Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izvērtēšana praksē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_185
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt maģistrantu zināšanas, prasmes un kompetenci par izvērtēšanu mākslas terapijas specializācijā darbā ar pacientiem psihiatrijā, rehabilitācijā un sociālajā aprūpē, pielietojot mākslā balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus, identificējot pacientu orientējošo aktuālo fizisko un psiholoģisko stāvokli un sociālo situāciju, grūtības un to attīstību, resursus un spējas, piemērotību mākslas terapijas specializācijai, veicot risku un kontrindikāciju izvērtēšanu, kā arī formulējot darba mērķus.

Priekšzināšanas

Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati; Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā; Personības un attīstības psiholoģija; Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika; Medicīniskā rehabilitācija un komandas darbs.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Nosauc, izskaidro un teorētiski raksturo nozīmīgākos mākslā (specializācijā) balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus darbā ar pacientiem individuāli psihiatrijā, rehabilitācijā un sociālajā aprūpē. Teorētiski raksturo sadarbības pamatprincipus saskarsmē ar pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem un darba/ prakses vietās strādājošajiem speciālistiem.

Prasmes

1.Atbilstoši biopsihosociālajai pieejai izvērtē pacientu, izvirza un formulē atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus. Pielieto izvērtēšanas/ novērtēšanas instrumentus un intervences. Salīdzina un skaidro dažādu klientu/ pacientu grupu mākslas līdzekļu izvēles un radošā procesa specifiku. Analizē pacienta neverbālo komunikāciju mākslas terapijas procesa kontekstā.

Kompetences

1.Praksē pielieto mākslā balstītus un citus izvērtēšanas instrumentus; dokumentē izvērtēšanas procesu un rezultātu, atbilstoši izvēlētajiem instrumentiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Patstāvīgais darbs
-
-
Students prakses vadītāja pārraudzībā, dibinot kontaktu un, pielietojot mākslā balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus, identificē vismaz divu dažāda vecuma pacientu orientējošo aktuālo fizisko un psiholoģisko stāvokli un sociālo situāciju, grūtības un to attīstību, resursus un spējas, piemērotību mākslas terapijai, veic risku un kontrindikāciju izvērtēšanu, kā arī formulē darba hipotēzi un no tās izrietošos darba mērķus. Rakstiski sagatavo divu pacientu izvērtēšanas protokolus; sniedz pašrefleksiju/ novērtējumu par saviem resursiem un grūtībām izvērtēšanas procesa gaitā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Pārbaudījums
-
-
Rakstiska divu pacientu izvērtēšanas protokolu pēc dotajiem kritērijiem sagatavošana un prezentācija; rakstiska pašrefleksija/ novērtējums par saviem resursiem un grūtībām izvērtēšanas procesa gaitā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Ievadnodarbība par kursa organizāciju un prasībām prakses atskaites sagatavošanai.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Atskaite (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

A comprehensive guide to music therapy: theory, clinical practice, research, and training. (2019). Sast. Lindahl Jacobsen, S., Nygaard Pedersen, I., Bonde, L.O. London: Jessica Kingsley Publishers

2.

The Oxford handbook of dance and wellbeing. (2017). Red. Karkou, V., Oliver, S., Lycouris, S. London: Oxford University Press

3.

Handbook of art therapy (2nd edition). (2012). Malchiodi, C.A. New York; London: Guilford Press. (akceptējams izdevums)

4.

Acting for real: drama therapy process, technique, and performance (2nd edition). (2019). Emunah, R. London: Routledge

Papildu literatūra

1.

Mākslu terapija (otrais izdevums). (2011). Sast. K. Mārtinsone. Rīga: RaKa

2.

Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. (2016). Sast. Strazdiņa, E., Mārtinsone, K. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte

Citi informācijas avoti

1.

The arts in psychotherapy

2.

Drama therapy review

3.

Nordic journal of music therapy

4.

Body, movement and dance in psychotherapy

5.

International journal of art therapy

;