Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti spēs: - demonstrēt vispusīgas un veselības aprūpei raksturīgās pamata un specializētas zināšanas par funkcionālo spēju novērtēšanas plāna izveidi un adekvātu metožu pielietojumu; - izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes.
Prasmes
1.Studenti patstāvīgi spēs veikt funkcionālo spēju novērtēšanu atbilstoši klienta indikācijām, kritiski izvērtējot metožu izvēli un iegūto rezultātu objektivitāti ietekmējošos faktorus; - spēs patstāvīgi realizēt funkcionālās novērtēšanas plānā paredzētā metodes, izprotot fizioterapeita profesionālo ētiku.
Kompetences
1.Spēs uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai vadot speciālistu komandas darbu novērtēšanas un metožu īstenošanas procesā; - demonstrēt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi gatavoties semināriem izmantojot papildliteratūru, kā arī lekcijas materiālus. Patstāvīgi novērtēt lielo motoro spēju attīstību izvēlētajām klientam - veikt datu vākšanu, patstāvīgi apstrādāt apkoptos rezultātus, izvērtēt un izdarīt secinājumus.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Ja studentu punktu summa ir mazāka par četrām ballēm, viņam tiek dota iespēja kārtot pārbaudījumu atkārtoti.
Ja students nenokārto pārbaudījumu otru reizi, viņam tiek nodrošināta iespēja kārtot eksāmenu sesijās laikā, eksāmenu pieņem komisija.
Ja nodarbības apmeklējums ir zemāks par 60% tad no kopēja vērtējuma tika atņemta 1 balle
Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs veido:
- attieksme pret izglītošanos (20%);
- aktīva darbība semināros (30%);
- studenta veiktie patstāvīgie darbi (30%);
- studiju kursa rakstiskais pārbaudījums (20%)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija.
Pamata kustības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija.
Pamata kustības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību spējas pie sensora analizatora ierobežojuma.
Attīstības traucējumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību spējas pie sensora analizatora ierobežojuma.
Attīstības traucējumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes klientiem virs 65
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes klientiem virs 65
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācijas priekšmetā. Novērtēšanas nozīme un veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija.
Pamata kustības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija.
Pamata kustības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību spējas pie sensora analizatora ierobežojuma.
Attīstības traucējumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes zīdaiņiem un pusaudžiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas principi un metodes klientiem virs 65
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. PVO, 2001
2. Guidelines for Data Processing and Analysis of the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ). Short Form, 2004
3. National Youth Fitness Survey (NYFS) Test of Gross Motor Development (TGMD-2) Procedures Manual. CDC, 2012
Papildu literatūra
Payne G.V., Isaacs L. D. Human Motor Development. A lifespan approach. McGraw-Hill, Inc., New York, 2005.
Monika Ali. Mana bērna attīstības ceļš. Jumava, 2009.
Latvijas Fizioterapijas asociācijas statūti
Ārstniecības likums
Citi informācijas avoti
Profesionālā bakalaura studiju programmas ‘Fizioterapija” Prakses nolikums