Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Prakse VI

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_351
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
21,00
Mērķauditorija
Māszinības
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568

Par studiju kursu

Mērķis

Pilnveidot un nostiprināt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, integrēt pacientu aprūpi un ar to saistītās klīniskās procedūras, atbilstoši māsu profesijas standartam, profesionālās ētikas proncipiem, klīnikas un nozares procedūrām un vadlīnijām, pacientu tiesībām. un 1., 2., 3. un 4. studiju gada programmā apgūtām zināšanām dažādās nozarēs – ķirurģiskās aprūpes māsas specialitātē, ambulatorās aprūpes māsas specialitātē, internās aprūpes māsas specialitātē, bērnu aprūpes māsas specialitātē.

Priekšzināšanas

Klīniskā farmakoloģija un medikamentozā aprūpe, klīniskās aprūpes pamati, klīniskā aprūpe, aprūpes process un māszinību teorijas, starppersonu saskarsme veselības aprūpē, prakse I, II, III, IV, V, Pedagoģija veselības aprūpē, psihiatrija un narkoloģija, vispārējā aprūpe, Ģimenes medicīna, Neiroloģija un pacientu aprūpe, Mentālā veselība un pacientu aprūpe.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Iegūt pamatzināšanas ķirurģiskās aprūpes māsas specialitātē, ambulatorās aprūpes māsas specialitātē, internās aprūpes māsas specialitātē, bērnu aprūpes māsas specialitātē.

Prasmes

1.Pilnveidotas teorētiskās un praktiskās iemaņas, kuras nepieciešamas aprūpes plānošanai un veikšanai gan klīnikā, gan citās veselības aprūpes iestādēs, ievērojot transkulturālās aprūpes īpatnības. Veikt patstāvīgu aprūpes plāna izstrādi konkrētam pacientam un veikt aprūpi atbilstoši izvirzītajām prioritātēm – ķirurģijas, terapijas, pediatrijas nozarē. Prasmes sabiedrības un pacientu izglītošanā veselības aprūpes jautājumos. Prasmes sabiedrības un pacientu izglītošanā veselības aprūpes jautājumos.

Kompetences

1.Spēja pielietot un izvērtēt atbilstošas klīniskās procedūras un citas aprūpes darbības – primārā, sekundārā un terciāla līmeņa pacientu aprūpē – ķirurģijas, terapijas un pediatrijas nozares pacientiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Ievērot prakses paredzētās darba stundas un nostrādāt pilnā apjomā, aizpildīt praksē paredzēto dokumentāciju, abpusēji ierosinājumi par prakses kvalitatīvo un organizatorisko saturu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Prakses pārskata – “Prakse VI” iesniegšana, prakses novērtējums prakses vadītāja vērtējumā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža
Kopā kredītpunkti (ECTS):
21,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

e-studijas materiāli: Metodiskie norādījumi “Prakse VI”

2.

Ārvalstu studentiem/ For international students:

3.

Myers, Judith L.Gulanick, Meg. 2014. Nursing Care Plans: Diagnoses, Interventions, and Outcomes. Philadelphia: Mosby. EBSCOhost

4.

Doenges, Marilynn E., Moorhouse, Mary Frances, Murr, Alice C. 2019. Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care Across the Life Span. Philadelphia: F.A.Davis, EBSCOhost

5.

Wilkinson, Judith M. Treas, Leslie S.Barnett, et.al. 2016. Fundamentals of Nursing. F.A.Davis. EBSCOhost