Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Integrēto pakalpojumu vadība veselības aprūpē un sociālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_288
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt zināšanas par integrēto veselības un sociālo pakalpojumu vadību un attīstīt profesionālās prasmes integrēto pakalpojumu vadīšanā.

Priekšzināšanas

Cilvēka funkcionēšanas biomedicīniskie aspekti, sociālā darba pamati, veselības aprūpes pamati, sociālā darba vadība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: - raksturot veselības aprūpes, medicīniskās rehabilitācijas un sociālos pakalpojumus, piesaistāmos resursus; - aprakstīt profesionāļu kompetences un sadarbību komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanai; - izprast integrēto pakalpojumu saņēmēja vajadzības un problemātiku; - raksturot klienta novērtēšanas metodes, integrēto pakalpojumu saņēmšanai; - analizēt komandas sadarbības modeļus, integrēto pakalpojumu sniegšanā.

Prasmes

1.- integrēt iegūtās teorētiskās zināšanas praktiskās nodarbībās; - īstenot klienta vajadzībām atbilstošu pieeju, integrēto veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu nodrošināšanā; - orientēties jomas normatīvajā bāzē.

Kompetences

1.Izprast, organizēt un vadīt integrētos veselības un sociālos pakalpojumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Pastāvīgas literatūras studijas. Individuālais un grupu darbs nodarbību laikā, diskutējot par attiecīgās nodarbības temata problemātiku, situāciju analīze – darbs grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Aktivitāte un līdzdalība nodarbībās, grupu darbos – 20%; eksāmens – gadījuma analīzes prezentācija: plānot integrēto pakalpojumu sniegšanas procesu, piesaistot atbilstošus resursus pakalpojumu nodrošināšanā; izstrādāt rehabilitācijas plānu un sastādīt laika grafiku – 80%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Praude, Valērijs (2012). Menedžments 1. Rīga: Burtene

2.

Praude, Valērijs (2012). Menedžments 2. Rīga: Burtene

3.

Cilvēcīga vadība... jo darbinieki ir cilvēki, nevis resursi. (2023). Rīga: Zvaigzne ABC

4.

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. Pieņemts Saeimā 31.10.2002.

5.

Ārstniecības likums. Pieņemts Saeimā 12.06.1997.

Papildu literatūra

1.

Sociālā darba vārdnīca. (2023). Rīga: LU SZF SPPI

2.

Vadošā sociālā darbinieka profesijas standarts (2022).

3.

Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodekss (2022).

4.

Efektīva vadītāja rokasgrāmata

5.

Šarmers, K.O. (2019). U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC

6.

Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. (2003). PVO, Rīga

7.

Jonsoon, G., Ekholm J., Schult, M. L. (2008). The International Classification of Functioning, Disability and Helth enviromental factors as facilitators or barriers used in describing personal and social networks: a pilot study of adults with cerebral palsy. International Journal of Rehabilitation Research

8.

Towards a Common Language for Functioning, Disability and Health ICF. (2002). WHO. Geneva

9.

Occupational therapy and physical dysfunction: enabling occupation / edited by Michael Curtin, Matthew Molineux, Jo-anne Supyk-Mellson. (2010). 6th ed. New York: Churchill Livingstone/Elsevier

10.

Tomey, K. M., Sowers, M. R. (2009). Assessment of physical functioning: a conceptual model encompassing environmental factors and individual compensation strategies

Citi informācijas avoti

1.

Likumi

2.

Sociālo pakalpojumu atbalsta sistēmas pilnveide

3.

Infografikas

4.

VM

5.

VM search