Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_271
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt vispusīgu, veselības aprūpei raksturīgu pamata un specializētu faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas par funkcionālo spēju novērtēšanas metodēm. Uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par starptautiskās funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju (SFNK). 2. Pilnveidot zināšanas par funkcionālās novērtēšanas pamatprincipiem. 3. Sniegt zināšanas par novērtēšanas plānu un metodēm. 4. Sniegt zināšanas par funkcionālo spēju novērtēšanas principu pielietošanu fizioterapijas praksē. 5. Sniegt praktisku izpratni par apgūto metožu pielietošanas specifiku.

Priekšzināšanas

Zināšanas par funkcionālajām spējām saslimšanu/traumu rezultātā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti spēs: - demonstrēt vispusīgas un veselības aprūpei raksturīgās pamata un specializētas zināšanas par funkcionālo spēju novērtēšanas plāna izveidi un adekvātu metožu pielietojumu; - izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes.

Prasmes

1.Studenti patstāvīgi spēs veikt funkcionālo spēju novērtēšanu atbilstoši klienta indikācijām, kritiski izvērtējot metožu izvēli un iegūto rezultātu objektivitāti ietekmējošos faktorus; - spēs patstāvīgi realizēt funkcionālās novērtēšanas plānā paredzētā metodes, izprotot fizioterapeita profesionālo ētiku.

Kompetences

1.Spēs uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai vadot speciālistu komandas darbu novērtēšanas un metožu īstenošanas procesā; - demonstrēt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi gatavoties semināriem izmantojot papildliteratūru, kā arī lekcijas materiālus. Patstāvīgi novērtēt lielo motoro spēju attīstību izvēlētajām klientam - veikt datu vākšanu, patstāvīgi apstrādāt apkoptos rezultātus, izvērtēt un izdarīt secinājumus.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Ja studentu punktu summa ir mazāka par četrām ballēm, viņam tiek dota iespēja kārtot pārbaudījumu atkārtoti. Ja students nenokārto pārbaudījumu otru reizi, viņam tiek nodrošināta iespēja kārtot eksāmenu sesijās laikā, eksāmenu pieņem komisija. Ja nodarbības apmeklējums ir zemāks par 60% tad no kopēja vērtējuma tika atņemta 1 balle Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs veido: - attieksme pret izglītošanos (20%); - aktīva darbība semināros (30%); - studenta veiktie patstāvīgie darbi (30%); - studiju kursa rakstiskais pārbaudījums (20%)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pamata kustības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pamata kustības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustību spējas pie sensora analizatora ierobežojuma. Attīstības traucējumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustību spējas pie sensora analizatora ierobežojuma. Attīstības traucējumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes klientiem virs 65
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes klientiem virs 65
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pamata kustības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pamata kustības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustību spējas pie sensora analizatora ierobežojuma. Attīstības traucējumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes klientiem virs 65
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

1. Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. PVO, 2001

2.

2. Guidelines for Data Processing and Analysis of the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ). Short Form, 2004

3.

3. National Youth Fitness Survey (NYFS) Test of Gross Motor Development (TGMD-2) Procedures Manual. CDC, 2012

Papildu literatūra

1.

ICF

2.

Payne G.V., Isaacs L. D. Human Motor Development. A lifespan approach. McGraw-Hill, Inc., New York, 2005.

3.

Monika Ali. Mana bērna attīstības ceļš. Jumava, 2009.

4.

Latvijas Fizioterapijas asociācijas statūti

5.

Ārstniecības likums

Citi informācijas avoti

1.

Profesionālā bakalaura studiju programmas ‘Fizioterapija” Prakses nolikums