFSI)