Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģiskais darbs

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
DN_186
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Farmācija; Psiholoģija
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Doktorantūras nodaļa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, LV-1007, dn@rsu.lv, tel. 67409120

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīties ar pedagoģiskā darba specifiku. Doktoranta kā profesionāla ārsta un augstskolas mācībspēka pedagoģisko iemaņu ieguve un pilnveide, stiprinot rezidenta spēju līdzdiploma un rezidentūras studijās iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas loģiski, limitētā laika periodā un attiecīgajai mērķauditorijai saprotami strukturēt un nodot pacientiem, studējošajiem, kolēģiem un sabiedrībai kopumā.

Priekšzināšanas

Pieredze maģistratūras studijās; Apgūts 1. doktorantūras studiju gada studiju kurss „Augstskolas pedagoģija”.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Doktorants spēs izklāstīt medicīniskās vai psiholoģiskās teorijas, formulēt pamatatziņas, sistematizēt, atlasīt mācību materiālu; Studiju kursa apguves rezultātā doktorants nostiprina iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas izvēlētajā specialitātē, kā arī iegūst zināšanas saistībā ar pedagoģisko metožu pielietošanu: a) augstskolas pedagoģiskajā darbā; b) tālākizglītības īstenošanā ārstniecības un ārstniecības atbalsta pēcdiploma studiju pasniegšanas jomā.

Prasmes

1.Doktorants pratīs izvēlēties piemērotāko docēšanas metodi, konstruēt un integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās. Attīstīs spēju paskaidrot materiālu optimālā veidā, organizēt mācību procesu un atgriezenisko saiti. Studiju kursa apguves rezultātā doktorants pratīs veikt pedagoģisko darbu: a) universitātē, tajā skaitā vadīt studējošo teorētiskās un praktiskās nodarbības, kolokvijus. Papildu pedagoģiskajām prasmēm šī pedagoģiskā darba veida ietvaros tiek sekmēta spēja sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti, vadīt, mentorēt un motivēt profesionāli pilnveidoties profesionālajā pieredzē jaunākus kolēģus; b) pacientu izglītošanā, t.sk. attīstot starppersonu komunikāciju prasmes; c) tālākizglītības jomā.

Kompetences

1.Doktorantam būs attīstītas ar ārsta profesiju saistītās profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Pedagoģiskais darbs ar augstskolu vai koledžu studentiem, ārstniecības un ārstniecības atbalsta pēcdiploma studiju auditoriju – lekciju, nodarbību vai studentu pētniecisko projektu vadīšana, sadarbībā ar promocijas daba vadītāju un/vai nozares speciālistiem. 1) Medicīnas zinātnes un medicīnas teorētisko un praktisko zināšanu un prasmju pasniegšanas metožu apguve zināšanu nodošanai studējošajiem, pacientiem, medicīnas profesionāļiem (doktoranta studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija); 2) pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Darba vadītāja vai katedras vadītāja atzinums (hospitēšana, atgriezeniskā saite no mērķauditorijas, pašvērtējums, izmantojot pašvērtējuma anketu un atgriezenisko saiti no auditorijas). Darba veicamais apjoms tiek novērtēts akadēmiskajās stundās, piemēram, 1 KP = 40 akadēmiskās darba stundas, 2 KP = 80 akadēmiskās darba stundas vai 1 akadēmiskās stunda (45 min) = 0,025 KP. Ieskaite – divas reizes studiju gadā doktorants Doktoranta grāmatā veic ierakstu par īstenoto pedagoģisko darbu, norādot pedagoģiskā darba veidu (doktora studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija – pedagoģiskais darbs ar studējošajiem, pedagoģiskais darbs ar rezidentiem, pedagoģiskais darbs ar pacientiem, kolēģu izglītošana), apjomu un norises vietu. Specialitātes programmas vadītājs, attiecīgās katedras vadītājs vai ārstniecības iestādes atbildīgais doktorantam ar parakstu apstiprina norādīto informāciju.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Studiju reglaments III Doktora studiju reglamentsPiemērots angļu valodas plūsmai

2.

Dickman, Nomy, Schuster, Barbara (Eds.) Active Education for Future Doctors. Springer 2020.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Eui-Ryoung Han., et al.,Medical education trends for future physicians in the era of advanced technology and artificial intelligence: an integrative review. BMC Medical Education 2019.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Pope. L., Dubras. L. Delivering medical education for future healthcare needs: a community-focused challenge. Published online: 26 Jul 2020; Education for Primary Care.Piemērots angļu valodas plūsmai

Citi informācijas avoti

1.

RSU bibliotēkas datubāzes./RSU library databases.Piemērots angļu valodas plūsmai