Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrē zināšanas par definējumiem un terminoloģiju par intelektuālās attīstības traucējumu (turpmāk – IAT) veidiem. Studējošie izprot IAT etioloģiju (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). 2. Izprot IAT smaguma pakāpes un to saistību ar audzēkņa vecuma faktoru. Demonstrē zināšanas par iekļaujošās speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT.
Prasmes
1.3. Demonstrē prasmes kustību spēju attīstības plānošanā audzēkņiem ar IAT. 4. Prot izmantot iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas metodes un vides organizēšanas principus sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. 5. Prasmes pielietot komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktisko pielietojumu sporta un veselības stundā.
Kompetences
1.6. Studējošie spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus: par atbalsta līmeņiem PFA programmā un to praktisko pielietojumu, par praktiski veikto gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavoties semināriem par 3 tēmām.
Praktisko darbu patstāvīga veikšana:
1. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas metodes un to praktiskais pielietojumu sporta un veselības stundā.
2. Kustību spēju attīstības plānošana.
3. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums.
4. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē. Gatavoties eksāmenam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa ietvaros par 4 tēmu blokiem. Tiek rakstīti pārbaudes darbi zināšanu un kompetenču novērtēšanai.
Jāizveido prezentācija par kādu no audzēkņu ar IAT sporta un veselības stundā tēmām. Studiju kursa noslēgumā ir sekmīgi jānokārto visi Studiju kursa pārbaudījumi.
Prasmes tiek izvērtētas, veicot 3 praktisko darbus. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par PFA sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT traucējumiem.
Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem – praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar literatūras datiem.
Gala vērtējumu par Studiju kursu nosaka vidējais vērtējums par kontroldarbiem semestra laikā 70%, prezentācija 10% un atbildes eksāmenā 20%.
Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi.
Lai students varētu tikt pielaists pie eksāmena, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem četriem paredzētajiem pārbaudes darbiem.
Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par intelektuālās attīstības traucējumu (IAT) veidiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
IAT etioloģija (Dauna sindroms, autisms, garīgās attīstības traucējumi utml.). IAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar IAT. Komunikācijas specifika, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību spēju attīstības plānošana. Atbalsta līmeņi PFA programmā un to praktiskais pielietojums. Praktisku gadījumu piemēru analīze praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.
Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.
Papildu literatūra
Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.