Saskarsmes kultūra zobārstniecībā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 20, oralpatokat@rsu.lv, +371 67409136
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zinās saskarsmes psiholoģiju, lai veidotu attiecības ar kolēģiem, pacientiem un sabiedrību Latvijā, citās valstīs un kultūrās.
Prasmes
1.Būs prasme labi iekļauties un veidot darba kolektīvu un sevi prezentēt kā izglītotu, kompetentu, zinošu, prasmīgu ārstu Latvijā un pasaulē.
Kompetences
1.Pārzināt saskarsmes psiholoģijas nosacījumus, lai labi iekļautos jebkurā sabiedrībā. Prast sadarboties ar visiem kolēģiem zobārstniecības praksēs un akadēmiskajā vidē. Spēt risināt konfliktus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijās un praktiskajās nodarbībās sniegtā vizuālā materiāla studēšana. Obligātās literatūras ieteiktā materiāla studēšana. Sevis pilnveidošanas nolūkos piedalīties dažādos sadzīves, akadēmiskos un zinātniskos pasākumos, ar mērķi vērot saskarsmes kultūru un uzvedību. Situāciju analīze diskusijās ar kolēģiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Spēja aktīvi piedalīties diskusijās par lekciju tēmām. Sagatavot prezentācijas par dažādu tautu kultūras parašām. Risināt piedāvātos sadzīves situācijas uzdevumus. Gala vērtējumu veido eksāmens (100%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsmes psiholoģijas definīcija. Vispārīgie saskarsmes psiholoģijas aspekti un to nepieciešamība veiksmīgam darbam zobārstniecībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pirmās lekcijas analīze un daži vispārīgi testi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības loma saskarsmē, temperaments, raksturs. Psiholoģijas testi un to pielietojums saskarsmē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas testi un to analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsmes psiholoģija kolektīvos (darbā, sabiedrībā, ģimenē).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lomu spēles un analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsmes psiholoģijas aspekti, veidojot attiecības ar pacientiem. Veiksmīgas sadarbības atslēgas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pirmā iespaida nozīme, saruna, verbālā un neverbālā saskarsme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsmes psiholoģija attiecībās ar kolēģiem un sabiedrību, un ētikas normas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās publiski uzstāties, vest sarunas, klausīties, intervēt.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikti, to veidošanās, risināšanas metodes un to pielietojums zobārstniecības praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konfliktu testi, analīze, risināšanas prakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsme ar kolēģiem un citiem cilvēkiem visā pasaulē. Kultūras, izglītības, izcelsmes, audzināšanas dažādības nozīme saskarsmē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālais darbs. Sagatavot prezentāciju par saskarsmes īpatnībām kādā konkrētā valstī.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārsta zvērests šodien. Zināšanu un izglītības nozīme saskarsmē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsu savstarpējās saskarsmes analīze. Ieguvumi, ko varam uzlabot.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Maria, Α., Anna, K., Andreas, K., & Ioannis, T. (2016). Basic Tips for Communicating with A New Dental Patient.ARC Journal of Dental Science Volume 1, Issue 4, 2016, PP 4-11 ISSN No. (Online): 2456-0030 DOI: http://dx.doi.org/10.20431/2456-0030.0104002
Waylen, A. (2017). The importance of communication in dentistry. Dental update, 44, 774-780. DOI: 10.12968/denu.2017.44.8.774
Papildu literatūra
Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9
Leadership and Communication in Dentistry: A Practical Guide to Your Practice, Your Patients, and Your Self. 1st edition, Joseph P. Graskemper, 2019, John Wiley & Sons, Inc. Print ISBN:9781119557210 |Online ISBN:9781119557128
Ričards Vebsters. Sejas vaibstu lasīšana. Jumava 2013.
Bens Embridžs. PSY-Q. Jāņa rozes apgāds, 2015.
Ārvalstu studentiem/For international students
Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9