Integrēto pakalpojumu vadība veselības aprūpē un sociālajā darbā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: - raksturot veselības aprūpes, medicīniskās rehabilitācijas un sociālos pakalpojumus, piesaistāmos resursus; - aprakstīt profesionāļu kompetences un sadarbību komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanai; - izprast integrēto pakalpojumu saņēmēja vajadzības un problemātiku; - raksturot klienta novērtēšanas metodes, integrēto pakalpojumu saņēmšanai; - analizēt komandas sadarbības modeļus, integrēto pakalpojumu sniegšanā.
Prasmes
1.- integrēt iegūtās teorētiskās zināšanas praktiskās nodarbībās; - īstenot klienta vajadzībām atbilstošu pieeju, integrēto veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu nodrošināšanā; - orientēties jomas normatīvajā bāzē.
Kompetences
1.Izprast, organizēt un vadīt integrētos veselības un sociālos pakalpojumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pastāvīgas literatūras studijas. Individuālais un grupu darbs nodarbību laikā, diskutējot par attiecīgās nodarbības temata problemātiku, situāciju analīze – darbs grupās.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktivitāte un līdzdalība nodarbībās, grupu darbos – 20%; eksāmens – gadījuma analīzes prezentācija: plānot integrēto pakalpojumu sniegšanas procesu, piesaistot atbilstošus resursus pakalpojumu nodrošināšanā; izstrādāt rehabilitācijas plānu un sastādīt laika grafiku – 80%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Praude, Valērijs (2012). Menedžments 1. Rīga: Burtene
Praude, Valērijs (2012). Menedžments 2. Rīga: Burtene
Cilvēcīga vadība... jo darbinieki ir cilvēki, nevis resursi. (2023). Rīga: Zvaigzne ABC
Papildu literatūra
Šarmers, K.O. (2019). U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC
Jonsoon, G., Ekholm J., Schult, M. L. (2008). The International Classification of Functioning, Disability and Helth enviromental factors as facilitators or barriers used in describing personal and social networks: a pilot study of adults with cerebral palsy. International Journal of Rehabilitation Research
Towards a Common Language for Functioning, Disability and Health ICF. (2002). WHO. Geneva
Occupational therapy and physical dysfunction: enabling occupation / edited by Michael Curtin, Matthew Molineux, Jo-anne Supyk-Mellson. (2010). 6th ed. New York: Churchill Livingstone/Elsevier
Tomey, K. M., Sowers, M. R. (2009). Assessment of physical functioning: a conceptual model encompassing environmental factors and individual compensation strategies