Cukura diabēta apmācība II
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc studiju kursa apgūšanas rezidents pārzinās cukura diabēta apmācības organizāciju, teorētisko un praktisko apmācību tēmas un to realizācijas īpatnības atkarībā no bērnu vecuma.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidenti pratīs: - Veikt bērnu ar cukura diabētu patstāvīgu izvērtējumu, patstāvīgi realizēt izmeklējumu un ārstēšanas plānu, - Izmantot pacientam piemērotākos testus cukura diabēta diagnostikā dažādos vecuma posmos, - Sniegt kvalificētu diabēta apmācību jebkura vecuma bērniem un viņu vecākiem. - Veikt glikēmijas, ketonēmijas paškontroli un diabēta dienasgrāmatas datu analīzi, - Aprēķināt insulīna terapijas plānu konvencionālai terapijai un insulīna ievadei ar pumpi, - Analizēt insulīna terapijas efektivitāti.
Kompetences
1.Apvienojot teorētiskās zināšanas ar praktiskām iemaņām, rezidentam būs iespēja tās realizēt vienotā integratīvā izpratnē par prasmi komunicēt ar pacientiem – bērniem dažādos vecumos, viņu piederīgajiem, savākt vajadzīgo informāciju – anamnēzi, iegūt iemaņas izmeklēt dažāda vecuma cukura diabēta pacientus, iepazīties ar ārstēšanas shēmām, prognostiskiem indeksiem, iemācīties sastādīt izmeklēšanas plānu, nozīmēt aprūpes un ārstēšanas plānu, izmantojot iegūtās zināšanas bērnu endokrīno patoloģiju diferenciāldiagnostikā. Analizēt un interpretēt diagnostikā iegūtos datus pareizā diagnozes noteikšanā. Argumentēt izvēlēto diagnostisko testu nepieciešamību un pamatot izvēlēto ārstēšanas plānu. Loģiski noformulēt un izskaidrot ārstēšanas un apmācības mērķus, izvērtēt tās efektivitāti, blaknes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Rezidenti patstāvīgi iepazīstas ar jaunākajiem literatūras datiem, pētījumu rezultātiem, sagatavos prezentācijas semināram, atbilstoši tematiskam plānam. Rezidenti patstāvīgi veic ar diabētu saistītās manipulācijas un cukura diabēta apmācību pacientiem dažādos vecumos un pacientu grupu nodarbībās. Patstāvīgi sagatavot klīniskās situācijas uzdevumu, atbilstoši semināra tēmai, pamatot izvēlēto rīcību ar jaunākajām Eiropas vadlīnijām.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rezidenti patstāvīgi sagatavos prezentāciju semināram, atbilstoši tematiskam plānam.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
- regulārs rotācijas cikla un semināru apmeklējums, - aktīva līdzdalība semināros, - studiju kursa beigu teorētiskās ieskaites nokārtošana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Telemedicīnas izmantošana diabēta apmācībā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
ISPAD diabetes guidelines in children and adolescents
Pediatric Diabetes
Papildu literatūra
ESPE e-learning