Politiskā un tiesiska vide: zaļa uzņēmējdarbība ES vienotajā tirgū
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Attīstīt studentu izpratni par Eiropas Savienības vienotā tirgus transformāciju, kā arī zaļo uzņēmējdarbību, tās regulējumu, to balstot uz pētījumos apstiprinātām zināšanām, un attīstīt, ilgtspējīga biznesa veidošanai, nepieciešamās prasmes.
Priekšzināšanas
Bakalaura līmeņa zināšanas politikas zinātnē, uzņēmējdarbībā, makroekonomikā un tiesībās.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Informētība par ES vienoto tirgu un zaļo uzņēmējdarbību, tās sociālekonomiskajiem un regulatīvajiem aspektiem. Zināšanas par faktiem un datiem, koncepcijām un idejām, kas apliecina izpratni par studiju kursa priekšmetu, zaļās uzņēmējdarbības biznesa modeli un faktoru dinamiku. Zināšanas par zaļās uzņēmējdarbības pamatkoncepcijām un vienotā tirgus un zaļas transformācijas tendencēm. Orientēsies tehnoloģiju attīstības tendencēs, kas skar zaļās uzņēmējdarbības pētījumus un inovācijas. Spēs pielietot zināšanas par uzņēmējdarbības vadību un pārrunu vadību zaļas uzņēmējdarbības kontekstā.
Prasmes
1.• Spēj identificēt tendences un rast radošus risinājumus, izmantojot zinātnisku pieeju, zaļā uzņēmējdarbībā, ekonomikā un inovāciju jomās mainīgajā problemātikā; • spēj demonstrēt izpratni par vienotā tirgus sociāli ekonomiskās sistēmas transformācijas īpašo raksturu un transformācijas potenciālu mūsdienu apstākļos; • spēj izprast tendences zaļās uzņēmējdarbības un ilgtspējīgas uzņēmējdarbības izaugsmei un ieviešanai, kā arī zināšanas par analīzes metodēm, kas palīdz noteikt inovācijas un digitalizācijas pārveidošanas potenciālu un to ietekmi uz uzņēmējdarbību; • spēj patstāvīgi analītiski apkopot informāciju no dažādiem avotiem, to kritiski izvērtēt un korekti to atspoguļot; • spēj strukturēti analītiski un lakoniski koncentrēti formulēt informāciju rakstiski, precīzi izteikties un argumentēti diskutēt par zaļas industriālas politikas, zaļas uzņēmējdarbībās, pārrunas procesa vispārīgiem un specifiskiem aspektiem; • spēj izmantot atbilstošas praktiskās un teorētiskās zināšanas un prasmes profesionālajā biznesa vadībā un pētnieciskajā (zinātnes) darbā, apzinoties savas darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Kompetences
1.• Svarīgāko prasmju izveide, kas labvēlīgi ietekmēs studējošo karjeru; • spēja apkopot pētniecisko diskusiju rezultātus, analizēt ekonomikas statistiku; • kritiski apspriest zaļas uzņēmējdarbības jautājumus un izstrādāt īsus ziņojumus par aktuālajām zaļās uzņēmējdarbības un vienotā tirgus tendencēm un to ietekmi uz biznesa attīstību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Obligātās literatūras studijas: • Datu meklēšana, apkopošana un analīze. • Gadījumu analīze. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. |
-
|
-
|
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Eseja |
-
|
10 balles
|
|
lekcijas tēmas apraksts brīvā formā uz 3 – 4 lappusēm. Esejai ir jāparāda studenta spēja izcelt galvenos jautājums norādītajā literatūras avotā, kā arī izstrādāt teksta kopsavilkumu un secinājumus. Atsauces ir obligātas. Referāts (apjoms 5 lappuses) |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Ģeopolitika un vienotais Eiropas tirgus: tendences un problēmas 1.daļa
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Ģeopolitika un vienotais Eiropas tirgus: tendences un problēmas 2.daļa
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
ES kā ekonomiska, tiesiska un reglamentējoša vara: stratēģiskas pieejas standartizācijā 1. daļa
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
ES kā ekonomiska, tiesiska un reglamentējoša vara: stratēģiskas pieejas standartizācijas 2. daļā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
SEM pamatprincipi, kas veicina uzņēmējdarbību un tiesisko vidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
ES vienotā digitālā tirgus un inovācijas politiku.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Ilgtspējīgas attīstības koncepcija, tam un ES zaļais kurss 1.daļa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Ilgtspējīgas attīstības koncepcija, tam un ES zaļais kurss 2.daļa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Eiropas Vienotajs tirgus - kā galvenais ES virzītājs pēdējo 30 gadu laikā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
SEM - kā galvenais ES virzītājs pēdējos 30 gados 2. daļa
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
ES pārejas stratēģija un reformas: ES zaļais kurss
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
ES pārejas stratēģija un reformas: ES zaļais kurss 2. daļa
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Vienotā tirgus ārkārtas instruments – noturība pret krīzēm un to koordinācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
ES digitālais vienotais tirgus: inovācijas politika un stratēģijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Zaļā ekonomika un digitālā plaisa: ietekme uz uzņēmējdarbību.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Ilgtspējīga enerģija Eiropai: REpowerEU plāns.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
A new global map: European Resilience in a changing world. (2022) Keynote speech by Christine Lagarde, President of the ECB, at the Peterson Institute for International Economics. Washington D.C.Piemērots angļu valodas plūsmai
How the global economy must adapt to the costs of climate change.The sound of economics. 2025.Piemērots angļu valodas plūsmai
The Single Market: Europe’s best asset in a changing world. European Commission.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Single Market and Standards/Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs. European Commission.Piemērots angļu valodas plūsmai
A Europe fit for the digital age. Empowering people with a new generation of technologies. European Commission.Piemērots angļu valodas plūsmai