Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Jaunu zināšanu pārnese un pielietošana rehabilitācijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_025
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir padziļināt studentu izpratni par zinātnes atklājumu un veselības zinātņu pētniecības rezultātu pielietojamību sabiedrības labā, kā arī iepazīstināt studentus ar stratēģijām zināšanu pārnesei praksē strādājot ar dažādām mērķa grupām.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas pētniecības metodoloģijā, uz pierādījumiem balstīta prakse veselības aprūpē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Formulē un izskaidro zināšanu pārnese procesu, apraksta un izskaidro zināšanu pārnese modeļus un mehānismus.

Prasmes

1.Analizē kontekstu un pielieto dažādus zināšanau pārnese mehānismus un rīkus miejiedarbībā ar dažādām lietotāju (mērķa) grupām sabiedrībā, analizē zināšanu pārneses efektivitāti.

Kompetences

1.Kritiski analizē situāciju rehabilitācijas prakses kontekstā un veicina uz pierādījumiem balstītu praksi rehabilitācijā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošie nostiprina lekcijās apgūto teorētisko materiālu patstāvīgi, lasot norādītos informācijas avotus. Patstāvīga jaunākās zinātniskās literatūras meklēšana, tās kritiska analīze un aktīva līdzdalība diskusijās nodarbībās. Mācību uzdevuma (apraksts pieejams E-studijās) sagatavošana un individuāla rezultātu ziņošana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Eksāmens tiek īstenots kumulatīvā formātā (gala vērtējums veidojas no kursa laikā veikto atsevišķo uzdevumu vērtējumiem): - tests par lekciju materiālu - 10%; - patstāvīgi lasītā literatūra un līdzdalība diskusijās - 15%; - kopsavilkums par informācijas avotu un zināšanu pārneses piemēru analīzi - 15%; - noteiktā termiņā iesniegts rakstiskais individuālais mācību uzdevums - 30%; - ziņojums par mācību uzdevumu un diskusija - 30%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Zinātnes atklājumu vērtība un pielietojamība, jaunu zināšanu pārnese – procesa definīcijas un skaidrojumi, aktuālās tendences.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Zinātnes atklājumu vērtība un pielietojamība, jaunu zināšanu pārnese – procesa definīcijas un skaidrojumi, aktuālās tendences.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Zināšanu pārnese un pielietošana rehabilitācijā: teorētiskie koncepti. modeļi un mehānismi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Zināšanu pārnese un pielietošana rehabilitācijā: teorētiskie koncepti. modeļi un mehānismi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
4

Tēmas

Zināšanu pārneses plānošana un efektīvas īstenošanas stratēģijas dažādām mērķa grupām rehabilitācijā. Mācību uzdevumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
4

Tēmas

Zināšanu pārneses plānošana un efektīvas īstenošanas stratēģijas dažādām mērķa grupām rehabilitācijā. Mācību uzdevumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Faktori, kas ietekmē jaunu zināšanu pārneses efektivitāti. Mācību uzdevumu rezultātu prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Faktori, kas ietekmē jaunu zināšanu pārneses efektivitāti. Mācību uzdevumu rezultātu prezentācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Morris JH, Bernhardsson S, Bird ML, et.al. Implementation in rehabilitation: a roadmap for practitioners and researchers. Disabil Rehabil. 2020 Nov;42(22):3265-3274.

2.

Montpetit-Tourangeau, K., Kairy, D., Ahmed, S. et al. A strategic initiative to facilitate knowledge translation research in rehabilitation. BMC Health Serv Res 20, 973. 2020.

Papildu literatūra

1.

Estabrooks C A., Thompson D S., Lovely J. J. E., Hofmeyer A. A Guide to Knowledge Translation Theory. The Journal of Continuing Education in the Health Professions, 2006, Volume 26: 25–36.

2.

Menon A., Korner-Bitensky N., Kastner M., McKibbon A., Straus S. Strategies for rehabilitation professionals to move evidence based knowledge into practice: a systematic review. J Rehabil Med 2009; 41: 1024–1032

3.

Kafri M, Levron Y, Atun-Einy O. Assessing the impact of a knowledge translation intervention on physical therapists' self-efficacy and implementation of motor learning practice. BMC Med Educ. 2023 May 23;23(1):369.

Citi informācijas avoti

1.

The Center on Knowledge Translation for Disability and Rehabilitation Research (KTDRR)

2.

The Center on Knowledge Translation for Technology Transfer (KT4TT)

3.

Knowledge Translation_Physiopedia

4.

Guide to Knowledge Translation Planning at CIHR: Integrated and End-of-Grant Approaches