Izglītošana, konsultēšana un veselības veicināšana
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061567
Par studiju kursu
Mērķis
Veidot izpratni par izglītošanas, konsultēšanas un novērtēšanas procesa nozīmību veselības politikas īstenošanā, ņemot vērā indivīda, grupas un kopienas veselības vajadzības, autonomi, kritiski formulējot un analizējot dažādu sabiedrības grupu un vecuma izglītošanas aktualitātes veselības saglabāšanas, slimību prevencijas, akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos, procesu realizējot uz personu centrētu pieeju, ņemot vērā multikulturālos faktorus, likumdošanu, cilvēktiesības un māsu profesionālo ētiku. Iepazīties ar jaunākajām atziņām, teorijām un praksi izglītošanas, konsultēšanas jautājumos, to lietojumu dažādām sociālām grupām veselības aprūpes vidē, māsu un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītībā, mentora praksē.
Priekšzināšanas
Vispārīgajā psiholoģijā, attīstības psiholoģijā, vispārīgajā pedagoģijā, māszinību teorijās un aprūpes filozofijā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj izskaidrot jēdzienus un terminoloģiju pedagoģijā, veselības izglītībā, likumdošanā un procesos, kas saistās ar dažāda veida izglītošanas intervencēm veselības saglabāšanas, slimību prevencijas, akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos, kā arī atbilstošiem izglītošanas veidiem, metodēm, tehnoloģijām un pieejām, sadarbojoties ar dažādām sabiedrības grupām, integrējot konsultēšanas praksi.
2.Students izprot māsas kā sabiedrības veselības politikas īstenotājas, pārmaiņu un partnerības vadītājas lomu, uzdevumus, kā arī praktisko nozīmi māsu izglītības sistēmas pilnveidošanā, izglītības programmu plānošanā.
3.Zina supervīzijas un mentoringa funkcijas un nozīmi veselības aprūpes sistēmā.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie prot iniciēt, plānot, īstenot un novērtēt aktuālus veselības veicināšanas, saglabāšanas vai uzlabošanas pasākumus dažādām sabiedrības grupām un vecuma indivīdiem, autonomi pieņemt lēmumus.
2.Izprot bioloģisko, psiholoģisko, sociālo un vides procesu mijiedarbību, strādājot ar dažādām sabiedrības, pacientu/klientu vecuma grupām, ņemot vērā multikulturālos faktorus
3.Izglītošanas procesu pamato biopsihosociālā modeļa kontekstā, izmanto pedagoģisko metodoloģiju, pielieto uz personu centrētu pieeju, izmanto atbilstošas mācīšanas un mācīšanās stratēģijas, komunikācijā pielieto pielāgotu komunikācijas stilu, atbilstoši pacienta vajadzībām un spējai saprast informāciju un novērtē to efektivitāti.
4.Spēj realizēt un izvērtēt konsultēšanas procesu efektivitāti.
5.Spēj aktualizēt izglītošanās un izglītošanas nepieciešamību veselības aprūpes vidē, lai veicinātu profesionālu attīstību, iniciēt potenciālus ieteikumus, lai stratēģiski mainītu un uzlabotu veselības aprūpes sistēmu. Procesa realizāciju balsta uz likumdošanas aspektiem.
Kompetences
1.Spēj formulēt, iniciēt, realizēt un novērtēt daudzpusīgus izglītošanas procesus un pieejas dažādām sabiedrības, pacientu/klientu vecuma grupām, ņemot vērā situācijā dominējošos faktorus (profilakse, veselībpratības veicināšana, akūtas, hroniskas saslimšanas), procesā piešķir nozīmi multikulturāliem faktoriem, likumdošanai, cilvēktiesībām un māsu profesionālo ētikai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Izglītības sistēmas |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Analizēt veselības aprūpes izglītības programmu plānošanas un realizācijas aspektus veselības izglītībā Latvijā un ārvalstīs |
||
|
2.
Māsu prakses profesionālās darbības normatīvais regulējums, pacienta autonomija un tiesības |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Zināt profesionālās darbības tiesību normas māsām un pacientiem, piemērot tās veselības aprūpē |
||
|
3.
Profesionālās identitātes attīstības vektori |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Analizēt identitātes procesa attīstību motivācijas, profesionālās vides, profesionālās attīstības modeļa kontekstā. Pašidentitātes attīstība un Išikavas modelis. |
||
|
4.
Veselībpratību un indivīda uzvedību ietekmējošie konteksti |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Veselībpratības un indivīda uzvedības ietekmējošo kontekstu analīze, ņemot vērā starpkultūru potenciālās ietekmes |
||
|
5.
Izglītošanas jomu aktualitātes un daudzpusība. Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana - EDUCATE modelis verbālai pacientu izglītošanai |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Izglītības procesa organizēšana, vadīšana, pedagoģiskos modeļu integrācija, lai sasniegtu veselības uzvedības pārmaiņas |
||
|
6.
Izglītošanas aktualitātes primārajā aprūpē |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Izglītošanas jomas. Izglītošanas darbs ar riska grupām, sociālā iekļaušanās. Komunikācijas specifika |
||
|
7.
Izglītošanas jomu aktualitāte pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Izglītošanas jomu aktualitāte saslimšanu gadījumos pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē. Kognitīvie izkropļojumi. Veselības veicināšanas aspekti |
||
|
8.
Pacientu konsultēšanas prasmes motivācijas veicināšanai |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija |
||
|
9.
Supervīzijas konsultatīvais un izglītojošais atbalsts izglītībā un profesionālajā vidē |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Supervīzija, refleksija procesuāls attiecību veidošanas process, mentorings kā problēmu un attiecību risinājums |
||
|
10.
Izglītības/izglītošanās projekti dažādām sabiedrības grupām. |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Pētījumos balstīta izglītības projekts/nodarbības, izglītības programma un potenciālie izglītojošie materiāli, atbilstoši konkrētās sabiedrības grupas vajadzībām un mērķiem par aktuāliem veselības uzvedības/veselībpratības jautājumiem vai esošām/topošām ārstniecības personām par aktuāliem jautājumiem. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Ievads paplašinātas kompetences māsas (PKM) profesionālajā darbībā (vēsture, starptautiskais konteksts)
Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi).
Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads paplašinātas kompetences māsas (PKM) profesionālajā darbībā (vēsture, starptautiskais konteksts)
Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi).
Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads paplašinātas kompetences māsas (PKM) profesionālajā darbībā (vēsture, starptautiskais konteksts)
Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi).
Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Paplašinātas kompetences māsas juridiskie, tiesiskie aspekti
Veselības aprūpes organizācijas un likumdošana sabiedrības veselības pakalpojumu nodrošināšanā.
Profesionālā ētika un komunikācija medicīnā
Profesionālās darbības normatīvais regulējums
Pacientu drošība
Pacienta tiesības veselības aprūpē
Epidemioloģiskā drošība un darba aizsardzība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Paplašinātas kompetences māsas juridiskie, tiesiskie aspekti
Veselības aprūpes organizācijas un likumdošana sabiedrības veselības pakalpojumu nodrošināšanā.
Profesionālā ētika un komunikācija medicīnā
Profesionālās darbības normatīvais regulējums
Pacientu drošība
Pacienta tiesības veselības aprūpē
Epidemioloģiskā drošība un darba aizsardzība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Paplašinātas kompetences māsas juridiskie, tiesiskie aspekti
Veselības aprūpes organizācijas un likumdošana sabiedrības veselības pakalpojumu nodrošināšanā.
Profesionālā ētika un komunikācija medicīnā
Profesionālās darbības normatīvais regulējums
Pacientu drošība
Pacienta tiesības veselības aprūpē
Epidemioloģiskā drošība un darba aizsardzība
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Māsa kā sabiedrības veselības politikas īstenotāja, pārmaiņu un partnerības vadītāja.
Profesionālā autonomija un lēmumu pieņemšana.
Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Māsa kā sabiedrības veselības politikas īstenotāja, pārmaiņu un partnerības vadītāja.
Profesionālā autonomija un lēmumu pieņemšana.
Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Māsa kā sabiedrības veselības politikas īstenotāja, pārmaiņu un partnerības vadītāja.
Profesionālā autonomija un lēmumu pieņemšana.
Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Indivīds un veselības uzvedība
Biopsihosociālā pieeja
Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana.
Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā.
Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis.
Starpkultūru kompetence
Traumatiskais stress un vardarbība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīds un veselības uzvedība
Biopsihosociālā pieeja
Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana.
Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā.
Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis.
Starpkultūru kompetence
Traumatiskais stress un vardarbība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīds un veselības uzvedība
Biopsihosociālā pieeja
Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana.
Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā.
Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis.
Starpkultūru kompetence
Traumatiskais stress un vardarbība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīds un veselības uzvedība
Biopsihosociālā pieeja
Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana.
Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā.
Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis.
Starpkultūru kompetence
Traumatiskais stress un vardarbība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīds un veselības uzvedība
Biopsihosociālā pieeja
Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana.
Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā.
Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis.
Starpkultūru kompetence
Traumatiskais stress un vardarbība
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Izglītošanas/izglītošanās pieejas, teorijas, specifika.
Izglītošanās kā individuāli psiholoģisks un sociāli atbildīgs process.
Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana
Sociāli emocionālā mācīšanās
Pedagoģisko intervenču mijsakarības
Izglītošana mikro, mezo un makrosistēmās
Efektīva saziņa un atgriezeniskā saite turpmākai pacientu pieredzei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītošanas/izglītošanās pieejas, teorijas, specifika.
Izglītošanās kā individuāli psiholoģisks un sociāli atbildīgs process.
Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana
Sociāli emocionālā mācīšanās
Pedagoģisko intervenču mijsakarības
Izglītošana mikro, mezo un makrosistēmās
Efektīva saziņa un atgriezeniskā saite turpmākai pacientu pieredzei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītošanas/izglītošanās pieejas, teorijas, specifika.
Izglītošanās kā individuāli psiholoģisks un sociāli atbildīgs process.
Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana
Sociāli emocionālā mācīšanās
Pedagoģisko intervenču mijsakarības
Izglītošana mikro, mezo un makrosistēmās
Efektīva saziņa un atgriezeniskā saite turpmākai pacientu pieredzei
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē.
Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi
Izglītojamo zināšanas un raizes
Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē.
Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi
Izglītojamo zināšanas un raizes
Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē.
Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi
Izglītojamo zināšanas un raizes
Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē.
Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi
Izglītojamo zināšanas un raizes
Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē.
Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi
Izglītojamo zināšanas un raizes
Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē.
Starpprofesionālā sadarbība.
Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas)
Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē.
Starpprofesionālā sadarbība.
Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas)
Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē.
Starpprofesionālā sadarbība.
Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas)
Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē.
Starpprofesionālā sadarbība.
Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas)
Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē.
Starpprofesionālā sadarbība.
Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas)
Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana
Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana
Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana
Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, mentorings pieaugušo izglītībā.
Profesionālā pašuztvere un refleksija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, mentorings pieaugušo izglītībā.
Profesionālā pašuztvere un refleksija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, mentorings pieaugušo izglītībā.
Profesionālā pašuztvere un refleksija.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Neformālās izglītošanās aktualitātes un process.
Neformālās izglītības plānošana, organizēšana un vadīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neformālās izglītošanās aktualitātes un process.
Neformālās izglītības plānošana, organizēšana un vadīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neformālās izglītošanās aktualitātes un process.
Neformālās izglītības plānošana, organizēšana un vadīšana.
|
-
Konsultācija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīds un veselības uzvedība
Biopsihosociālā pieeja
Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana.
Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā.
Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis.
Starpkultūru kompetence
Traumatiskais stress un vardarbība
|
-
Konsultācija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē.
Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi
Izglītojamo zināšanas un raizes
Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Teresa L. Thompson and Nancy Grant Harrington. (2022). The Routledge handbook of health communication. 611 lpp.
Stewart, M., N. (2020). The Art and Science of patient education for health literacy. St. Louis, Missouri: Elsevier
Athena DuPré, Barbara Cook Overton (2020). Communicating about Health: Current Issues and Perspectives. Oxford University Press, 2020., 412 lpp.
Remley, Theodore , Barbara Herlihy. (2020). Ethical, Legal, and Professional Issues in Counseling . Sixth edition. - Hoboken, N.J. : Pearson Education, 523 lpp
Mārtinsone K. (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU.
Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse (sast. Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova) (2017). Rīga: RSU
Pacientu izglītošana un izglītošanās / A.A.Krūmiņa, I.J.Mihailovs, K.Mārtinsone Aira Aija. Krūmiņa RSU Veselības psiholoģija : teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva / K.Mārtinsones un V.Sudrabas zinātniskajā redakcijā. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 2019. 3.3.nod., 116.-126.lpp.
Veselības veicināšanas un slimību profilakses plāns, Aktualizēts Veselības veicināšanas un slimību profilakses starpsektoru sadarbības komitejā 14.06.2019.
Papildu literatūra
Logan, R., A. & Siegel, E.R. (2020). Health Literacy in Clinical Practice and Public Health : New Initiatives and Lessons Learned at the Intersection with Other Disciplines. IOS Press.
McAllister, M. & Brien, (2020). Paradoxes in Nurses’ Identity, Culture and Image : The Shadow Side of Nursing. Routledge.
Carter, T., J., Boden, C.,J, Peno, K. (2019). Transformative Learning in Healthcare and Helping Professions Education: Building Resilient Professional Identities. Information Age Publishing.
Citi informācijas avoti
Veselības veicināšanas un slimību profilakses plāns, Aktualizēts Veselības veicināšanas un slimību profilakses starpsektoru sadarbības komitejā 14.06.2019.