Saskarsme un psihoterapeitiskā komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Nosukt bērnu psiholoģiskās īpatnības dažādos vecumposmos, to saistību ar ģimenes emocionālo stāvokli. Novērtēt baiļu un trauksmes iemeslus izpausmes zobārstniecībā, kā arī to pārvarēšanas un mazināšanas metodes.
Prasmes
1.Novērtēt pacienta baiļu un trauksmes līmeni, kā arī psiholoģisko un emocionālo briedumu zobārstniecības situācijā, kā arī piemērot optimālo taktiku (vārdus un uzvedību) baiļu un trauksmes mazināšanai.
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti varēs veiksmīgi sadarboties ar bērniem un citiem sarežģītiem pacientiem zobārstniecības situācijā, atbilstoši viņu vecumam un psiholoģiskajām īpatnībām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgā darba organizācija un uzdevumi:
- sagatavošanās un aktīva līdzdalība semināros;
- prezentācijas sagatavošana par vienu no kursa tēmām;
- analizēt problēmsituācijas ar pacientiem un viņu vecākiem saistībā ar bailēm un trauksmi bērnu zobārstniecībā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva līdzdalība semināros;
Prezentācija par vienu studiju kursa tēmu;
Darbs ar teorētisko zināšanu pārbaudi un problēmsituāciju analīzi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Bērnu psiholoģiskās īpatnības dažādos vecumposmos. Bērnu un pusaudžu zobu higiēnas un ārstēšanas motivācijas specifika. Verbālās un neverbālās saskarsmes īpatnības bērnu zobārstniecībā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Bailes un trauksme zobārstniecībā, iemesli, izpausmes, novērtēšana; pārvarēšanas un mazināšanas metodes.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Sadarbība ar vecākiem zobārstniecībā. Audzināšanas stili. Empātiska attieksme pret pacientu. Saskarsme ar sarežģītiem pacientiem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Carter A.E., Carter G., Boschen M., AlShwaimi E., George R. Pathways of fear and anxiety in dentistry: A review // World Journal of Clinical Cases, 2014; 2(11): 642-653.
AAPD Guideline on Behavior Guidance for the Paediatric Dental Patient // AAPD Reference Manual, 2015/2016; 37(6): 180 – 193.
Newton T, Asimakopoulou K, Daly B, Scambler S, Scott S. The management of dental anxiety: time for a sense of proportion? // British Dental Journal 2012; 213: 271 - 274.
Papildu literatūra
Armfield J.M., Heaton L.J. Management of fear and anxiety in the dental clinic: a review // Australian Dental Journal, December 2013; 58(4): 390 – 407.
Fisak Jr. B., Grills-Taquechel A. E. Parental modeling, reinforcement, and information transfer: risk factors in the development of child anxiety? // Clinical Child and Family Psychology, 2007; 10 (3): 213 – 231.
Gustafsson A., Broberg A., Bodin L., Berggren U., Arnrup K. Dental behaviour management problems: the role of child personal characteristics // International Journal of Pediatric Dentistry, 2010; 20: 242 - 253.
Kulbergs J. Dinamiskā Psihiatrija. Jumava. 2001, 494 lpp.
Utināns A. Cilvēka psihe. Tās darbība, funkcionēšanas traucējumi un to ārstēšanas iespējas. Nacionālais apgāds. 2005. 568 lpp.
Citi informācijas avoti
Guideline on Behavior Guidance for the Pediatric Dental