Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu, pusaudžu psihoterapija un ģimenes terapija I

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPH_032
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
13,95
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas un prasmes bērnu un pusaudžu psihoterapijā atbilstoši psihoterapeita kvalifikācijai. Dot zināšanas un prasmes to psihisko, emocionālo, uzvedības un psihosomatisko traucējumu bērnu un pusaudžu klīnikā diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, un ārstēšanā, kuru etiopatoģenēzē izšķiroša loma ir bērnu personības attīstības traucējumiem, interpersonālo attiecību traucējumiem starp bērnu un aprūpētāju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīt un formulēt psihiskos, uzvedības un psihosomatiskos traucējumus, kuru etiopatoģenēzē izšķiroša loma ir bērnu personības attīstības traucējumiem, interpersonālo attiecību traucējumu starp bērnu un aprūpētāju, diagnostiku un diferenciāldiagnostiku, psihoterapijas dažādo veidu iespējām. Dot izpratni par pāru un ģimenes konsultēšanas mērķiem un iespējām.

Prasmes

1.Analizēt konkrētu klīnisku gadījumu, izstrādāt terapijas taktiku.

Kompetences

1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Esseja psihodinamiska izpratne par darbu ar bērniem, pusaudžiem, pāriem un ģimenēm.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Esejā rezidents atspoguļo savas zināšanas un klīnisko/psihodianamisko domāšanu psihoterapeitisko tehniku pielietojumā darbā ar bērniem, pusaudžiem, pāriem, ģimenēm.
2.

Pārbaudījums

-
-
Klīnisko gadījumu analīze; eseja.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Pusaudžu psihoterapija. Psihiski un uzvedības traucējumi pusaudžiem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Zīdaiņu novērošana un psihodinamiskā diagnostika.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
13,95
Semināru skaits:
2
Ilgums (nedēļās):
10
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Dorothy G. Singer and Jerome L. Singer. Partners in Play. e-Book 2016 International Psychotherapy Institute.

2.

Henry Friedman. Confrontation in the Psychotherapy of Adolescent Patients. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

3.

Theodore Fallon, Susan P. Sherkow. Disordered thought and development: chaos to organization in the moment. 2014, Published by Jason Aronson.

4.

Charles A. Sarnoff. Strategies Through Early Adolescence. e-Book 2016 International Psychotherapy Institute.

5.

Joan Lachkar. Narcissistic/Borderline Couples: A Psychodynamic Approach to Conjoint Treatment. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

6.

Handbook of couples therapy / edited by Michele Harway. 2005 by John Wiley & Sons, Inc.

7.

Clinical Casebook of Couple Therapy. Edited by Alan S. Gurman. 2010, The Guilford Press.

8.

Handbook of Family Therapy. The Science and Practice of Working with Families and Couples. edited by Thomas L.Sexton, Gerald R.Weeks, Michael S.Robbins. Taylor & Francis e-Library, 2005.

9.

Emotions in child psychotherapy : an integrative framework / Kenneth Barish. 2009, by Oxford University Press, Inc.

Papildu literatūra

1.

Textbook of Pediatric Psychosomatic Medicine by Richard J. Shaw and David R. DeMaso, Feb 12, 2010.

2.

Child Art Therapy. By Judith Aron Rubin. John Wiley & Sons, Inc., 2005.

3.

Sandplay therapy : research and practice / Grace Hong. Wu-Nan Publishing Company, 2007.