Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētnieciskās jaunrades projektēšana, darba sagatavošana un rezultātu noformēšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
JF_112
Zinātnes nozare
Civiltiesības; Tiesību zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Tiesību zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt studējošo izpratni par zinātniski pētnieciskās jaunrades būtību, pedagoģijas teorijām un principiem, attīstītot pedagoģiskā darba pamata prasmes un iemaņas.

Priekšzināšanas

Loģika un tiesību socioloģija bakalaura studiju programmas līmenī.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie būs guvuši zināšanas par individuālajā pētnieciskajā darbā sasniegtās zinātniskās patiesības būtību un izpausmes īpatnībām, kā arī par pedagoģiskā darba pamatiemaņām un spēs dot ieguldījumu jaunu pētījumu/zināšanu radīšanā. Studējošie apgūs zināšanas didaktikā, tādējādi apgūs mācīšanās un mākslas mācīt principus.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs atbilstoši prasībām noformēt savu pētījumu rezultātus un uzņemties ētisko atbildību par tiem. Studējošie izpratīs pedagoģiskā darba pamatiemaņu būtību, pedagoģisko attiecību veidošanās modeļus.

Kompetences

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs augstā kompetences līmenī izmanot pētījumu rezultātā iegūtās teorētiskās un empīriskās zināšanas un integrēt dažādu jomu zināšanas savā darbā ar tiesību/jurispundences specifiku. Studējošie spēj pielietot iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē izmantojot arī dažādus nestandarta risinājumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošajiem ir divi patstāvīgie darbi: 1. Patstāvīgi jāizstrādā sava maģistra darba dizaina melnraksts. 2. Audzināšana (grupas darbs) – saskaņots ar pasniedzēju.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Audzināšana. (Grupas darbs) - saskaņots ar pasniedzēju;
2.

Pārbaudījums

-
-
Pirmajā patstāvīgajā darbā, tiks vērtēts: • pētnieciskā virziena (objekta) sociālā pieprasījuma formulējums; • paredzamo sarežģījumu identificēšana (ieskaitot arī politisko konjunktūru). Otrajā patstāvīgajā darbā, tiks vērtēts: • grupu darbs kopumā; • kopējā darba prezentēšana. Eksāmenā students tiks novērtēts, atbilstoši RSU Studiju reglamentam I. Eksāmens paredzēts studiju kursa noslēgumā, apkopojot studiju kursa laikā apgūto un gala vērtējums veidojas no trīs vērtējumiem (divi patstāvīgie darbi un eksāmena vērtējums – vērtējuma izšķiršanās gadījumā noteicošais ir eksāmena vērtējums).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un izpausmes veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēmas izvēle, pamatojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes regulējums un politika. Zinātniskās patiesības būtība. Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes regulējums un politika. Zinātniskās patiesības būtība. Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta, pētniecisko metožu pamatojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība. Mācīšana un mācīšanās. Pedagoģiskās attiecības, audzināšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība. Mācīšana un mācīšanās. Pedagoģiskās attiecības, audzināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās. Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās. Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un izpausmes veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēmas izvēle, pamatojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes regulējums un politika. Zinātniskās patiesības būtība. Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta, pētniecisko metožu pamatojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība. Mācīšana un mācīšanās. Pedagoģiskās attiecības, audzināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās. Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

A.Vilks, L.Vilka. Socioloģisko pētījumu kontekstuālās problēmas: Otrais pārstrādātais un papildinātais izdevums. – Rīga: Drukātava, 2009.

2.

Šteinberga, A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RAKA, 2013.

3.

Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU, 2018.

Papildu literatūra

1.

A.Vilks. Politiskā pūļa latvietis. – Rīga: N.I.M.S., 2014.

2.

A.Vilks. Traģēdija X. Pirmā grāmata. – Rīga: N.I.M.S., 2014.

3.

Pētniecība: teorija un prakse, red. Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016.

4.

Pētniecība: teorija un prakse, red. Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016.

5.

Philips E., Pugh D. How to get a PhD: A Handbook for students and their supervisors. Open University Press, 2015.

Citi informācijas avoti

1.

Pētniecisko darbu aktualitāti pamatojošas žurnālu, laikrakstu publikācijas, kā arī interneta materiāli.