Klases darba vadīšana
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām lietot zināšanas, prasmes, attieksmes klases audzinātāja darba plānošanā un organizēšanā.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakses I, II.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Klases audzinātaja dokumentācijas plānošana. 2. Klases un skolas sporta pasākumu plānošana.
Prasmes
1.3. Plānot un prakstiski vadīt klases un skolas pasākumus. 4. Veidot pozitīvu saskarsmi un komunikāciju ar izglītojamo un izglītojamā vecākiem. 5. Veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu mācību vidi. Strādāt daudzvalodīgā un daudzkultūru klasē. 6. Veidot fiziski drošu mācību vidi saskaņā ar darba drošības noteikumiem un ergonomikas principiem. 7. Pielāgot mācību vidi atbilstoši mācīšanās mērķiem. Atpazīt neadekvātu un vardarbīgu uzvedību. 8. Prognozēt, preventīvi atpazīt un risināt konfliktsituācijas.
Kompetences
1.9. Spēja veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. 10. Spēja attīstīt izglītojamā un savas sociālās un emocionālās kompetences. 11. Spēja atbilstoši risināt konfliktsituācijas, identificējot izglītojamo uzvedības, saskarsmes un vardarbības riskus. 12. Spēja rīkoties ārkārtas situācijās. 13. Spēja atpazīt dažādas mācīšanās vajadzības un sniegt atbalstu gan talantīgajiem, gan izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Apkopot klases audzinātāja portfolio materiālus konkrētai klasei. Analizēt dokumentus un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus, izstrādāt un prezentēt pētniecisko darbu.
2. Literatūras avotu studijas par konkrēto tematu. Apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt projektu nedēļas plānu noteikta vecuma posma bērniem un jauniešiem. Norādīt atsauces no katra projektā iekļautā mācību priekšmeta standarta.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji:
1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30%
2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu
vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50%
3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolotāja darbības programma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolēnu motivēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolēnu motivēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saiknes realizēšana integrējot priekšmetā Sports un veselība citus mācību priekšmetus.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saiknes realizēšana integrējot priekšmetā Sports un veselība citus mācību priekšmetus.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolotāja darbības programma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolēnu motivēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolēnu motivēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saiknes realizēšana integrējot priekšmetā Sports un veselība citus mācību priekšmetus.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saiknes realizēšana integrējot priekšmetā Sports un veselība citus mācību priekšmetus.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Nīmante, D. (2007). Klasvadība. Rīga, Zvaigzne ABC, 143lpp.
2. Špona, A. (2006). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 211lpp.
3. Rubana, I., M. (1999). Projekta metode. Rīga, LSPA, 20lpp.
4. Šmite, A. (1998). Skolas vadītāja darbam. Rīga, RaKa, 219lpp.
Papildu literatūra
5. Baldiņš, A., & Raževa, A. (2001)..Klases audzinātāja darbs skolēnu personības izpētē. Rīga, Pētergailis, 74lpp.
6. Baldiņš, A., & Raževa, A. (2001). Skolas un ģimenes sadarbība. Rīga, Pētergailis, 81lpp.
7. Kā veidot tradīcijas. Rokasgrāmata skolotājiem. (2009). Rīga, Zvaigzne ABC, 56lpp.
8. Ar ko sākt. Rokasgrāmata skolotājiem. (2008). Rīga, Zvaigzne ABC, 48lpp
9. Kas jauns interešu izglītībā. Rokasgrāmata skolotājiem un vecākiem. (2011). Rīga, Zvaigzne ABC, 79lpp.
10. Pagraba, E. (2006). Klases audzinātājam darbā ar vecākiem, bērniem un sevi pašu. Rīga, Pētergailis, ,63 lpp.
11. Templers, R. (2008). Bērnu audzināšanas likumi. Rīga, Zvaigzne ABC, 232lpp.
12. Vedins, I. (2011). Mācīšanas māksla. Rīga, Avots, 359lpp.
13. Rubana, I. (2004). Mācīties darot:: interaktīvas mācības. Rīga, RaKA, 262lpp.
14. Čehlova, Z. (2003). Skolēnu integratīvo prasmju veidošanās. Rīga, RaKa, 113lpp.
15. Uzņēmības un uzdrīkstēšanās veidošanās skolā. (1999). Rīga, Vārti, 5lpp.
16. Pliners, J. (2002). Skolas izglītojošā vide. Rīga, Izglītības soļi, 36lpp.
17. Pliners, J. (2002). Skolas pedagoģiskā ekspertīze : ieteikumi skolu direktoriem, direktoru vietn. māc. darbā un metodiķiem. Rīga, Izglītības soļi, 119lpp.
18. Špona, A. (2004). Pētniecība pedagoģijā. Rīga, RaKa, 190lpp.