Sporta un fitnesa terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs angļu valodā: - aprakstīt cilvēka ķermeņa daļu un orgānu funkcijas, - izklāstīt veselīga dzīvesveida principus, - izskaidrot dzīvesveida veida ietekmi uz cilvēka organismu, - nosaukt un paskaidrot dažādu sporta ierīču lietošanu, - definēt sporta traumu pazīmes un sniegt ieteikumus to ārstēšanā, - aprakstīt vispārējās fiziskās sagatavotības novērtēšanas principus - izvēlēties piemērotu vārdu krājumu, sniedzot vingrinājumu norādījumus - izvēlēties piemērotu vārdu krājumu, lai apspriestu fitnesa tendences.
Prasmes
1.Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: lasīt speciālo literatūru, lietot atbilstošo valodu komunikācijā ar klientiem, rakstīt pētniecisko rakstu kopsavilkumus, sagatavot referātu un prezentēt to.
Kompetences
1.Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas rezultātā studējošais spēs praktistiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Katras tēmas leksiskā minimuma apguve, regulāra mājas darbu izpilde, veikto darbu apspriede auditorijā, referātu sagatavošana un prezentācija, darbs ar vārdnīcām, papildmateriāliem un interneta resursiem terminu dziļākai izpratnei, pētniecisko rakstu kopsavilkumu rakstīšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Nodarbību regulārs apmeklējums, līdzdalība un atbilžu kvalitāte praktiskajās nodarbībās. Laikus un kvalitatītvi izpildīti darbi (referātu prezentācijas (x1), kopsavilkumu rakstīsana (x3)), sekmīgi uzrakstīti kontroldarbi (x2) pēc sarunu tēmu apguves. Gala rezultāts tiek aprēķināts, pamatojoties uz kontroldarbu rezultātiem (50%), prezentācijas rezultātu (27%), kopsavilkumu rakstīšanas rezultātiem (8%) un rakstiskā eksāmena rezultātu (15%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kursa prasībām. Kā veidot un sniegt efektīvu prezentāciju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kursa prasībām. Kā uzrakstīt visaptverošu pētnieciskā raksta kopsavilkumu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Orgānu sistēmu, to sastāvdaļu un funkciju pārskats.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Balsta un kustību orgānu sistēma, tā orgāni un funkcijas. Vingrošanas labvēlīgā ietekme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Balsta un kustību orgānu sistēma, tā orgāni un funkcijas. Vingrošanas labvēlīgā ietekme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Balsta un kustību orgānu sistēma, tā orgāni un funkcijas. Vingrošanas labvēlīgā ietekme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar klientiem, norādijumi vingrinājumiem. Sporta aprīkojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar klientiem, norādijumi vingrinājumiem. Sporta aprīkojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta nodarbībās, sporta traumas un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta nodarbībās, sporta traumas un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kardiorespirācijas sistēma. Sirds un elpošanas orgānu veselības novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kardiorespirācijas sistēma. Sirds un elpošanas orgānu veselības novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs un barības vielu metabolisms. Uztura bagatinātāji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs un barības vielu metabolisms. Uztura bagatinātāji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās problēmas fitnesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tendences veselības sporta jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kursa prasībām. Kā veidot un sniegt efektīvu prezentāciju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kursa prasībām. Kā uzrakstīt visaptverošu pētnieciskā raksta kopsavilkumu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Orgānu sistēmu, to sastāvdaļu un funkciju pārskats.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Balsta un kustību orgānu sistēma, tā orgāni un funkcijas. Vingrošanas labvēlīgā ietekme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Balsta un kustību orgānu sistēma, tā orgāni un funkcijas. Vingrošanas labvēlīgā ietekme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Balsta un kustību orgānu sistēma, tā orgāni un funkcijas. Vingrošanas labvēlīgā ietekme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar klientiem, norādijumi vingrinājumiem. Sporta aprīkojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar klientiem, norādijumi vingrinājumiem. Sporta aprīkojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta nodarbībās, sporta traumas un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta nodarbībās, sporta traumas un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kardiorespirācijas sistēma. Sirds un elpošanas orgānu veselības novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kardiorespirācijas sistēma. Sirds un elpošanas orgānu veselības novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs un barības vielu metabolisms. Uztura bagatinātāji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs un barības vielu metabolisms. Uztura bagatinātāji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās problēmas fitnesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tendences veselības sporta jomā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Cook, B., Wonderlich, S.A., Mitchell, J., Tompson, R., et al. 2016 "Exercise in Eating Disorders Treatment: Systematic Review and Proposal of Guidelines" Med Sci Sports Exerc. 48 (7): 1408-1414
Hoffmann, C., Weigert, C. 2017 "Skeletal Muscle as an Endocrine Organ: the Role of Myokines in Exercise Adoptation". Cold Spring Harb Perspect Med ; 7 a029793
McCarter, S. 2014 "Medicine 2 Students' Book" Oxford University Press
Papildu literatūra
Cech, D. J., Martin, S. 2012 "Functional Movement Development across the Lifespan" Elsevier Saunders
Gratton, C., Jones, I. 2010 "Research Methods for Sports Studies" Routledge
Kisner, C. , Colby, L.A., Borstad, J. 2018 "Therapeutic Exercise. Foundation and Techniques" F.A. Davis Company
Mahan, L. K., Escott-Stamp, S., Raymond, J. L. 2012 "Krause's Food and the Nutrition Care Process" Elsevier Saunders
Porter, R.S. (Editor in Chief) 2018 "The Merck Manual of Diagnosis and Therapy"; Merck Sharp & Dohme Corp.
Seely, J. 2013 "Effective Writing and Speaking" Oxford University Press
Swain, D.P. (senior editor) 2014 "ACSM' Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. American College of Sports Medicine" Wolters Kluwer| Lippincott Williams & Wilkins
Weinberg, R. S., Gould, D. 2015 "Foundation of Sport and Exercise Psychology" Human Kinetics