Mākslas metodes un tehnikas profesionālajā darbā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Maģistrants analizē informāciju par mākslu, terapeitisko mākslu un mākslu terapiju, izprot mākslu terapijas pamatjautājumus. Izprot mākslu terapijas iedalījumu četrās specializācijās, terapeitiskās pieejas un faktorus. Analizē informāciju par mākslu metodēm un tehnikām, to pielietojumu.
Prasmes
1.Maģistrants pielieto teorētiskās zināšanas, lai kritiski izvērtētu un atlasītu adekvātas mākslu metodes un tehnikas pielietošanai psihologa darbā, un pamatotu konkrētās mākslu metodes/ tehnikas izvēli, definējot tās pielietošanas mērķi.
Kompetences
1.Maģistrants daļēji demonstrē prasmes adekvāti izvēlēties un pielietot konkrētas mākslu metodes un tehnikas psihologa darbā, pamatojot konkrētās metodes/ tehnikas izvēli, formulējot tās pielietošanas mērķi un teorētisko pamatu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga un sistemātiska teorētiskā materiāla - norādīto avotu un literatūras apguve. Rakstiska kopsavilkuma par teorētiskā materiāla apguvi un gūtajām atziņām par vienu no studiju kursa tēmām sagatavošana un iesniegšana. Projekta par vienu no dotajām izvēles tēmām sagatavošana - iesniegšanai rakstiskā formātā un praktiskai prezentācijai seminārā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju apmeklējums un aktīva dalība visos semināros (20%). Sistemātiska, patstāvīga teorētiskās materiāla apguve un rakstiska kopsavilkuma iesniegšana par izvēlēto studiju kursa tēmu (20%). Projekta (psihologa darbam ar mākslu metodēm) par vienu no dotajām izvēles tēmām sagatavošana, iesniegšana rakstiskā formātā un praktiska prezentācija seminārā (35%). Studiju kursa noslēguma pārbaudes darbs (25%), kombinētā formā: mutvārdos - par mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieniem un pamatjautājumiem, terapeitiskajām pieejām un faktoriem (10%), un praktiskā daļa - mākslu metodes/tehnikas demonstrējums (15%).
Studiju kursa eksāmena vērtējums tiek noteikts akumulējošā formā, kur maģistranta zināšanas, prasmes un iemaņas tiek vērtētas, pamatojoties uz viņa darba rezultātiem visa studiju kursa ietvaros, apkopojot vērtēšanas rezultātus.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone, K. (Sast.). (2010). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Drukātava.
Mārtinsone, K. (Sast.). (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.
Mārtinsone, K. (Red.). (2009). Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava.
Jones, Ph. (2005). The Arts Therapies: A Revalution in Healthcare. East Sussex: Brunner, Routledge.
Karkou, V., Sanderson, P. (2006). Arts Therapies: A Research – Based Map of the Field. Churchill: Livingstone.
Papildu literatūra
Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava.
Citi informācijas avoti
The Arts in Psychotherapy
The Applied Arts and Health