Digitālās tehnoloģijas sociālajā darbā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Gūt ieskatu tehnoloģijās un aplikācijās, kas ļauj veikt sociālo darbu tiešsaitē • Tiešsaites izprašana un vajadzības pēc tehnoloģijām cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (klienti/pakalpojumu lietotāji) • Izpratne par komunikācijas rīkiem un platformām • Iepazīties ar drošību tiešsaitē • Zināšanas par to, kā droši dalīties ar atbilstošiem datiem ar kolēģiem
Prasmes
1.• Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas un tiešsaites platformas • Rīkoties pakalpojumu lietotāju labākajās interesēs tehnoloģiju izmantošanas gadījumos • Radīt saturu tiešsaites platformās un sociālos medijos • Vērtēt informācijas validitāti un uzticamību • Izmantot informācijas iegūšanas stratēģijas
Kompetences
1.• Pabeidzot studiju kursu, studējošais varēs izmantot plašu digitālo rīku spektru, lai nodrošinātu sociālā darba intervenci. Studējošais spēs analizēt klientu digitālās vajadzības un atbalstīt to digitālās kompetences. • Studējošais būs sagatavots ētisku lēmumu pieņemšanai tiešsaites pasaulē. • Iedrošināt un atbalstīt klientus veikt ikdienas aktivitātes tiešsiatē (piem., nosūtīt ziņas Facebook; pieteikties darbam tiešsaitē; apmaksāt rēķinus aplikācijā; apskatīs, kurās dienās pašvaldībā tiek izvestas tvertnes utt.).
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, darbs grupās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Apmeklējums - 20%.
Individuāls (grupu) darbs - 40%.
Eksāmens - 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē).
Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē).
Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana).
Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas).
Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi).
Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli).
Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas).
Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana).
Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas).
Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp).
Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri).
Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi).
Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli).
Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas).
Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp).
Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri).
Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana).
Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas).
Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana).
Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas).
Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp).
Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri).
Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi).
Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli).
Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas).
Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana).
Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas).
Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē).
Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Rafferty, J., & Steyaert, J. Social work in a digital society. In M. Lymbery, & K. Postle (Eds.), Social work: A companion to learning (pp. 165-176). SAGE Publications Ltd. 2007.
Aramburu, L., & Marcuello-Servós, C. Digital generation, emotions and social movements: A conceptual framework. In M. Lisboa, & D. Cerejo (Eds.), Complexity sciences: Theoretical and empirical approaches to social action (pp. 65–78). Cambridge Scholars Publishing . 2018.