Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Digitālās tehnoloģijas sociālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_257
Zinātnes nozare
Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīties ar palīgtehnoloģiju, komunikācijas līdzekļu un tiešsaites sistēmu daudzveidību, kuras var izmantot sociālais darbinieks pakalpojumu nodrošinājumā. Izzināt, kā informāciju un komunikāciju tehnoloģijas (ICT) ietekmē indivīdu, ģimenes un kopienas. Izskaidrot klientiem tehnoloģijas, ko tie izmanto savā ikdienā, lai apmierinātu savas vajadzības.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešams.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Gūt ieskatu tehnoloģijās un aplikācijās, kas ļauj veikt sociālo darbu tiešsaitē • Tiešsaites izprašana un vajadzības pēc tehnoloģijām cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (klienti/pakalpojumu lietotāji) • Izpratne par komunikācijas rīkiem un platformām • Iepazīties ar drošību tiešsaitē • Zināšanas par to, kā droši dalīties ar atbilstošiem datiem ar kolēģiem

Prasmes

1.• Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas un tiešsaites platformas • Rīkoties pakalpojumu lietotāju labākajās interesēs tehnoloģiju izmantošanas gadījumos • Radīt saturu tiešsaites platformās un sociālos medijos • Vērtēt informācijas validitāti un uzticamību • Izmantot informācijas iegūšanas stratēģijas

Kompetences

1.• Pabeidzot studiju kursu, studējošais varēs izmantot plašu digitālo rīku spektru, lai nodrošinātu sociālā darba intervenci. Studējošais spēs analizēt klientu digitālās vajadzības un atbalstīt to digitālās kompetences. • Studējošais būs sagatavots ētisku lēmumu pieņemšanai tiešsaites pasaulē. • Iedrošināt un atbalstīt klientus veikt ikdienas aktivitātes tiešsiatē (piem., nosūtīt ziņas Facebook; pieteikties darbam tiešsaitē; apmaksāt rēķinus aplikācijā; apskatīs, kurās dienās pašvaldībā tiek izvestas tvertnes utt.).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, darbs grupās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Apmeklējums - 20%. Individuāls (grupu) darbs - 40%. Eksāmens - 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē). Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē). Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi). Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli). Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas). Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp). Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri). Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi). Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli). Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas). Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp). Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri). Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp). Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri). Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi). Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli). Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas). Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē). Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Rafferty, J., & Steyaert, J. Social work in a digital society. In M. Lymbery, & K. Postle (Eds.), Social work: A companion to learning (pp. 165-176). SAGE Publications Ltd. 2007.

2.

NHS. A Health and Care Digital Capabilities Framework. 2018. [E-book].

3.

Aramburu, L., & Marcuello-Servós, C. Digital generation, emotions and social movements: A conceptual framework. In M. Lisboa, & D. Cerejo (Eds.), Complexity sciences: Theoretical and empirical approaches to social action (pp. 65–78). Cambridge Scholars Publishing . 2018.

Papildu literatūra

1.

University of Stirling, Westwood, J., Needham, K., & Watson, I. Review of Social Work Future Skills. 2015.