Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Saskarsmes kultūra zobārstniecībā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MMK_022
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Zobārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Mutes, sejas un žokļu ķirurģijas un mutes medicīnas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 20, oralpatokat@rsu.lv, +371 67409136

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt saskarsmes psiholoģijas pamatus, lai kļūtu par gudru, kompetentu, iecienītu, prasmīgu zobārstu un mūsu sabiedrības locekli.

Priekšzināšanas

Uzsākot studiju kursu (vai studiju kursa semestri) jābūt sekmīgi nokārtotiem visiem iepriekšējos studiju semestros atbilstošajā studiju plānā (D1 forma) paredzētajiem pārbaudījumiem. Vidusskolas zināšanas un motivācija kļūt par veiksmīgu un labu zobārstu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zinās saskarsmes psiholoģiju, lai veidotu attiecības ar kolēģiem, pacientiem un sabiedrību Latvijā, citās valstīs un kultūrās.

Prasmes

1.Būs prasme labi iekļauties un veidot darba kolektīvu un sevi prezentēt kā izglītotu, kompetentu, zinošu, prasmīgu ārstu Latvijā un pasaulē.

Kompetences

1.Pārzināt saskarsmes psiholoģijas nosacījumus, lai labi iekļautos jebkurā sabiedrībā. Prast sadarboties ar visiem kolēģiem zobārstniecības praksēs un akadēmiskajā vidē. Spēt risināt konfliktus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lekcijās un praktiskajās nodarbībās sniegtā vizuālā materiāla studēšana. Obligātās literatūras ieteiktā materiāla studēšana. Sevis pilnveidošanas nolūkos piedalīties dažādos sadzīves, akadēmiskos un zinātniskos pasākumos, ar mērķi vērot saskarsmes kultūru un uzvedību. Situāciju analīze diskusijās ar kolēģiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Spēja aktīvi piedalīties diskusijās par lekciju tēmām. Sagatavot prezentācijas par dažādu tautu kultūras parašām. Risināt piedāvātos sadzīves situācijas uzdevumus. Gala vērtējumu veido eksāmens (100%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsmes psiholoģijas definīcija. Vispārīgie saskarsmes psiholoģijas aspekti un to nepieciešamība veiksmīgam darbam zobārstniecībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās lekcijas analīze un daži vispārīgi testi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības loma saskarsmē, temperaments, raksturs. Psiholoģijas testi un to pielietojums saskarsmē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas testi un to analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsmes psiholoģija kolektīvos (darbā, sabiedrībā, ģimenē).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lomu spēles un analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsmes psiholoģijas aspekti, veidojot attiecības ar pacientiem. Veiksmīgas sadarbības atslēgas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmā iespaida nozīme, saruna, verbālā un neverbālā saskarsme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsmes psiholoģija attiecībās ar kolēģiem un sabiedrību, un ētikas normas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās publiski uzstāties, vest sarunas, klausīties, intervēt.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to veidošanās, risināšanas metodes un to pielietojums zobārstniecības praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktu testi, analīze, risināšanas prakse.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsme ar kolēģiem un citiem cilvēkiem visā pasaulē. Kultūras, izglītības, izcelsmes, audzināšanas dažādības nozīme saskarsmē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuālais darbs. Sagatavot prezentāciju par saskarsmes īpatnībām kādā konkrētā valstī.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārsta zvērests šodien. Zināšanu un izglītības nozīme saskarsmē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsu savstarpējās saskarsmes analīze. Ieguvumi, ko varam uzlabot.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Maria, Α., Anna, K., Andreas, K., & Ioannis, T. (2016). Basic Tips for Communicating with A New Dental Patient.ARC Journal of Dental Science Volume 1, Issue 4, 2016, PP 4-11 ISSN No. (Online): 2456-0030 DOI: http://dx.doi.org/10.20431/2456-0030.0104002

2.

Waylen, A. (2017). The importance of communication in dentistry. Dental update, 44, 774-780. DOI: 10.12968/denu.2017.44.8.774

3.

Patient Communications: A Guide for Dentists. NSDA, Nova Scotia Dental Association

Papildu literatūra

1.

Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9

2.

Leadership and Communication in Dentistry: A Practical Guide to Your Practice, Your Patients, and Your Self. 1st edition, Joseph P. Graskemper, 2019, John Wiley & Sons, Inc. Print ISBN:9781119557210 |Online ISBN:9781119557128

3.

Five Common Mistakes Every New Dentist Should Avoid

4.

Ričards Vebsters. Sejas vaibstu lasīšana. Jumava 2013.

5.

Bens Embridžs. PSY-Q. Jāņa rozes apgāds, 2015.

6.

Ārvalstu studentiem/For international students

7.

Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9

8.

Five Common Mistakes Every New Dentist Should Avoid