Intensīvā terapija neonatoloģijā un pediatrijā I
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Rezidenti spēj demonstrēt pamata zināšanas un medicīnas teoriju izpratni Intensīvajā terapijā pediatrijā, kas atbilst Anesteziologa, reanimatologa specialitātes prasībām, kas nodrošina pamatu radošai domāšanai klīniskajā praksē un daļēji arī pētniecībā, kā arī spēju darboties starpdisciplinārā saskarē.
Prasmes
1.Rezidenti spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursā aprakstā iekļauto manipulāciju sekmīgu izpildi klīniskā vidē.
Kompetences
1.Rezidenti spēj sekmīgi pielietot intensīvās terapijas metodes kritiskiem pediatrijas pacientiem ar dažādu pamatpatoloģiju izraisītām orgānu sistēmu funkciju traucējumiem, izprotot metožu būtību un pieņemot pārdomātus savai kompetencei atbilstošus lēmumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Teorētiskā sagatavošanas praktiskajām mācībām (ieskaitot arī kursā iekļauto prasmju apgūšanai), izmantojot rekomendētus mācību materiālus. Klīnisko prasmju pilnveidošana uz mulāžām, manekeniem, simulētā vidē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Klīnisko prasmju apguvi novērtē praktisko mācību vadītājs, bet specialitātes programmas vadītājs organizē studiju kursu teorētisko zināšanu pārbaudi (saskaņā ar RSU Studiju reglamentu II). Teorētisko zināšanu vērtēšanai lieto dažādas zināšanu vērtēšanas metodes: daudzatbilžu testus, esejas, klīnisko problēmu risinājumu aprakstus, gadījumu prezentācijas, u.c. Prasmes vērtē novērojot veikumu darba vietā, kā arī izmanto novērojumus demonstrējumos uz manekena vai simulatora, kā arī objektīvi strukturēto klīnisko prasmju pārbaudi. Rezidentu zināšanas un prasmes vērtē ar atzīmi pēc 10 ballu sistēmas.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Elpceļi, fizioloģija, svarīgākās atšķirības no pieaugušajiem. Maskas ventilācija, trahejas intubācija ar un bez manžetes. Alternatīvās elpceļu caurlaidības nodrošināšanas metodes, ekstraglotiskie elpvadi.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Perioperatīva šķidruma ievades taktika pediarijā. Intravenozo šķidrumu izvēle.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Bērna pirmsoperēcijas izmeklēšana. Bērna psiholoģiskā sagatavošana anestēzijai, vecāku klātbūtne ievadnarkozē, premedikācija. Bērna sagatavošana anestēzijai.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Klīniskā anestezioloģija un intensīvā terapija. (Induļa Vanaga un Antoņinas Sondores redakcijā). Medicīnas apgāds, 2017.
Antoņina Sondore. Anestezioloģijas pamati vairāk nekā 1000 jautājumos un atbildēs. Rīga: Medicīnas apgāds, 2016
Papildu literatūra
“Smith and Aitkenhead's Textbook of Anaesthesia”. 6th ed. Churchill Livingstone, 2013.
B.Mamaja. Anestēzija pediatrijā. Rīga, RSU, 2008.
E.Vasiļevskis. Reģionālās anestēzijas ABC. Nacionālais Apgāds, 2008.
Anesthesia. Miller R.D.(ed). 7th ed. New York: Churchill Livingstone, 2010.
Stress ulcer prophylaxis in the new millennium: A systematic review and meta-analysis. Crit Care Med 2010 Vol. 38, No. 11