Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Cukura diabēta apmācība II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RBE_032
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Pediatrija
Kredītpunkti (ECTS)
1,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi bērnu diabetoloģijā un cukura diabēta apmācībā. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu bērnu endokrinoloģijā atbilstoši bērnu endokrinologa specialitātes nolikuma prasībām, lai ārstu sagatavotu sertifikācijai bērnu endokrinologa apakšspecialitātē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc studiju kursa apgūšanas rezidents pārzinās cukura diabēta apmācības organizāciju, teorētisko un praktisko apmācību tēmas un to realizācijas īpatnības atkarībā no bērnu vecuma.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidenti pratīs: - Veikt bērnu ar cukura diabētu patstāvīgu izvērtējumu, patstāvīgi realizēt izmeklējumu un ārstēšanas plānu, - Izmantot pacientam piemērotākos testus cukura diabēta diagnostikā dažādos vecuma posmos, - Sniegt kvalificētu diabēta apmācību jebkura vecuma bērniem un viņu vecākiem. - Veikt glikēmijas, ketonēmijas paškontroli un diabēta dienasgrāmatas datu analīzi, - Aprēķināt insulīna terapijas plānu konvencionālai terapijai un insulīna ievadei ar pumpi, - Analizēt insulīna terapijas efektivitāti.

Kompetences

1.Apvienojot teorētiskās zināšanas ar praktiskām iemaņām, rezidentam būs iespēja tās realizēt vienotā integratīvā izpratnē par prasmi komunicēt ar pacientiem – bērniem dažādos vecumos, viņu piederīgajiem, savākt vajadzīgo informāciju – anamnēzi, iegūt iemaņas izmeklēt dažāda vecuma cukura diabēta pacientus, iepazīties ar ārstēšanas shēmām, prognostiskiem indeksiem, iemācīties sastādīt izmeklēšanas plānu, nozīmēt aprūpes un ārstēšanas plānu, izmantojot iegūtās zināšanas bērnu endokrīno patoloģiju diferenciāldiagnostikā. Analizēt un interpretēt diagnostikā iegūtos datus pareizā diagnozes noteikšanā. Argumentēt izvēlēto diagnostisko testu nepieciešamību un pamatot izvēlēto ārstēšanas plānu. Loģiski noformulēt un izskaidrot ārstēšanas un apmācības mērķus, izvērtēt tās efektivitāti, blaknes.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Rezidenti patstāvīgi iepazīstas ar jaunākajiem literatūras datiem, pētījumu rezultātiem, sagatavos prezentācijas semināram, atbilstoši tematiskam plānam. Rezidenti patstāvīgi veic ar diabētu saistītās manipulācijas un cukura diabēta apmācību pacientiem dažādos vecumos un pacientu grupu nodarbībās. Patstāvīgi sagatavot klīniskās situācijas uzdevumu, atbilstoši semināra tēmai, pamatot izvēlēto rīcību ar jaunākajām Eiropas vadlīnijām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Rezidenti patstāvīgi sagatavos prezentāciju semināram, atbilstoši tematiskam plānam.
2.

Pārbaudījums

-
-
- regulārs rotācijas cikla un semināru apmeklējums, - aktīva līdzdalība semināros, - studiju kursa beigu teorētiskās ieskaites nokārtošana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Telemedicīnas izmantošana diabēta apmācībā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Semināru skaits:
1
Ilgums (nedēļās):
1
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

ISPAD diabetes guidelines in children and adolescents

2.

Pediatric Diabetes

Papildu literatūra

1.

ESPE e-learning