Statistika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas par informāciju, tās iegūšanas iespējām, grupēšanu, datu apstrādes metodēm.
Prasmes
1.Studējošie loģiski un pamatoti atbild uz jautājumiem par apskatītajiem tematiem, analizē lekcijās aplūkotos teorētiskos jautājumus; spēj uztvert un sistematizēti konspektīvā veidā izklāstīt galvenos statistikas teorētiskos jautājumus un likumsakarības.
Kompetences
1.Studējošie spēs klasificēt kopas, veikt matricu ekonomisko interpretāciju, izskaidrot funkciju pētīšanas algoritmu, definēt finanšu matemātikas jēdzienus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Mājasdarbi, referāts, kopsavilkumi.
Kopsavilkumu (katra tēma: 3 – 4 lpp. neskaitot titullapu) rakstīšanas mērķis ir studentos attīstīt spēju reproducēt apgūto materiālu, pievērst uzmanību tēmas būtiskākajiem aspektiem, kā arī strādāt ar pieejamo literatūru. Rakstot kopsavilkumu, jāatsaucas uz izmantotajiem literatūras avotiem.
Individuālā referāta (8 lpp. neskaitot titullapu) rakstīšanas mērķis ir attīstīt studentu analīzes spējas, tāpēc tas nevar būt apraksts. Referāts paredz: definēt tēmas pamatproblēmas; novērtēt alternatīvus viedokļus; piedāvāt Jūsu pašu viedokli, pamatojot to. Rakstot referātu nepieciešams izmantot atsauces uz literatūras avotiem.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala atzīme (pēc 10 ballu sistēmas) veidojas, pamatojoties uz vērtējumiem par:
lekciju un semināru apmeklētību (5%);
aktivitāti un atbilžu kvalitāti semināros (15%);
atzīmēm par sagatavotajiem kopsavilkumiem (25%);
patstāvīgo darbu (25%);
eksāmena darbu (30%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statistiskās novērošanas kļūdas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izvēlētās dinamikas rindas raksturlielumu aprēķins.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statistikas jēdziens, mērķi un uzdevumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupēšanas pazīmes izvēles principi, grupu un intervālu veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas ieguves veidi. Jautājumu veidi. Aptaujas mērķis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ģenerālkopas apzināšana. Izlases apjoma noteikšana. Izlases veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slīdošā vidējā modelis. Laikrindas. Trends. Sezonalitāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slīdošā vidējā modelis. Laikrindas. Trends. Sezonalitāte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Variācijas absolūtie un relatīvie rādītāji. Dispersija un standartnovirze. Izlases vidējā un vidējā relatīvā standartkļūdas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālie indeksi un kopindeksi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statistikas jēdziens, mērķi un uzdevumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas ieguves veidi. Jautājumu veidi. Aptaujas mērķis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālie indeksi un kopindeksi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ģenerālkopas apzināšana. Izlases apjoma noteikšana. Izlases veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas ieguves veidi. Jautājumu veidi. Aptaujas mērķis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statistikas jēdziens, mērķi un uzdevumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ģenerālkopas apzināšana. Izlases apjoma noteikšana. Izlases veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ģenerālkopas apzināšana. Izlases apjoma noteikšana. Izlases veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statistikas jēdziens, mērķi un uzdevumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupēšanas pazīmes izvēles principi, grupu un intervālu veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izvēlētās dinamikas rindas raksturlielumu aprēķins.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statistiskās novērošanas kļūdas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas ieguves veidi. Jautājumu veidi. Aptaujas mērķis.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Arhipova I., Bāliņa S. Statistika ekonomikā un biznesā: risinājumi ar SPSS un MS Excel: mācību līdzeklis. Datorzinību centrs, Rīga: 2003. 349 lpp.
Krastiņš, O., Ciemiņa, I. Statistika. Rīga: LR CSP. 2003. 267 lpp.
Kristapsone S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga: 2019. 478 lpp.
Orlovska A., Jurgelāne I. Ekonomiskā statistika. RTU, Rīga: 2016. 155 lpp.
Volodko I. Augstākā matemātika. I daļa. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 294 lpp.
Volodko I. Augstākā matemātika. II daļa. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009. 396 lpp.
Papildu literatūra
Orlovska, A. Statistika: mācību līdzeklis. Rīga: RTU, 2004. 81 lpp.
Revina I. Ekonometrija. Rīga: EuroFaculty, 2002.
Donald D. Cooper, Pamela S. Schindler. Business Research Methods. McGraw-Hill, 2013.
Field A. Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics. 4th edition, 2013.
Jones P. W., Smith P. Stochastic Processes. An Introduction. 3rd edition. CRC press, 2018.
Нименья И.Н. Статистика. Санкт-Петербург, Издательский дом «Нева». 2004.
Citi informācijas avoti
Freināts L., Voronova I. Statistikas analīzes modelis: kā investīciju stratēģijas pamats. Economics & Business. 2012, Vol. 22, p36-41. 6p., EBSCO datu bāze