Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētnieciskais darbs zobārstniecībā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
ZTMVK_065
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Stomatoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Zobārstniecība
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Zobu terapijas un mutes veselības katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 20, zhs@rsu.lv, +371 67455560

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt ar pētnieciskā darba struktūru un metodēm, sagatavojot pamatu kvalifikācijas darba izstrādei.

Priekšzināšanas

Vidusskolas līmeņa zināšanas angļu valodā, matemātikā, eseju un ZPD rakstīšanā. Priekšzināšanas informācijpratībā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi nokārtojot studiju kursu students raksturo pētnieciskā darba struktūru un pētījumu veidus

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Patstāvīgais darbs

2.Sekmīgi nokārtojot studiju kursu students pārzina pētījuma jautājumu un hipotēžu formulēšanu, datu apstrādi

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Patstāvīgais darbs Pārbaudījums

3.Sekmīgi nokārtojot studiju kursu students apzinās zināšanu pielietojumu kvalifikācijas darbā.

Prasmes

1.Sekmīgi apgūstot kursu, studenti prot atlasīt un izmantot uz pierādījumiem balstītu literatūru

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pārbaudījums Patstāvīgais darbs

2.Sekmīgi apgūstot kursu, studenti prot izvēlēties pētījuma dizainu un metodes

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Patstāvīgais darbs

3.Sekmīgi apgūstot kursu, studenti prot prezentēt rezultātus, izmantojot tos kvalifikācijas darbā

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pārbaudījums

Kompetences

1.Sekmīgi apgūstot kursu, studenti spēj spēj patstāvīgi izstrādāt pētniecisku darbu un integrēt to kvalifikācijas darba izstrādē,

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pārbaudījums

2.Sekmīgi apgūstot kursu, studenti spēj spēj kritiski izvērtēt veselības informāciju un lietot pētījumu rezultātus praksē un kvalifikācijas darbā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pārbaudījums

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
Ieskaite

Izpildīti pieci mājas darbi. Trīs grupu darbi un divi individuālie mājas darbi.

2.

Studiju kursa novērtēšanas anketa

-
-

Studiju kursa noslēgumā aizpildīta studiju kursa novērtēšanas anketa.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Atbilstība pētnieciskā darba noformēšanas prasībām (50%) (pēc satura – plaģiāta un MI neesamība, izmantoto literatūras avotu daudzums, pētījuma plāna atbilstība pētījuma mērķim, pētījuma metodes atbilstība pētījuma mērķim.; pēc formas – atbilstība formālajām prasībām pēc nodaļu virsrakstiem, pareizrakstības kļūdu neesamība, literatūras atsauču noformējums tekstā, literatūras saraksta pareizs noformējums).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecisko darbu veidi, pierādījumu līmeņi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Praktiskais darbs literatūras meklēšanā un izvērtēšanā. Atslēgas vārdi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Literatūras apskata plānošana un rakstīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Pētījuma jautājuma, darba mērķu un uzdevumu formulēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Literatūras apskata rakstīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Atsauču noformēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskā pētījuma plānošana, prasības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Praktiskā pētījuma plānošana. Testu sastādīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rezultātu apstrāde, interpretācija, pasniegšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Rezultātu iegūšana un apstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Rezultātu interpretācija un izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Darba un literatūras atsauču noformēšana. Prezentācijas veidošana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011, 284 lpp. (akceptējams izdevums)

2.

E-studijās pieejamie mācību materiāli.

3.

Maldupa, I., Uribe, S., & Universidad Austral de Chile. Ko nozīmē uz pierādījumiem balstīta zobārstniecība? Zobārstniecības Raksti. Nr.1. 2014, 15.-17.lpp. : il., tab. (akceptējams izdevums)

4.

Martinsone K. Pipere A. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU, 2019.

5.

Mārtinsone, Pipere, Berķis, Cauce, Duhovska, Gobiņa, … Rīgas Stradiņa universitāte. Zinātniskās darbības metodoloģija : starpdisciplināra perspektīva : kolektīvā monogrāfija / K. Mārtinsones un A. Piperes zinātniskajā redakcijā ; recenzenti: Dr.habil.oec. Baiba Rivža, Ph.D. Juris Dragūns, Dr.med. Ieva Reine ; literārā redaktore Inta Rozenvalde ; vāka mākslinieks Modris Brasliņš ; Rīgas Stradiņa universitāte, 2021.

6.

Znotiņa, I. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana. RSU, 2014. (akceptējams izdevums)

7.

Mārtinsone, Pipere, Kamerāde-Hanta, Draguns, Dimdiņš, Tramdaka, … Lazdiņa, Baiba. Pētniecība: teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā ; [recenzenti: Juris G. Draguns, Ģirts Dimdiņš ; redaktore Gunta Tramdaka ; dizains: Baiba Lazdiņa]. Rīga: RaKa., 546 lpp, 2016.

Papildu literatūra

1.

Association, American Dental, et al. How to Use Evidence-Based Dental Practices to Improve Clinical Decision-Making. American Dental Association, 2019. ProQuest Ebook Central

2.

Brignardello-Petersen, R. et al. A practical approach to evidence-based dentistry: How to search for evidence to inform clinical decisions. J. Am. Dent. Assoc. 145, 1262–1267. 2014 (akceptējams izdevums).

3.

Carrasco-Labra, A., Brignardello-Petersen, R., Glick, M., et.al. A practical approach to evidence-based dentistry: VI: How to use a systematic review. The Journal of the American Dental Association 146, 255–265.e1; 2015. (akceptējams).

4.

Malgožata Raščevska. Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga. RaKa 2005. (akceptējams izdevums)

5.

Smeeton, Nigel C.. Dental Statistics Made Easy, CRC Press LLC, 2016. ProQuest Ebook Central,

6.

Spila, D., & Znotiņa, I. Medicīnas informācijas meklēšanas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos : mācību materiāls informācijpratībā / Daiga Spila, Inga Znotiņa (akceptējams izdevums), 2014.

7.

Spila, D. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze Pubmed un informācijas 11 meklēšanas iespējas. RSU, 2014. (akceptējams izdevums).

Citi informācijas avoti

1.

Interneta resursi (datu bāzes)