Pedagoģiskais darbs
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, LV-1007, dn@rsu.lv, tel. 67409120
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Doktorants spēs izklāstīt medicīniskās vai psiholoģiskās teorijas, formulēt pamatatziņas, sistematizēt, atlasīt mācību materiālu; Studiju kursa apguves rezultātā doktorants nostiprina iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas izvēlētajā specialitātē, kā arī iegūst zināšanas saistībā ar pedagoģisko metožu pielietošanu: a) augstskolas pedagoģiskajā darbā; b) tālākizglītības īstenošanā ārstniecības un ārstniecības atbalsta pēcdiploma studiju pasniegšanas jomā.
Prasmes
1.Doktorants pratīs izvēlēties piemērotāko docēšanas metodi, konstruēt un integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās. Attīstīs spēju paskaidrot materiālu optimālā veidā, organizēt mācību procesu un atgriezenisko saiti. Studiju kursa apguves rezultātā doktorants pratīs veikt pedagoģisko darbu: a) universitātē, tajā skaitā vadīt studējošo teorētiskās un praktiskās nodarbības, kolokvijus. Papildu pedagoģiskajām prasmēm šī pedagoģiskā darba veida ietvaros tiek sekmēta spēja sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti, vadīt, mentorēt un motivēt profesionāli pilnveidoties profesionālajā pieredzē jaunākus kolēģus; b) pacientu izglītošanā, t.sk. attīstot starppersonu komunikāciju prasmes; c) tālākizglītības jomā.
Kompetences
1.Doktorantam būs attīstītas ar ārsta profesiju saistītās profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pedagoģiskais darbs ar augstskolu vai koledžu studentiem, ārstniecības un ārstniecības atbalsta pēcdiploma studiju auditoriju – lekciju, nodarbību vai studentu pētniecisko projektu vadīšana, sadarbībā ar promocijas daba vadītāju un/vai nozares speciālistiem.
1) Medicīnas zinātnes un medicīnas teorētisko un praktisko zināšanu un prasmju pasniegšanas metožu apguve zināšanu nodošanai studējošajiem, pacientiem, medicīnas profesionāļiem (doktoranta studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija);
2) pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana.
Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Darba vadītāja vai katedras vadītāja atzinums (hospitēšana, atgriezeniskā saite no mērķauditorijas, pašvērtējums, izmantojot pašvērtējuma anketu un atgriezenisko saiti no auditorijas).
Darba veicamais apjoms tiek novērtēts akadēmiskajās stundās, piemēram, 1 KP = 40 akadēmiskās darba stundas, 2 KP = 80 akadēmiskās darba stundas vai 1 akadēmiskās stunda (45 min) = 0,025 KP.
Ieskaite – divas reizes studiju gadā doktorants Doktoranta grāmatā veic ierakstu par īstenoto pedagoģisko darbu, norādot pedagoģiskā darba veidu (doktora studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija – pedagoģiskais darbs ar studējošajiem, pedagoģiskais darbs ar rezidentiem, pedagoģiskais darbs ar pacientiem, kolēģu izglītošana), apjomu un norises vietu. Specialitātes programmas vadītājs, attiecīgās katedras vadītājs vai ārstniecības iestādes atbildīgais doktorantam ar parakstu apstiprina norādīto informāciju.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Studiju reglaments III Doktora studiju reglamentsPiemērots angļu valodas plūsmai
Dickman, Nomy, Schuster, Barbara (Eds.) Active Education for Future Doctors. Springer 2020.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Eui-Ryoung Han., et al.,Medical education trends for future physicians in the era of advanced technology and artificial intelligence: an integrative review. BMC Medical Education 2019.Piemērots angļu valodas plūsmai
Pope. L., Dubras. L. Delivering medical education for future healthcare needs: a community-focused challenge. Published online: 26 Jul 2020; Education for Primary Care.Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
RSU bibliotēkas datubāzes./RSU library databases.Piemērots angļu valodas plūsmai