Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_155
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt un pielietot zināšanas par pielāgotām mācīšanas stratēģijām sporta izglītībā audzēkņu ar SIV vajadzībām, lai nodrošinātu individuāli piemērotākās Studiju metodes ik vienam audzēknim.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Demonstrē zināšanas par definējumiem un terminoloģiju par intelektuālās attīstības traucējumu (turpmāk – IAT) veidiem. Studējošie izprot IAT etioloģiju (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). 2. Izprot IAT smaguma pakāpes un to saistību ar audzēkņa vecuma faktoru. Demonstrē zināšanas par iekļaujošās speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT.

Prasmes

1.3. Demonstrē prasmes kustību spēju attīstības plānošanā audzēkņiem ar IAT. 4. Prot izmantot iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas metodes un vides organizēšanas principus sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. 5. Prasmes pielietot komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktisko pielietojumu sporta un veselības stundā.

Kompetences

1.6. Studējošie spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus: par atbalsta līmeņiem PFA programmā un to praktisko pielietojumu, par praktiski veikto gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem par 3 tēmām. Praktisko darbu patstāvīga veikšana: 1. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas metodes un to praktiskais pielietojumu sporta un veselības stundā. 2. Kustību spēju attīstības plānošana. 3. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. 4. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē. Gatavoties eksāmenam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kursa ietvaros par 4 tēmu blokiem. Tiek rakstīti pārbaudes darbi zināšanu un kompetenču novērtēšanai. Jāizveido prezentācija par kādu no audzēkņu ar IAT sporta un veselības stundā tēmām. Studiju kursa noslēgumā ir sekmīgi jānokārto visi Studiju kursa pārbaudījumi. Prasmes tiek izvērtētas, veicot 3 praktisko darbus. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par PFA sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT traucējumiem. Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem – praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar literatūras datiem. Gala vērtējumu par Studiju kursu nosaka vidējais vērtējums par kontroldarbiem semestra laikā 70%, prezentācija 10% un atbildes eksāmenā 20%. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Lai students varētu tikt pielaists pie eksāmena, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem četriem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

Papildu literatūra

1.

Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.