Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Neatliekamie stāvokļi pediatrijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RNM_022
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
19,20
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

nodrošināt iespēju padziļināti apgūt neatliekamo stāvokļu īpatnības bērnu iekšķīgajās slimībās, biežākajās bērnu infekcijas slimībās, ķirurģijā un traumatoloģijā, lai spētu sniegt neatliekamo palīdzību pirmsslimnīcas un slimnīcas uzņemšanas nodaļas etapā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais zinās: • Bērnu traumu īpatnības, ārstēšanas principus, imobilizācijas īpatnības; • Biežāko iekšķīgo slimību un ķirurģisko patoloģiju simptomus bērniem un izmeklēšanas īpatnības atbilstoši bērna vecumam; • Neatliekamās palīdzības sniegšanu; • Biežāko bērnu infekcijas slimību (masalas, masaliņas, skarlatīna, vējbakas, garais klepus, epidēmiskais parotīts) simptomus un ārstēšanu.

Prasmes

1.Studējošais pratīs: • Izmeklēt bērnu ar aizdomām par akūtu saslimšanu; • Izmeklēt traumu guvušu bērnu atbilstoši primārās un sekundārās novērtēšanas algoritmiem; • Imobilizēt traumas pacientu atbilstoši transporta imobilizācijas prasībām; • Nodrošināt traumu guvuša bērna atsāpināšanu un nepieciešamo infūzu terapiju; • Pārsiet bērnu, apstrādāt brūces un apturēt asiņošanu; • Diagnosticēt biežākās neatliekamās ķirurģiskās patoloģijas bērnu vecumā un uzsākt ārstēšanu.

Kompetences

1.neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšana bērniem jebkurā vecumā un lēmuma pieņemšana par pediatra piesaistes nepieciešamību un lietderību-

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
19,20
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
16
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

J.P. Wyatt et al.Oxford handbook of accident and emergency medicine, second edition, Oxford university press, 2005, 713 p., p.605-697