Biznesa komunikācija un ētika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie izprot mūsdienu lietišķās komunikācijas procesu, tā likumsakarības un ietekmi uz organizācijas darbību, pārzina organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas veidošanas un vadīšanas principus un metodes, izprot ētikas pamatnostādnes, individuālās un profesionālās ētikas principus un ētisko standartu ievērošanas nepieciešamību biznesa vidē.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs izmantot teorētiskās zināšanas par biznesa komunikāciju un ētiku, veicot biznesa vides analīzi, pratīs izvērtēt un noteikt atbilstošas metodes iekšējās un ārējās komunikācijas īstenošanai organizācijā, spēs kritiski izvērtēt uzņēmējdarbības situācijas no biznesa ētikas viedokļa, identificēt un analizēt problēmas, ko izraisa ētisko principu neievērošana biznesā un biznesa komunikācijā.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs analizēt un interpretēt organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas kodus, kanālus un instrumentus, noteikt komunikācijas un ētiskas darbības uzlabošanas virzienus organizācijā, novērtēt profesionālo saskarsmi no ētikas viedokļa un veidot to saskaņā ar individuālās un profesionālās ētikas principiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras analīze; kopsavilkumu izstrāde; mājas uzdevumu izpilde; grupu darbs – gadījumu izpēte, analīze un prezentāciju sagatavošana semināriem; individuālais referāts, kas paredz: 1) noteikt tēmas pamatproblēmu un aprakstīt tās izpausmes praksē; 2) izpētīt un novērtēt alternatīvus (tostarp teorētiķu) viedokļus par šo tēmu; 3) izteikt viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem, pamatojot to.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstisks referāts, kas paredz: 1) noteikt tēmas pamatproblēmu un aprakstīt tās izpausmes praksē; 2) izpētīt un novērtēt alternatīvus (tostarp teorētiķu) viedokļus par šo tēmu; 3) izteikt viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem, pamatojot to.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
|
||
|
4.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
|
||
|
5.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un semināru apmeklējums – obligāts. Kopsavilkumu izstrāde – 15%. Semināru darbu izstrāde (grupu darbs) – 20%. Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) – 10%. Referāts – 15%. Eksāmens – 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrētu Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējā komunikācija organizācijā. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. Ētiska izvēle biznesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. Ētiska izvēle biznesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Veinberga, S. (2019). Komunikācija. Teorija un prakse. Rīga: Sava grāmata, 331 lpp.
Gillis, T., IABC. (2011). The IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership. John Wiley & Sons, Inc.
Communication and Media Ethics. Edited by Patrick Lee Plaisance. (2018). Boston; Berlin: De Gruyter Mouton.
Papildu literatūra
Mautner, G., Rainer, F. (2017). Handbook of Business Communication: Linguistic Approaches. De Gruyter, Inc.
Kazaka, O. (2019). Pirmā PR grāmata. Rīga, 182 lpp.
Jones, B., Tench, R., & Sun, W. (2014). Communicating Corporate Social Responsibility: Perspectives and Practice. Emerald Publishing Limited.
Conaway, R. N., & Laasch, O. (2012). Communication in Responsible Business: Strategies, Concepts, and Cases. Business Expert Press.
Machado, C., Starr-Glass, D., Davim, J. C., Bràs, F. A., Sanz, G. C., et.al. (2018). Micro MBA: Theory and Practice. De Gruyter, Inc.