Pētnieciskās jaunrades projektēšana, darba sagatavošana un rezultātu noformēšana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie būs guvuši zināšanas par individuālajā pētnieciskajā darbā sasniegtās zinātniskās patiesības būtību un izpausmes īpatnībām, kā arī par pedagoģiskā darba pamatiemaņām un spēs dot ieguldījumu jaunu pētījumu/zināšanu radīšanā. Studējošie apgūs zināšanas didaktikā, tādējādi apgūs mācīšanās un mākslas mācīt principus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs atbilstoši prasībām noformēt savu pētījumu rezultātus un uzņemties ētisko atbildību par tiem. Studējošie izpratīs pedagoģiskā darba pamatiemaņu būtību, pedagoģisko attiecību veidošanās modeļus.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs augstā kompetences līmenī izmanot pētījumu rezultātā iegūtās teorētiskās un empīriskās zināšanas un integrēt dažādu jomu zināšanas savā darbā ar tiesību/jurispundences specifiku. Studējošie spēj pielietot iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē izmantojot arī dažādus nestandarta risinājumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošajiem ir divi patstāvīgie darbi:
1. Patstāvīgi jāizstrādā sava maģistra darba dizaina melnraksts.
2. Audzināšana (grupas darbs) – saskaņots ar pasniedzēju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Audzināšana. (Grupas darbs) - saskaņots ar pasniedzēju;
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pirmajā patstāvīgajā darbā, tiks vērtēts:
• pētnieciskā virziena (objekta) sociālā pieprasījuma formulējums;
• paredzamo sarežģījumu identificēšana (ieskaitot arī politisko konjunktūru).
Otrajā patstāvīgajā darbā, tiks vērtēts:
• grupu darbs kopumā;
• kopējā darba prezentēšana.
Eksāmenā students tiks novērtēts, atbilstoši RSU Studiju reglamentam I.
Eksāmens paredzēts studiju kursa noslēgumā, apkopojot studiju kursa laikā apgūto un gala vērtējums veidojas no trīs vērtējumiem (divi patstāvīgie darbi un eksāmena vērtējums – vērtējuma izšķiršanās gadījumā noteicošais ir eksāmena vērtējums).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un izpausmes veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas izvēle, pamatojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes regulējums un politika.
Zinātniskās patiesības būtība.
Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes regulējums un politika.
Zinātniskās patiesības būtība.
Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts.
Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts.
Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika.
Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta, pētniecisko metožu pamatojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība.
Mācīšana un mācīšanās.
Pedagoģiskās attiecības, audzināšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība.
Mācīšana un mācīšanās.
Pedagoģiskās attiecības, audzināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās.
Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās.
Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un izpausmes veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas izvēle, pamatojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes regulējums un politika.
Zinātniskās patiesības būtība.
Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts.
Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika.
Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta, pētniecisko metožu pamatojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība.
Mācīšana un mācīšanās.
Pedagoģiskās attiecības, audzināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās.
Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
A.Vilks, L.Vilka. Socioloģisko pētījumu kontekstuālās problēmas: Otrais pārstrādātais un papildinātais izdevums. – Rīga: Drukātava, 2009.
Šteinberga, A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RAKA, 2013.
Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU, 2018.
Papildu literatūra
A.Vilks. Politiskā pūļa latvietis. – Rīga: N.I.M.S., 2014.
A.Vilks. Traģēdija X. Pirmā grāmata. – Rīga: N.I.M.S., 2014.
Pētniecība: teorija un prakse, red. Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016.
Pētniecība: teorija un prakse, red. Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016.
Philips E., Pugh D. How to get a PhD: A Handbook for students and their supervisors. Open University Press, 2015.
Citi informācijas avoti
Pētniecisko darbu aktualitāti pamatojošas žurnālu, laikrakstu publikācijas, kā arī interneta materiāli.