Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu un pusaudžu psihoterapija un ģimenes terapija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPH_022
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
10,05
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas un prasmes bērnu un pusaudžu psihoterapijā atbilstoši psihoterapeita kvalifikācijai. Dot zināšanas un prasmes to psihisko, emocionālo, uzvedības un psihosomatisko traucējumu bērnu un pusaudžu klīnikā diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, un ārstēšanā, kuru etiopatoģenēzē izšķiroša loma ir bērnu personības attīstības traucējumiem, interpersonālo attiecību traucējumiem starp bērnu un aprūpētāju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.atpazīt un formulēt psihiskos, uzvedības un psihosomatiskos traucējumus, kuru etiopatoģenēzē izšķiroša loma ir bērnu personības attīstības traucējumiem, interpersonālo attiecību traucējumu starp bērnu un aprūpētāju, diagnostiku un diferenciāldiagnostiku, psihoterapijas dažādo veidu iespējām;

Prasmes

1.analizēt konkrētu klīnisku gadījumu, izstrādāt terapijas taktiku;

Kompetences

1.piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Psihodinamiska izpratne par darbu ar bērniem, pusaudžiem, pāriem un ģimenēm.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Esejā rezidents atspoguļo savas zināšanas un klīnisko/psihodianamisko domāšanu psihoterapeitisko tehniku pielietojumā darbā ar bērniem, pusaudžiem, pāriem, ģimenēm.
2.

Pārbaudījums

-
-
Klīnisko gadījumu analīze; eseja.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Personības attīstības teorijas, vecumposmu psiholoģija, objektattiecību teorijas, pieķeršanās teorija, patības teorijas, afektu teorija, sistēmu teorija. Psihodinamiskās psihoterapijas, ģimenes terapijas un kognitīvi-biheiviorālās terapijas īpatnības darbā ar bērniem, vecāku konsultācijas, sociālo iemaņu treniņš, mātes bērna attiecību treniņš, bērnu un pusaudžu terapija.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Personības attīstības teorijas, vecumposmu psiholoģija, objektattiecību teorijas, pieķeršanās teorija, patības teorijas, afektu teorija, sistēmu teorija. Psihodinamiskās psihoterapijas, ģimenes terapijas un kognitīvi-biheiviorālās terapijas īpatnības darbā ar bērniem, vecāku konsultācijas, sociālo iemaņu treniņš, mātes bērna attiecību treniņš, bērnu un pusaudžu terapija.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Personības attīstības teorijas, vecumposmu psiholoģija, objektattiecību teorijas, pieķeršanās teorija, patības teorijas, afektu teorija, sistēmu teorija. Psihodinamiskās psihoterapijas, ģimenes terapijas un kognitīvi-biheiviorālās terapijas īpatnības darbā ar bērniem, vecāku konsultācijas, sociālo iemaņu treniņš, mātes bērna attiecību treniņš, bērnu un pusaudžu terapija.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Personības attīstības teorijas, vecumposmu psiholoģija, objektattiecību teorijas, pieķeršanās teorija, patības teorijas, afektu teorija, sistēmu teorija. Psihodinamiskās psihoterapijas, ģimenes terapijas un kognitīvi-biheiviorālās terapijas īpatnības darbā ar bērniem, vecāku konsultācijas, sociālo iemaņu treniņš, mātes bērna attiecību treniņš, bērnu un pusaudžu terapija.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Personības attīstības teorijas, vecumposmu psiholoģija, objektattiecību teorijas, pieķeršanās teorija, patības teorijas, afektu teorija, sistēmu teorija. Psihodinamiskās psihoterapijas, ģimenes terapijas un kognitīvi-biheiviorālās terapijas īpatnības darbā ar bērniem, vecāku konsultācijas, sociālo iemaņu treniņš, mātes bērna attiecību treniņš, bērnu un pusaudžu terapija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
10,05
Semināru skaits:
5
Ilgums (nedēļās):
10
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Clinical Casebook of Couple Therapy. edited by Alan S. Gurman. 2010 The Guilford Press.

2.

Handbook of couples therapy / edited by Michele Harway. 2005 by John Wiley & Sons, Inc.

3.

Handbook of Family Therapy. The Science and Practice of Working with Families and Couples. edited by Thomas L.Sexton, Gerald R.Weeks, Michael S.Robbins. Taylor & Francis e-Library, 2005.

4.

The handbook of child and adolescent psychotherapy : psychoanalytic approaches / edited by Monica Lanyado and Ann Horne. 2009 Routledge.

5.

Emotions in child psychotherapy : an integrative framework / Kenneth Barish. 2009, by Oxford University Press, Inc.

6.

The Practice of Psychoanalytic Parent-Infant Psychotherapy / Tessa Baradon with Carol Broughton, Iris Gibbs, Jessica James, Angela Joyce and Judith Woodhead of the Parent-Infant Project at The Anna Freud Centre. 2005 by Routledge.

7.

The bi-personal field: experiences in child analysis/Antonino Ferro. Routledge, 1999.

8.

Play therapy : the art of the relationship / by Garry L. Landreth.—2nd ed. Brunner-Routledge, 2002.

9.

Psychotherapy with infants and young children : repairing the effects of stress and trauma on early attachment / Alicia F. Lieberman and Patricia Van Horn. 2008 The Guilford Press.

Papildu literatūra

1.

Textbook of Pediatric Psychosomatic Medicine by Richard J. Shaw and David R. DeMaso, Feb 12, 2010.

2.

Child Art Therapy. By Judith Aron Rubin. John Wiley & Sons, Inc., 2005.

3.

Sandplay therapy : research and practice / Grace Hong. Wu-Nan Publishing Company, 2007.