Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Klīniskā prakse somatiskajā medicīnā II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_094
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
12,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Klīniskās prakses mērķis ir attīstīt un nostiprināt profesionālo kompetenci, lai spētu realizēt ergoterapeitisko iejaukšanos dažādos prakses kontekstos atbilstoši ergoterapeita profesijas standartam, izmantojot Latvijā apstiprinātas ergoterapijas tehnoloģijas un uz pierādījumiem balstītu praksi.

Priekšzināšanas

Iepriekšējos studiju gados iegūtās zināšanas un prasmes nozares teorētiskajos un profesionālās specializācijas studiju kursos.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā students spēs: • atpazīt nodarbes veikšanas grūtības dažādu vecuma grupu pacientiem; • izskaidrot un pamatot ergoterapijas prakses procesa atšķirības dažādos sabiedrības un prakses kontekstos; • raksturot ergoterapijas prakses procesu pacientiem ar somatiskām saslimšanām; • izskaidrot un pamatot ergoterapeita taktiku dažādu somatisku saslimšanu gadījumā.

Prasmes

1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā students spēs: • pielietot ergoterapeita prakses procesā nodarbes veicināšanas prasmes; • novērtēt pacienta nodarbes statusu, cerības un potenciālu izmaiņām; • analizēt pirmreizējos novērtēšanas datus un interpretēt novērtējumu; • izglītot pacientu, tuviniekus un citus rehabilitācijas komandas locekļus par novērtēšanas rezultātiem; • formulēt īstermiņa un ilgtermiņa terapijas mērķus; • izstrādāt terapijas plānu saskaņā ar ilgtermiņa un īstermiņa terapijas mērķiem; • realizēt uz pierādījumiem balstītu terapijas plānu ar pacienta aktīvu līdzdalību; • pielietot Latvijā apstiprinātas ergoterapijas tehnoloģijas; • novērtēt un dokumentēt terapijas rezultātu, analizēt novērtēšanas datus un interpretēt novērtējumu; • sagatavot rakstiskas un mutiskas rekomendācijas.

Kompetences

1.Studējošais, izmantojot apgūtās zināšanas un prasmes, spēs realizēt ergoterapijas prakses procesu darbā ar pacientu/ klientu un tuviniekiem somatiskajā medicīnā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas, klīnisko gadījumu semināri, klīnisko gadījumu analīze un prezentācija pēc ergoterapijas prakses procesa struktūras vadlīnijām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Savlaicīgi iesniegta klīniskās prakses dokumentācija, atbilstoši prakses kontekstam (25%), rakstiska klīniskā gadījuma analīze pēc ergoterapijas prakses procesa struktūras vadlīnijām un prezentācija seminārā (25%). Ergoterapijas tehnoloģiju pārbaude (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Ievads klīniskajā praksē somatiskajā medicīnā II
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Ievads klīniskajā praksē somatiskajā medicīnā II
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Ievads klīniskajā praksē somatiskajā medicīnā II
  1. Prakse

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
0

Tēmas

Klīniskā prakse somatiskajā medicīnā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
12,00
Kontaktstundas:
6 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Nacionālais Veselības dienests. Ergoterapeita tehnoloģijas

2.

Steiner, W.A. et al, Use of the ICF Model as a Clinical Problem-Solving Tool in Physical

3.

Therapy and Rehabilitation Medicine, Physical Therapy. Volume 82, Number 11, 2002. (akceptējams izdevums)

4.

Pasaules Veselības Organizācija. Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija, Rīga, 2003; pieejams internetā: http://whqlibdoc.who.int/publications/2001/9241545429_lav.pdf

5.

Latvijas Ergoterapeitu asociācija. Vadlīnijas ergoterapijā darbam ar personām pēc insulta, Rīga, 2012.

6.

NRC „Vaivari”. Rehabilitācija multiprofesionālas komandas ietvaros bērniem ar īpašām vajadzībām. 2011.Mācību materiāls sagatavots Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta finansētā projekta Nr.LV0065 „Nacionālais daudzfunkcionālais atbalsta centrs Vaivaros bērniem ar īpašām vajadzībām” ietvaros; pieejams internetā: https://www.yumpu.com/lv/document/view/5857995/macibu-materials-specialistiem-vaivari/5

Papildu literatūra

1.

College of Occupational Therapists. Occupational therapy for adults undergoing total hip replacement. Practice guideline.2012; pieejams internetā: http://www.cot.co.uk/sites/default/files/general/public/P171-Total-Hip-Replacement.pdf

2.

College of Occupational Therapists. Occupational therapy with people who have had lower limb amputation. Evidence-based guidelines. 2011; pieejams internetā: http://www.cot.co.uk/sites/default/files/publications/public/Lower-Limb-Guidelines%5B1%5D.pdf

3.

Aragon A., Kings J. Occupational therapy for people with Parkinson's disease. Best practice guidelines, College of Occupational Therapists. 2010; pieejams internetā: http://www.cot.co.uk/sites/default/files/publications/public/OT-People-Parkinsons.pdf

4.

Labklājības ministrija. Ergoterapeita profesijas standarts

Citi informācijas avoti

1.

Nacionālais Veselības dienests, Kopējais reģistrēto klīnisko vadlīniju saraksts, pieejams internetā: http://www.vmnvd.gov.lv/lv/420-kliniskas-vadlinijas/klinisko-vadliniju-datu-baze/kopjais-reistrto-klnisko-vadlniju-saraksts