Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izglītošana, konsultēšana un veselības veicināšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_370
Zinātnes nozare
Veselības aprūpes zinātne; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
8,00
Mērķauditorija
Māszinības
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061567

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par izglītošanas, konsultēšanas un novērtēšanas procesa nozīmību veselības politikas īstenošanā, ņemot vērā indivīda, grupas un kopienas veselības vajadzības, autonomi, kritiski formulējot un analizējot dažādu sabiedrības grupu un vecuma izglītošanas aktualitātes veselības saglabāšanas, slimību prevencijas, akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos, procesu realizējot uz personu centrētu pieeju, ņemot vērā multikulturālos faktorus, likumdošanu, cilvēktiesības un māsu profesionālo ētiku. Iepazīties ar jaunākajām atziņām, teorijām un praksi izglītošanas, konsultēšanas jautājumos, to lietojumu dažādām sociālām grupām veselības aprūpes vidē, māsu un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītībā, mentora praksē.

Priekšzināšanas

Vispārīgajā psiholoģijā, attīstības psiholoģijā, vispārīgajā pedagoģijā, māszinību teorijās un aprūpes filozofijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj izskaidrot jēdzienus un terminoloģiju pedagoģijā, veselības izglītībā, likumdošanā un procesos, kas saistās ar dažāda veida izglītošanas intervencēm veselības saglabāšanas, slimību prevencijas, akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos, kā arī atbilstošiem izglītošanas veidiem, metodēm, tehnoloģijām un pieejām, sadarbojoties ar dažādām sabiedrības grupām, integrējot konsultēšanas praksi.

2.Students izprot māsas kā sabiedrības veselības politikas īstenotājas, pārmaiņu un partnerības vadītājas lomu, uzdevumus, kā arī praktisko nozīmi māsu izglītības sistēmas pilnveidošanā, izglītības programmu plānošanā.

3.Zina supervīzijas un mentoringa funkcijas un nozīmi veselības aprūpes sistēmā.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie prot iniciēt, plānot, īstenot un novērtēt aktuālus veselības veicināšanas, saglabāšanas vai uzlabošanas pasākumus dažādām sabiedrības grupām un vecuma indivīdiem, autonomi pieņemt lēmumus.

2.Izprot bioloģisko, psiholoģisko, sociālo un vides procesu mijiedarbību, strādājot ar dažādām sabiedrības, pacientu/klientu vecuma grupām, ņemot vērā multikulturālos faktorus

3.Izglītošanas procesu pamato biopsihosociālā modeļa kontekstā, izmanto pedagoģisko metodoloģiju, pielieto uz personu centrētu pieeju, izmanto atbilstošas mācīšanas un mācīšanās stratēģijas, komunikācijā pielieto pielāgotu komunikācijas stilu, atbilstoši pacienta vajadzībām un spējai saprast informāciju un novērtē to efektivitāti.

4.Spēj realizēt un izvērtēt konsultēšanas procesu efektivitāti.

5.Spēj aktualizēt izglītošanās un izglītošanas nepieciešamību veselības aprūpes vidē, lai veicinātu profesionālu attīstību, iniciēt potenciālus ieteikumus, lai stratēģiski mainītu un uzlabotu veselības aprūpes sistēmu. Procesa realizāciju balsta uz likumdošanas aspektiem.

Kompetences

1.Spēj formulēt, iniciēt, realizēt un novērtēt daudzpusīgus izglītošanas procesus un pieejas dažādām sabiedrības, pacientu/klientu vecuma grupām, ņemot vērā situācijā dominējošos faktorus (profilakse, veselībpratības veicināšana, akūtas, hroniskas saslimšanas), procesā piešķir nozīmi multikulturāliem faktoriem, likumdošanai, cilvēktiesībām un māsu profesionālo ētikai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Izglītības sistēmas

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Analizēt veselības aprūpes izglītības programmu plānošanas un realizācijas aspektus veselības izglītībā Latvijā un ārvalstīs

2.

Māsu prakses profesionālās darbības normatīvais regulējums, pacienta autonomija un tiesības

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Zināt profesionālās darbības tiesību normas māsām un pacientiem, piemērot tās veselības aprūpē

3.

Profesionālās identitātes attīstības vektori

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Analizēt identitātes procesa attīstību motivācijas, profesionālās vides, profesionālās attīstības modeļa kontekstā. Pašidentitātes attīstība un Išikavas modelis.

4.

Veselībpratību un indivīda uzvedību ietekmējošie konteksti

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Veselībpratības un indivīda uzvedības ietekmējošo kontekstu analīze, ņemot vērā starpkultūru potenciālās ietekmes

5.

Izglītošanas jomu aktualitātes un daudzpusība. Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana - EDUCATE modelis verbālai pacientu izglītošanai

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Izglītības procesa organizēšana, vadīšana, pedagoģiskos modeļu integrācija, lai sasniegtu veselības uzvedības pārmaiņas

6.

Izglītošanas aktualitātes primārajā aprūpē

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Izglītošanas jomas. Izglītošanas darbs ar riska grupām, sociālā iekļaušanās. Komunikācijas specifika

7.

Izglītošanas jomu aktualitāte pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Izglītošanas jomu aktualitāte saslimšanu gadījumos pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē. Kognitīvie izkropļojumi.

Veselības veicināšanas aspekti

8.

Pacientu konsultēšanas prasmes motivācijas veicināšanai

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana

Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija

9.

Supervīzijas konsultatīvais un izglītojošais atbalsts izglītībā un profesionālajā vidē

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Supervīzija, refleksija procesuāls attiecību veidošanas process, mentorings kā problēmu un  attiecību risinājums

10.

Izglītības/izglītošanās projekti dažādām sabiedrības grupām.

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Pētījumos balstīta izglītības projekts/nodarbības, izglītības programma un potenciālie izglītojošie materiāli, atbilstoši konkrētās sabiedrības grupas vajadzībām un mērķiem par aktuāliem veselības uzvedības/veselībpratības jautājumiem vai esošām/topošām ārstniecības personām par aktuāliem jautājumiem.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Ievads paplašinātas kompetences māsas (PKM) profesionālajā darbībā (vēsture, starptautiskais konteksts) Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads paplašinātas kompetences māsas (PKM) profesionālajā darbībā (vēsture, starptautiskais konteksts) Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads paplašinātas kompetences māsas (PKM) profesionālajā darbībā (vēsture, starptautiskais konteksts) Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Paplašinātas kompetences māsas juridiskie, tiesiskie aspekti Veselības aprūpes organizācijas un likumdošana sabiedrības veselības pakalpojumu nodrošināšanā. Profesionālā ētika un komunikācija medicīnā Profesionālās darbības normatīvais regulējums Pacientu drošība Pacienta tiesības veselības aprūpē Epidemioloģiskā drošība un darba aizsardzība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Paplašinātas kompetences māsas juridiskie, tiesiskie aspekti Veselības aprūpes organizācijas un likumdošana sabiedrības veselības pakalpojumu nodrošināšanā. Profesionālā ētika un komunikācija medicīnā Profesionālās darbības normatīvais regulējums Pacientu drošība Pacienta tiesības veselības aprūpē Epidemioloģiskā drošība un darba aizsardzība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Paplašinātas kompetences māsas juridiskie, tiesiskie aspekti Veselības aprūpes organizācijas un likumdošana sabiedrības veselības pakalpojumu nodrošināšanā. Profesionālā ētika un komunikācija medicīnā Profesionālās darbības normatīvais regulējums Pacientu drošība Pacienta tiesības veselības aprūpē Epidemioloģiskā drošība un darba aizsardzība
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Māsa kā sabiedrības veselības politikas īstenotāja, pārmaiņu un partnerības vadītāja. Profesionālā autonomija un lēmumu pieņemšana. Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Māsa kā sabiedrības veselības politikas īstenotāja, pārmaiņu un partnerības vadītāja. Profesionālā autonomija un lēmumu pieņemšana. Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Māsa kā sabiedrības veselības politikas īstenotāja, pārmaiņu un partnerības vadītāja. Profesionālā autonomija un lēmumu pieņemšana. Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Indivīds un veselības uzvedība Biopsihosociālā pieeja Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana. Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā. Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis. Starpkultūru kompetence Traumatiskais stress un vardarbība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Indivīds un veselības uzvedība Biopsihosociālā pieeja Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana. Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā. Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis. Starpkultūru kompetence Traumatiskais stress un vardarbība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Indivīds un veselības uzvedība Biopsihosociālā pieeja Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana. Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā. Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis. Starpkultūru kompetence Traumatiskais stress un vardarbība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Indivīds un veselības uzvedība Biopsihosociālā pieeja Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana. Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā. Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis. Starpkultūru kompetence Traumatiskais stress un vardarbība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Indivīds un veselības uzvedība Biopsihosociālā pieeja Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana. Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā. Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis. Starpkultūru kompetence Traumatiskais stress un vardarbība
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Izglītošanas/izglītošanās pieejas, teorijas, specifika. Izglītošanās kā individuāli psiholoģisks un sociāli atbildīgs process. Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana Sociāli emocionālā mācīšanās Pedagoģisko intervenču mijsakarības Izglītošana mikro, mezo un makrosistēmās Efektīva saziņa un atgriezeniskā saite turpmākai pacientu pieredzei
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītošanas/izglītošanās pieejas, teorijas, specifika. Izglītošanās kā individuāli psiholoģisks un sociāli atbildīgs process. Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana Sociāli emocionālā mācīšanās Pedagoģisko intervenču mijsakarības Izglītošana mikro, mezo un makrosistēmās Efektīva saziņa un atgriezeniskā saite turpmākai pacientu pieredzei
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītošanas/izglītošanās pieejas, teorijas, specifika. Izglītošanās kā individuāli psiholoģisks un sociāli atbildīgs process. Pacientu/klientu izglītošana, izglītības procesa organizēšana, vadīšana Sociāli emocionālā mācīšanās Pedagoģisko intervenču mijsakarības Izglītošana mikro, mezo un makrosistēmās Efektīva saziņa un atgriezeniskā saite turpmākai pacientu pieredzei
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē. Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi Izglītojamo zināšanas un raizes Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē. Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi Izglītojamo zināšanas un raizes Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē. Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi Izglītojamo zināšanas un raizes Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē. Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi Izglītojamo zināšanas un raizes Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē. Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi Izglītojamo zināšanas un raizes Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē. Starpprofesionālā sadarbība. Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas) Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē. Starpprofesionālā sadarbība. Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas) Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē. Starpprofesionālā sadarbība. Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas) Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē. Starpprofesionālā sadarbība. Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas) Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana pacientiem atrodoties stacionārā, terciārā aprūpē. Starpprofesionālā sadarbība. Izglītojamo izglītošanās vēlmes (verbālās, rakstiskās, vizuālās, multivides, tehnoloģijas) Digitālie mēdiji veselības veicināšanai
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konsultēšanas pieejas, pamata metodes un tehnikas: tiešā, netiešā konsultēšana Konsultēšana un uz sadarbību vērsta motivējošā intervija
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Supervīzija, mentorings pieaugušo izglītībā. Profesionālā pašuztvere un refleksija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, mentorings pieaugušo izglītībā. Profesionālā pašuztvere un refleksija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, mentorings pieaugušo izglītībā. Profesionālā pašuztvere un refleksija.
  1. Video lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Neformālās izglītošanās aktualitātes un process. Neformālās izglītības plānošana, organizēšana un vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neformālās izglītošanās aktualitātes un process. Neformālās izglītības plānošana, organizēšana un vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neformālās izglītošanās aktualitātes un process. Neformālās izglītības plānošana, organizēšana un vadīšana.
  1. Konsultācija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Indivīds un veselības uzvedība Biopsihosociālā pieeja Dažādu vecumposmu, kultūru indivīdu uzvedība, uztvere un novērtēšana. Veselībpratība sabiedrības veselības perspektīvā. Veselības pārliecības/ veselības kompetences modelis. Starpkultūru kompetence Traumatiskais stress un vardarbība
  1. Konsultācija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacientu izglītošana primārajā veselības aprūpē. Situācijas, veselības problēmu novērtēšanas soļi un potenciālie izglītošanas šķēršļi Izglītojamo zināšanas un raizes Līdzestība un nelīdzestības veidi, to ietekmējošie faktori.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
8,00
Kontaktstundas:
72 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Teresa L. Thompson and Nancy Grant Harrington. (2022). The Routledge handbook of health communication. 611 lpp.

2.

Stewart, M., N. (2020). The Art and Science of patient education for health literacy. St. Louis, Missouri: Elsevier

3.

Athena DuPré, Barbara Cook Overton (2020). Communicating about Health: Current Issues and Perspectives. Oxford University Press, 2020., 412 lpp.

4.

Remley, Theodore , Barbara Herlihy. (2020). Ethical, Legal, and Professional Issues in Counseling . Sixth edition. - Hoboken, N.J. : Pearson Education, 523 lpp

5.

Mārtinsone K. (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU.

6.

Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse (sast. Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova) (2017). Rīga: RSU

7.

Pacientu izglītošana un izglītošanās / A.A.Krūmiņa, I.J.Mihailovs, K.Mārtinsone Aira Aija. Krūmiņa RSU Veselības psiholoģija : teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva / K.Mārtinsones un V.Sudrabas zinātniskajā redakcijā. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 2019. 3.3.nod., 116.-126.lpp.

8.

Veselības veicināšanas un slimību profilakses plāns, Aktualizēts Veselības veicināšanas un slimību profilakses starpsektoru sadarbības komitejā 14.06.2019.

Papildu literatūra

1.

Logan, R., A. & Siegel, E.R. (2020). Health Literacy in Clinical Practice and Public Health : New Initiatives and Lessons Learned at the Intersection with Other Disciplines. IOS Press.

2.

McAllister, M. & Brien, (2020). Paradoxes in Nurses’ Identity, Culture and Image : The Shadow Side of Nursing. Routledge.

3.

Carter, T., J., Boden, C.,J, Peno, K. (2019). Transformative Learning in Healthcare and Helping Professions Education: Building Resilient Professional Identities. Information Age Publishing.

Citi informācijas avoti

1.

Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam.

2.

Veselības veicināšanas un slimību profilakses plāns, Aktualizēts Veselības veicināšanas un slimību profilakses starpsektoru sadarbības komitejā 14.06.2019.

3.

Daiga Behmane, Alina Dudele, Anita Villeruša, et.al. Latvia Health System Review 2024, Health Systems in Transition. World Health Organization. Regional Office for Europe