Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psihes bioloģiskie pamati

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_392
Zinātnes nozare
Medicīnas bāzes zinātnes, tai skaitā farmācija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir attīstīt studentiem izpratni par cilvēka organisma sistēmām un to mijiedarbības saistību ar psiholoģiskām funkcijām; attīstīt prasmes un kompetences pielietot iegūtās zināšanas, lai skaidrotu un raksturotu organisma anatomiskās struktūras un fizioloģiskos procesus psihobioloģijas kontekstā.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students/-e pēc kursa apguves lieto psihobioloģijas terminoloģiju, apraksta un paskaidro nervu sistēmas (NS) darbības molekulāros un šūnu mehānismus.

2.Atpazīst neirofizioloģiskos un ģenētiskos pamata mehānismus, kas ir uzvedības pamatā, kā arī raksturo centrālās un perifērās NS, muguras smadzeņu un maņu sistēmu uzbūvi un funkcijas, kustību kontroles principus, galveno organisma sistēmu fizioloģiskos procesus un to mijiedarbību ar nervu sistēmu.

Prasmes

1.Students/-e pielieto iegūtās zināšanas, lai identificētu uzvedības pamatā esošos neirofizioloģiskos un organisma funkcionēšanas procesus, veicot analīzi psihobioloģijai atbilstošām publikācijām, kā arī sistematizē iegūtās zināšanas, izstrādājot prezentāciju grupā.

Kompetences

1.Students/-e izstrādā patstāvīgo darbu, integrējot iegūtās zināšanas un prasmes, kurā izvēlās psihobioloģijai atbilstošu literatūru, interpretē organisma sistēmu darbību psiholoģisku funkciju kontekstā un secina par konkrētiem psihei pamatā esošajiem bioloģiskiem procesiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Publikāciju analīze psihobioloģijā

45,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studenti izvēlās trīs zinātniskus pētījumus par kādu no lekcijās apskatītajām jomām (piem., uzvedības ģenētika, gremošanas sistēma u.c.), apraksta šo pētījumu teorētisko bāzi, metodoloģiju, rezultātus un diskusiju. Kā arī analizē, kas izvēlētajos pētījumos ir kopīgs un kas atšķirīgs. Atsaucas uz šiem pētījumiem atbilstoši APA stilam.

Mākslīgā intelekta izmantošana, gatavojot patstāvīgos darbus, ir pieļaujama tikai kā palīglīdzeklis tehnisko un ar noformēšanu saistīto jautājumu risināšanai, piemēram – prezentācijas fona šablona izveidei, krāsu palešu izvēlei, grafiku noformēšanai. Mākslīgā intelekta rīkus students nedrīkst izmantot teksta ģenerēšanai, esejas rakstīšanai vai citu pastāvīgo darbu rakstīšanai, kā arī eksāmena un pārbaudījumu kārtošanai, to laikā. Studenta patstāvīgajam darbam ir jāatspoguļo personisko izpratni, kritisko analīzi un oriģinālo, studenta patstāvīgi veikto darbu un analīzi.

2.

Grupu prezentācija

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studenti tiek grupēti pēc izvēlētā neiroanatomiskā apgabala, lai izveidotu kopīgu grupas prezentāciju, kurā studenti prezentē savas analīzes rezultātus. Prezentācijas kopējais % no gala vērtējuma veido 15%. Ja students nepiedalās grupas darbā, prezentācijas vietā studentam patstāvīgi jāizlasa docētāja atlasīts materiāls un jākārto mutisks pārbaudījums par to.

Mākslīgā intelekta izmantošana, gatavojot patstāvīgos darbus, ir pieļaujama tikai kā palīglīdzeklis tehnisko un ar noformēšanu saistīto jautājumu risināšanai, piemēram – prezentācijas fona šablona izveidei, krāsu palešu izvēlei, grafiku noformēšanai. Mākslīgā intelekta rīkus students nedrīkst izmantot teksta ģenerēšanai, esejas rakstīšanai vai citu pastāvīgo darbu rakstīšanai, kā arī eksāmena un pārbaudījumu kārtošanai, to laikā. Studenta patstāvīgajam darbam ir jāatspoguļo personisko izpratni, kritisko analīzi un oriģinālo, studenta patstāvīgi veikto darbu un analīzi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Atbilžu variantu tests

30,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studenti nodarbību laikā izpilda e-studiju vidē ievietotus atbilžu variantu testus par iepriekšējā lekcijā apgūto tēmu. 

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads psihes bioloģiskajos pamatos
Apraksts

Ievads kursa struktūrā un prasībās; biopsiholoģijas būtība un nozīme; struktūras – funkcijas loma psiholoģisko procesu pamatā - no molekulārā līdz konektoma līmenim un to psiholoģiskās izpausmes; nervu sistēma, vispārīgā nervu sistēmas organizācija; galvenie jēdzieni – virzieni, plaknes, NS daļu apzīmējumi (kodoli, trakti, nervi, gangliji, krokas u.c.); nervu sistēmas pārvalde par organisma sistēmām (gremošanas, imūno, sirds un asinsvadu, elpošanas, skeleta muskuļu u.c. sistēmām).

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nervu sistēma – molekulārais un šūnu līmenis (I)
Apraksts

Neironi – to tipi, uzbūve un darbības pamata mehānismi; gliju šūnas – to veidi un funkcijas; sinaptiskā pārvade un neiromediatori; neirālā plasticitāte – atmiņas un mācīšanās pamatmehānismi.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nervu sistēma - molekulārais un šūnu līmenis (II)
Apraksts

Neironi – to tipi, uzbūve un darbības pamata mehānismi; gliju šūnas – to veidi un funkcijas; sinaptiskā pārvade un neiromediatori; neirālā plasticitāte – atmiņas un mācīšanās pamatmehānismi.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Centrālās nervu sistēmas uzbūve un funkcijas (I)
Apraksts

Smadzenes – garoza, zemgarozas struktūras, smadzeņu stumbrs – vidussmadzenes, smadzeņu tilts, iegarenās smadzenes. Smadzeņu reģionu funkcionālā specializācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Centrālās nervu sistēmas uzbūve un funkcijas (II)
Apraksts

Smadzenes – garoza, zemgarozas struktūras, smadzeņu stumbrs – vidussmadzenes, smadzeņu tilts, iegarenās smadzenes. Smadzeņu reģionu funkcionālā specializācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Muguras smadzenes un perifērā nervu sistēma
Apraksts

Muguras smadzeņu uzbūve un funkcijas; refleksi un sensori motorā integrācija; PNS – somatiskā sistēma un autonomā sistēma.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensorās sistēmas un maņu orgāni (I)
Apraksts

Redze; dzirde; līdzsvars; garša; oža; somatosensorās – taktilā, propriocepcija, nocicepcija, temperatūras uztvere.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensorās sistēmas un maņu orgāni (II)
Apraksts

Redze; dzirde; līdzsvars; garša; oža; somatosensorās – taktilā, propriocepcija, nocicepcija, temperatūras uztvere.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Skeleta muskuļu sistēma un tās neirālā vadība (I)
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma; fizioloģija – funkcijas, regulācija. Neirālā vadība – motorie centri, sistēmas, pārvade, neiromuskulārā vadība; sensorās ievades un motorās izvades integrācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Skeleta muskuļu sistēma un tās neirālā vadība (II)
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma; fizioloģija – funkcijas, regulācija. Neirālā vadība – motorie centri, sistēmas, pārvade, neiromuskulārā vadība; sensorās ievades un motorās izvades integrācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Gremošanas sistēma
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma; fizioloģija – funkcijas, regulācija. Neirālā vadība – iesaistītās CNS struktūras, ENS, vagālais nervs, mikrobiotas – zarnu – smadzeņu ass.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kardiovaskulārā sistēma
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma (sirds, asinsvadi, asinis), fizioloģija – funkcijas, regulācija (asinrite, asinsrites loki). Neirālā vadība – sirds vadītājsistēma, iesaistītās CNS struktūras, HRV.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Elpošanas sistēma
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma (elpošanas orgāni, elpceļi); fizioloģija – funkcijas, regulācija, gāzu apmaiņa. Neirālā vadība – iesaistītie CNS centri, smadzeņu stumbra loma, trauksmes un stresa ietekme.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Endokrīnā sistēma un reproduktīvā sistēma (I)
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma, dzimumatšķirības; fizioloģija – funkcijas, regulācija (hormonālā regulācija, dzimumatšķirības). Neirālā vadība – neiroendokrīnā sistēma, HPA ass, ANS loma reproduktīvajā sistēmā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Endokrīnā sistēma un reproduktīvā sistēma (II)
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma, dzimumatšķirības; fizioloģija – funkcijas, regulācija (hormonālā regulācija, dzimumatšķirības). Neirālā vadība – neiroendokrīnā sistēma, HPA ass, ANS loma reproduktīvajā sistēmā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vielmaiņa un termoregulācija, limfātiskā sistēma, urīnizvades sistēma
Apraksts

Anatomija – iesaistītie orgāni, to uzbūve, sistēma; fizioloģija – funkcijas, regulācija; Neirālā vadība – iesaistītie CNS centri, hipotalāma loma, imūnās atbildes neirālā kontrole, ANS loma.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Molekulārā ģenētika
Apraksts

Molekulārā ģenētika – gēni, DNS uzbūve, hromosomas, replikācija, gēnu ekspresija, Mendeļa likumi, allēlisko un nealēlisko gēnu mijiedarbība. Gēnu ekspresija un regulācija – transkripcija, translācija, epiģenētika, vides ietekme.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzvedības ģenētika
Apraksts

Uzvedības ģenētika – iedzimtības koncepts, uzvedības iezīmju ģenētiskās ietekmes, dvīņu un adopcijas pētījumi; gēnu ietekme uz smadzeņu attīstību.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Praktiskā nodarbība – darba ar zinātniskajiem avotiem prasmju attīstīšana: publikāciju meklēšana, publikāciju veidi un struktūra.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - neironu tipi
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Praktiskā nodarbība – studenti apraksta kādu no neironu tipiem vai glija šūnām, īsi stāsta par tām studentu grupai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - smadzeņu struktūras, to funkcijas
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Praktiskā nodarbība – studenti apraksta smadzeņu struktūras un to funkcijas.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - nervu sistēmas karte
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Praktiskā nodarbība – studenti zīmē nervu sistēmas karti, atzīmējot struktūru funkciju, akcentējot galvas smadzenes.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Praktiskā nodarbība – darba ar zinātniskajiem avotiem prasmju attīstīšana: publikāciju meklēšana, publikāciju veidi un struktūra.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - gatavošanās grupu prezentācijām
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Gatavošanās grupu prezentācijām.

Studenti tiek iedalīti grupās. Studenti strādā grupās, lai izvēlētos prezentācijas tēmu. Tiek izskaidroti grupu prezentācijas struktūra, vērtēšanas kritēriji.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - organisma sistēmu saistība ar psiholoģiskām funkcijām
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Organisma sistēmu saistība ar psiholoģisko funkcionēšanu.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - atgriezeniskā saite par individuālajiem darbiem
Apraksts

Individuālo darbu rezultātu diskusija – uzzinātais, atziņas, ieteikumi, kā uzlabot zinātnisko rakstīšanu.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - anatomijas muzejs
Apraksts

RSU Anatomikuma apmeklējums.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
64 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads psihes bioloģiskajos pamatos
Apraksts

Ievads kursa struktūrā un prasībās; biopsiholoģijas būtība un nozīme; struktūras – funkcijas loma psiholoģisko procesu pamatā - no molekulārā līdz konektoma līmenim un to psiholoģiskās izpausmes; nervu sistēma, vispārīgā nervu sistēmas organizācija; galvenie jēdzieni – virzieni, plaknes, NS daļu apzīmējumi (kodoli, trakti, nervi, gangliji, krokas u.c.); nervu sistēmas pārvalde par organisma sistēmām (gremošanas, imūno, sirds un asinsvadu, elpošanas, skeleta muskuļu u.c. sistēmām).

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nervu sistēma – molekulārais un šūnu līmenis (I)
Apraksts

Neironi – to tipi, uzbūve un darbības pamata mehānismi; gliju šūnas – to veidi un funkcijas; sinaptiskā pārvade un neiromediatori; neirālā plasticitāte – atmiņas un mācīšanās pamatmehānismi.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Centrālās nervu sistēmas uzbūve un funkcijas (I)
Apraksts

Smadzenes – garoza, zemgarozas struktūras, smadzeņu stumbrs – vidussmadzenes, smadzeņu tilts, iegarenās smadzenes. Smadzeņu reģionu funkcionālā specializācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Muguras smadzenes un perifērā nervu sistēma
Apraksts

Muguras smadzeņu uzbūve un funkcijas; refleksi un sensori motorā integrācija; PNS – somatiskā sistēma un autonomā sistēma.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensorās sistēmas un maņu orgāni (I)
Apraksts

Redze; dzirde; līdzsvars; garša; oža; somatosensorās – taktilā, propriocepcija, nocicepcija, temperatūras uztvere.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Skeleta muskuļu sistēma un tās neirālā vadība (I)
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma; fizioloģija – funkcijas, regulācija. Neirālā vadība – motorie centri, sistēmas, pārvade, neiromuskulārā vadība; sensorās ievades un motorās izvades integrācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Gremošanas sistēma
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma; fizioloģija – funkcijas, regulācija. Neirālā vadība – iesaistītās CNS struktūras, ENS, vagālais nervs, mikrobiotas – zarnu – smadzeņu ass.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kardiovaskulārā sistēma
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma (sirds, asinsvadi, asinis), fizioloģija – funkcijas, regulācija (asinrite, asinsrites loki). Neirālā vadība – sirds vadītājsistēma, iesaistītās CNS struktūras, HRV.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Elpošanas sistēma
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma (elpošanas orgāni, elpceļi); fizioloģija – funkcijas, regulācija, gāzu apmaiņa. Neirālā vadība – iesaistītie CNS centri, smadzeņu stumbra loma, trauksmes un stresa ietekme.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Endokrīnā sistēma un reproduktīvā sistēma (I)
Apraksts

Anatomija – veidojošie orgāni, to uzbūve, sistēma, dzimumatšķirības; fizioloģija – funkcijas, regulācija (hormonālā regulācija, dzimumatšķirības). Neirālā vadība – neiroendokrīnā sistēma, HPA ass, ANS loma reproduktīvajā sistēmā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Molekulārā ģenētika
Apraksts

Molekulārā ģenētika – gēni, DNS uzbūve, hromosomas, replikācija, gēnu ekspresija, Mendeļa likumi, allēlisko un nealēlisko gēnu mijiedarbība. Gēnu ekspresija un regulācija – transkripcija, translācija, epiģenētika, vides ietekme.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzvedības ģenētika
Apraksts

Uzvedības ģenētika – iedzimtības koncepts, uzvedības iezīmju ģenētiskās ietekmes, dvīņu un adopcijas pētījumi; gēnu ietekme uz smadzeņu attīstību.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Praktiskā nodarbība – darba ar zinātniskajiem avotiem prasmju attīstīšana: publikāciju meklēšana, publikāciju veidi un struktūra.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - gatavošanās grupu prezentācijām
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Gatavošanās grupu prezentācijām.

Studenti tiek iedalīti grupās. Studenti strādā grupās, lai izvēlētos prezentācijas tēmu. Tiek izskaidroti grupu prezentācijas struktūra, vērtēšanas kritēriji.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - organisma sistēmu saistība ar psiholoģiskām funkcijām
Apraksts

Tests par lekciju materiālu.

Organisma sistēmu saistība ar psiholoģisko funkcionēšanu.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - grupu prezentācijas
Apraksts

Grupu prezentācijas

Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kalat, J. W. (2023). Biological psychology (14. ed). Cengage learning.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Kandel, E. R., Koester, J., Mack, S., & Siegelbaum, S. (Eds.). (2021). Principles of neural science (Sixth edition). McGraw Hill.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2020). Neuroscience: Exploring the brain (4. ed). Wolters Kluwer.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Taylor, M. R., Simon, E. J., Dickey, J., Hogan, K. A., & Campbell, N. A. (2021). Campbell biology : concepts & connections (10th edition). Pearson.Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Aberberga-Augškalne, L. un Koroļova, O. (2021). Fizioloģija ārstiem. Medicīnas apgāds.

Papildu literatūra

1.

Drake, R. L., Vogl, W., Mitchell, A. W. M., & Gray, H. (2024). Gray’s anatomy for students (Fifth Edition). Elsevier.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Hansen, J. T., & Machado, C. A. G. (with Dragonfly Media Group). (2022). Netter’s anatomy coloring book (3rd edition.). Elsevier.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Mtui, E., Gruener, G., Dockery, P., & Fitzgerald, M. J. T. (2021). Fitzgerald’s clinical neuroanatomy and neuroscience (8th edition). Elsevier.Piemērots angļu valodas plūsmai