Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Maģistra darba projekts (praktisks seminārs)

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_260
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Stiprināt studentu zināšanas par metodoloģijas izmantošanu pētījumu plānošanā un ieviešanā, paaugstinot viņu vadības prasmes un sociālo pētījumu projektu iemaņas un analītiskās prasmes, kas kalpotu par ieguldījumu sociālā darba jomā darbā ar bērniem un jauniešiem.

Priekšzināšanas

Pieredze pētniecības darba izstrādē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēs izstrādāt efektīvākos problēmu veidus sociālā darba kontekstā.

Prasmes

1.Spēs prezentēt pētījumu rezultātus profesionālai auditorijai.

Kompetences

1.Spēs izprast sociālo pasauli saistībā ar dažādiem epistemoloģiskiem un ontoloģiskiem apsvērumiem sociālā pētījuma gaitā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sagatavots individuāls rakstisks pētījuma projekts – 100%. Prezentācija; skaidrība; teorētiskais ietvars (vismodernākais un analītiskais ietvars) un metodika (pētījumu stratēģija, empīriskais lauks, Visums un izlase, datu vākšanas un analīzes paņēmieni)

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība – 20% (diskusijas, prezentācijas utt.); Pētījuma plāna projekta izstrāde – 10%; Pētījuma plāna galīgās versijas izstrāde – 30%; Galīgais novērtējums: Pētījuma plāna izklāsts un pamatojums – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma dizains. Pētījums kā zināšanu procedūra: ietvars un procedūras
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma dizains. Pētījums kā zināšanu procedūra: ietvars un procedūras
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma dizains. Pētījums kā zināšanu procedūra: ietvars un procedūras
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma dizains. Pētījums kā zināšanu procedūra: ietvars un procedūras
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma ētika dažādos pētījumos. Ētikas dillemmas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma ētika dažādos pētījumos. Ētikas dillemmas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Metodoloģijas izvēles stratēģijas. Metodes un pētījuma plāna izstrāde
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Metodoloģijas izvēles stratēģijas. Metodes un pētījuma plāna izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Pētījuma projekta dizains
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Pētījuma projekta dizains
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskie pētījumi sociālā darba jomā; sociālā darba epistemoloģija; Sociālais darbs un zināšanu teorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskie pētījumi sociālā darba jomā; sociālā darba epistemoloģija; Sociālais darbs un zināšanu teorijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskie pētījumi sociālā darba jomā; sociālā darba epistemoloģija; Sociālais darbs un zināšanu teorijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskie pētījumi sociālā darba jomā; sociālā darba epistemoloģija; Sociālais darbs un zināšanu teorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Specifika un starpdisciplinaritāte; Problēmas hierarhisma reālisms un sociālie pētījumi un sociālais darbs
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Specifika un starpdisciplinaritāte; Problēmas hierarhisma reālisms un sociālie pētījumi un sociālais darbs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Specifika un starpdisciplinaritāte; Problēmas hierarhisma reālisms un sociālie pētījumi un sociālais darbs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Specifika un starpdisciplinaritāte; Problēmas hierarhisma reālisms un sociālie pētījumi un sociālais darbs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadlīnijas pētījuma projekta sagatavošanai
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadlīnijas pētījuma projekta sagatavošanai
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra projekta plāna prezentācija: 1. Prezentācija un diskusija un īpašas vadlīnijas. 2. Kopīga diskusija, veicinot zināšanu nodošanu, un pētījuma projekta uzlabošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra projekta plāna prezentācija: 1. Prezentācija un diskusija un īpašas vadlīnijas. 2. Kopīga diskusija, veicinot zināšanu nodošanu, un pētījuma projekta uzlabošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Novērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Novērtēšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

De Block, D., Vis, B. Addressing the Challenges in Using Qualitative Data in Qualitative Comparative Analysis. COMPASSS Working Paper 2017-88.

2.

Brannen, J. 2005. Mixing methods: The entry of qualitative and quantitative approaches into the research process. International Journal of Social Research Methodology, 8(3): 173–184.

3.

Reginald O. York. 2019. Social Work Research Methods Learning by Doing. University of North Carolina Wilmington, USA.