Fiziskā aktivitāte sabiedrībā
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas sporta medicīnas kā multidisciplināras medicīnas nozares un sabiedrības veselības un aktivitātes savstarpējā saistībā. Iegūtas teorētiskās un praktiskās zināšanas iedzīvotāju iesaistīšanā piemērotai fiziskai aktivitātei, Tautas sportu, sportu bērniem un mazkustīgu dzīvesveidu, tā kaitīgo ietekmi uz katra cilvēka un sabiedrības kopumā veselību. Dažādu, ar mazkustīgu dzīvesveidu saistītu slimību profilaksi, diagnostiku, norisi, ārstēšanas metodēm un individuāli piemērotu fizisko aktivitāti šiem pacientiem un fiziskās aktivitātes ierobežojumiem.
Prasmes
1.Prasmes pamatoti izvēlēties piemērotākās izmeklēšanas metodes, novērtēt izmeklējumu rezultātus un sastādīt ārstēšanas un fiziskās aktivitātes plānu.
Kompetences
1.Kompetence dažādu klīnisko gadījumu risināšanai, to diagnostika, etiopatoģenēze, ārstēšana, profilakse un aprūpe.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Teorētiskās zināšanas apgūst 6 semināru nodarbībās un patstāvīgā darbā ar literatūru. Praktisko mācību laikā apmācīttiesīgā ārsta vadībā kurē pacientus, piedalās pacienta izmeklēšanā un ārstēšanā, apgūstot pacientu izmeklēšanu, diagnostiskās un ārstnieciskās manipulācijas. Rezidents apgūst fiziskās aktivitātes sabiedrībā novērtēšanas metodes, kuras tiek izmantotas arī sporta ārsta praksē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa beigās rezidentūras programmas vadītājs novērtē rezidenta apgūtās teorētiskās zināšanas rakstiski un mutiski. Rakstiskā ieskaite tiek novērtēta 10 ballu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Prakses vieta
|
Tēmas
|
Fiziskā aktivitāte un veselība. Mazkustība, tās radītās sekas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Prakses vieta
|
Tēmas
|
Organizācijas, kas iesaistītas un atbalsta fiziskās aktivitātes veicināšanu sabiedrībā, to darbības principi, mērķi un uzdevumi.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Prakses vieta
|
Tēmas
|
Iedzīvotāju fiziskās aktivitātes novērtējums. Pētījumi par iedzīvotāju ieradumiem attiecībā uz fizisko aktivitāti.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Prakses vieta
|
Tēmas
|
Tautas sports. Regulāras fiziskās slodzes labvēlīgā un nelabvēlīgā ietekme
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Prakses vieta
|
Tēmas
|
Sports bērniem. Piemērota slodzes un kustību režīma izvēle bērniem un pusaudžiem
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Prakses vieta
|
Tēmas
|
Skolēnu medicīniskās grupas sporta nodarbībām izglītības iestādē, atbrīvojuma princips no tām.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Tulchinsky T., Varavikova E. The New public health. Academic Press in imprint of Elsevier, 2014.
Mauriņa L., Tripāne T. Ieteicamās fiziskās aktivitātes bērniem ar dažādiem veselības traucējumiem. LR Izglītības un zinātnes ministrija, 1999.
Jones J.C., Rose D.I. Physical Activity Instructions of older Adults. Human Kinetics USA, 2005.
Andrejevs N., Andrejevs T. Praktiskā geriatrija. Rīga, 2006.