Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Saskarsme un psihoterapeitiskā komunikācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RBZ_019
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Stomatoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
1,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Ar padziļinātu teorētisko zināšanu sagatavot bērnu stomatoloģijas rezidentus darbam ar bērniem psiholoģiski saudzējošā veidā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Nosukt bērnu psiholoģiskās īpatnības dažādos vecumposmos, to saistību ar ģimenes emocionālo stāvokli. Novērtēt baiļu un trauksmes iemeslus izpausmes zobārstniecībā, kā arī to pārvarēšanas un mazināšanas metodes.

Prasmes

1.Novērtēt pacienta baiļu un trauksmes līmeni, kā arī psiholoģisko un emocionālo briedumu zobārstniecības situācijā, kā arī piemērot optimālo taktiku (vārdus un uzvedību) baiļu un trauksmes mazināšanai.

Kompetences

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti varēs veiksmīgi sadarboties ar bērniem un citiem sarežģītiem pacientiem zobārstniecības situācijā, atbilstoši viņu vecumam un psiholoģiskajām īpatnībām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgā darba organizācija un uzdevumi: - sagatavošanās un aktīva līdzdalība semināros; - prezentācijas sagatavošana par vienu no kursa tēmām; - analizēt problēmsituācijas ar pacientiem un viņu vecākiem saistībā ar bailēm un trauksmi bērnu zobārstniecībā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība semināros; Prezentācija par vienu studiju kursa tēmu; Darbs ar teorētisko zināšanu pārbaudi un problēmsituāciju analīzi.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Bērnu psiholoģiskās īpatnības dažādos vecumposmos. Bērnu un pusaudžu zobu higiēnas un ārstēšanas motivācijas specifika. Verbālās un neverbālās saskarsmes īpatnības bērnu zobārstniecībā.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Bailes un trauksme zobārstniecībā, iemesli, izpausmes, novērtēšana; pārvarēšanas un mazināšanas metodes.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Sadarbība ar vecākiem zobārstniecībā. Audzināšanas stili. Empātiska attieksme pret pacientu. Saskarsme ar sarežģītiem pacientiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Semināru skaits:
3
Ilgums (nedēļās):
1
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Carter A.E., Carter G., Boschen M., AlShwaimi E., George R. Pathways of fear and anxiety in dentistry: A review // World Journal of Clinical Cases, 2014; 2(11): 642-653.

2.

AAPD Guideline on Behavior Guidance for the Paediatric Dental Patient // AAPD Reference Manual, 2015/2016; 37(6): 180 – 193.

3.

Newton T, Asimakopoulou K, Daly B, Scambler S, Scott S. The management of dental anxiety: time for a sense of proportion? // British Dental Journal 2012; 213: 271 - 274.

Papildu literatūra

1.

Armfield J.M., Heaton L.J. Management of fear and anxiety in the dental clinic: a review // Australian Dental Journal, December 2013; 58(4): 390 – 407.

2.

Fisak Jr. B., Grills-Taquechel A. E. Parental modeling, reinforcement, and information transfer: risk factors in the development of child anxiety? // Clinical Child and Family Psychology, 2007; 10 (3): 213 – 231.

3.

Gustafsson A., Broberg A., Bodin L., Berggren U., Arnrup K. Dental behaviour management problems: the role of child personal characteristics // International Journal of Pediatric Dentistry, 2010; 20: 242 - 253.

4.

Kulbergs J. Dinamiskā Psihiatrija. Jumava. 2001, 494 lpp.

5.

Utināns A. Cilvēka psihe. Tās darbība, funkcionēšanas traucējumi un to ārstēšanas iespējas. Nacionālais apgāds. 2005. 568 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

Guideline on Behavior Guidance for the Pediatric Dental

2.

www.aapd.org/media/Policies_Guidelines/G_BehavGuide.pdf · PDF file