Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mākslas metodes un tehnikas profesionālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_062
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Pilnveidot izpratni par mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieniem un pamatjautājumiem, mākslu terapijas specializācijām, terapeitiskajām pieejām, faktoriem un daudzveidīgām mākslu metodēm un tehnikām, daļēji apgūstot iemaņas kritiski atlasīt, izvēlēties un adekvāti izmantot mākslu metodes un tehnikas darbā.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Maģistrants analizē informāciju par mākslu, terapeitisko mākslu un mākslu terapiju, izprot mākslu terapijas pamatjautājumus. Izprot mākslu terapijas iedalījumu četrās specializācijās, terapeitiskās pieejas un faktorus. Analizē informāciju par mākslu metodēm un tehnikām, to pielietojumu.

Prasmes

1.Maģistrants pielieto teorētiskās zināšanas, lai kritiski izvērtētu un atlasītu adekvātas mākslu metodes un tehnikas pielietošanai psihologa darbā, un pamatotu konkrētās mākslu metodes/ tehnikas izvēli, definējot tās pielietošanas mērķi.

Kompetences

1.Maģistrants daļēji demonstrē prasmes adekvāti izvēlēties un pielietot konkrētas mākslu metodes un tehnikas psihologa darbā, pamatojot konkrētās metodes/ tehnikas izvēli, formulējot tās pielietošanas mērķi un teorētisko pamatu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga un sistemātiska teorētiskā materiāla - norādīto avotu un literatūras apguve. Rakstiska kopsavilkuma par teorētiskā materiāla apguvi un gūtajām atziņām par vienu no studiju kursa tēmām sagatavošana un iesniegšana. Projekta par vienu no dotajām izvēles tēmām sagatavošana - iesniegšanai rakstiskā formātā un praktiskai prezentācijai seminārā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju apmeklējums un aktīva dalība visos semināros (20%). Sistemātiska, patstāvīga teorētiskās materiāla apguve un rakstiska kopsavilkuma iesniegšana par izvēlēto studiju kursa tēmu (20%). Projekta (psihologa darbam ar mākslu metodēm) par vienu no dotajām izvēles tēmām sagatavošana, iesniegšana rakstiskā formātā un praktiska prezentācija seminārā (35%). Studiju kursa noslēguma pārbaudes darbs (25%), kombinētā formā: mutvārdos - par mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieniem un pamatjautājumiem, terapeitiskajām pieejām un faktoriem (10%), un praktiskā daļa - mākslu metodes/tehnikas demonstrējums (15%). Studiju kursa eksāmena vērtējums tiek noteikts akumulējošā formā, kur maģistranta zināšanas, prasmes un iemaņas tiek vērtētas, pamatojoties uz viņa darba rezultātiem visa studiju kursa ietvaros, apkopojot vērtēšanas rezultātus.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone, K. (Sast.). (2010). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Drukātava.

2.

Mārtinsone, K. (Sast.). (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.

3.

Mārtinsone, K. (Red.). (2009). Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava.

4.

Jones, Ph. (2005). The Arts Therapies: A Revalution in Healthcare. East Sussex: Brunner, Routledge.

5.

Karkou, V., Sanderson, P. (2006). Arts Therapies: A Research – Based Map of the Field. Churchill: Livingstone.

Papildu literatūra

1.

Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava.

Citi informācijas avoti

10.

The Arts in Psychotherapy

11.

The Applied Arts and Health