Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_293
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Apkopot zināšanas par dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumiem. Analizēt klīniskos gadījumus secinot par skaņu izrunas, runas traucējumiem, plānot terapiju. Izstrādāt kursa darbu.

Priekšzināšanas

Pedagoģija; Pedagoģiski didaktiki pamatprincipi audiologopēda darbā; Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• apkopos zināšanas par dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumiem, terapijas iespējām; • aprakstīs dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumus, terapijas iespējas kursa darbā (pārzinās kursa darba izstrādāšanas ieteikumus).

Prasmes

1.• analizēs klīniskos gadījumus par skaņu izrunu, runu, terapiju; • plānos runas skaņu traucējumu terapiju pamatojoties uz pierādījumiem balstītām atziņām. • izstrādās kursa darbu.

Kompetences

1.• analizēs, secinās par runas skaņu izrunas traucējumiem. • pierādījumos balstīta kursa darba izstrāde.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
• zinātniskās literatūras analīze par dotajām tēmām; • klīnisko gadījumu analīze: uz pierādījumiem balstītas terapijas, runas skaņu traucējumu gadījumos.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• klīniskā gadījuma analīze; • pašnovērtēšanas testi studiju kursa laikā; • kursa darba aizstāvēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Kursa darba izstrādes vadlīnijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Skaņu izrunas traucējumu analīze. Terapijas plānošana. terapijas iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Terapijas iespējas dizartrijas gadījumā, klīnisko gadījumu analīze. Kursa darbu tēmu izvēle.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Terapijas iespējas apraksijas gadījumā, klīnisko gadījumu analīze. Zinātniskās literatūras analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Skaņu izrunas/runas traucējumi orāli strukturālu traucējumu rezultātā. Runas traucējumi, ciešas zemmēles saitītes gadījumos. Zinātniskās literatūras analīze. Klīnisko gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Orofaciāli miofunkcionāli traucējumi bērniem. Zinātniskās literatūras analīze, klīnisko gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Kursa darba prezentācija un aizstāvēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Kursa darbs)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bauman-Waengler, Jacqueline, Garcia, Diane, 2018. Phonological Treatment of Speech Sound Disorders in Children: A Practical Guide, San Diego: Plural Publishing, Incorporated.

2.

Ken M. Bleile, 2018. Speech Sound Disorders: For Classroom and Clinic. 4th Edition. Plural Publishing, Incorporated.

3.

Rhea Flipsen, Peter Paul, 2015. Speech Sound Disorders in Children: In Honor of Lawrence D. Shriberg, Plural Publishing, Inc.

Papildu literatūra

1.

Blūmentāle Ilze, u.c., 2014. Rokasgrāmata runas, valodas un dzirdes attīstībā un traucējumu izzināšanā.

2.

Dodd, Karen, 2013. Differential Diagnosis and Treatment of Children with Speech Disorder. John Wiley & Sons, Incorporated

3.

Nick Miller, 2014. Motor Speech Disorders: a cross-language perspective

4.

Wanda G. Webb, 2017. Neurology for the speech-language pathologist / Wanda G. Webb. St. Louis, Missouri: Elsevier