Kvalitātes vadīšanas metodes
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs kvalitātes vadības pamatprincipus, pārzinās kvalitātes vadīšanas metodes, to pielietošanu mūsdienu biznesa vidē dažādu biznesa procesu, struktūrvienību un organizāciju darbībā.
Prasmes
1.Studenti spēs patstāvīgi identificēt un novērtēt kvalitātes vadības problēmsituācijas, riskus, izvēlēties piemērotas kvalitātes vadīšanas metodes, veikt kvalitātes analīzi, aprēķināt kvalitātes izmaksas biznesa procesos, izvērtēt iegūtos rezultātus un interpretēt datu ticamību, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai.
Kompetences
1.Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot organizācijas kvalitātes vadīšanas nepieciešamību mūsdienu darba tirgū, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest kvalitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas kvalitātes uzlabojumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli (sagatavojoties nodarbībām un gatavojot mājasdarbus) un mazās darba grupās (semināru nodarbībās, grupu darbi).
Patstāvīgie uzdevumi:
1. Studēt ar studiju kursa tēmām saistīto literatūru (papildus izglītojoties lasot jaunākās publikācijas un rakstus saistībā ar kursa tēmām);
2. Gatavojoties semināru nodarbībām;
3. Izstrādāt referātu par noteikto tēmu un sagatavoties tā prezentēšanai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās – 20%, mini projekts – 30%, un eksāmens – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes nodrošināšana un vērtēšana organizācijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes nodrošināšana un vērtēšana organizācijās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Visaptverošā kvalitātes vadība (TQM), kvalitātes raksturotāji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Visaptverošā kvalitātes vadība (TQM), kvalitātes raksturotāji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes procesu vadīšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes procesu vadīšanas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes procesu vadīšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes izmaksu vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes izmaksu vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskie kvalitātes standartu veidi. Kvalitātes izcilības modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas kvalitātes vadības sistēmas efektivitātes mērīšana un uzlabošanas pasākumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas kvalitātes vadības sistēmas efektivitātes mērīšana un uzlabošanas pasākumi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Foster T. Managing Quality: Integrating the Supply Chain. 6th ed.. Pearson Edu. New Yersey, 2017, 480 p.
Babris S., Kaļķis H., Mūrnieks J., Piekuss U. LEAN risinājumi efektīvākam biznesam. Rīga: SIA “Madris”, 2016., 190. lpp.
Kaļķis H. Biznesa ergonomikas vadība. Rīga: Gūtenbergs Druka. 2014., 155 lpp.
Freivalds A. Niebel B. Niebel's Methods, Standards, & Work Design. 12th Edition, McGraw-Hill, 2009., 736.p.
Kaļķis V. Darba vides risku novērtēšanas metodes. Rīga, 2008. - 245 lpp.
Besterfield D.H. Quality Control. New Jersey: Pearson Education, 2004. - 520 p.
Papildu literatūra
Juran, J.M. Godfrey, A.B. Juran`s Quality Handbook, 5th Edition, McGraw-Hill, 2000. - 1872 p.
Deming W.E . Out of Crisis, Boston:M IT CAES. 1986. - 532 p.
Pildavs J., Ruperte I. Kvalitātes vadīšana.- Rīga: Kamene, 1999.- 41 lpp.
Pildavs J. Kvalitātes vadīšanas teorijas pamati.- Rīga: Kamene, 2004. - 56 lpp.
Kalējs O. Kvalitātes vadības sistēma un tās izveidošana pakalpojumu jomā.- Rīga: LatConsul, 2005. - 121 lpp.
Kvalitātes sistēmu ieviešana uzņēmumos.- Rīga: KIF „Biznesa komplekss”, 2000. - 80 lpp.
Utehins G. Produkcijas standartizācija un sertifikācija.- Rīga: KIF „Biznesa komplekss”, 1995. -50 lpp.
Citi informācijas avoti
http://www.efqm.org, The EFQM Excellence Model
http://www.qualitymag.com, Quality Magazine for professionals