Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kvalitātes vadīšanas metodes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_036
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentiem izpratni par kvalitātes vadību, tās novērtēšanas metodēm, kvalitātes nodrošināšanas un pilnveidošanas sistēmu nepieciešamību, visaptverošās kvalitātes pārvaldības (TQM) principiem.

Priekšzināšanas

Pamata zināšanas uzņēmējdarbībā, cilvēkresursu vadībā, matemātikā, statistikā, mikroekonomikā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs kvalitātes vadības pamatprincipus, pārzinās kvalitātes vadīšanas metodes, to pielietošanu mūsdienu biznesa vidē dažādu biznesa procesu, struktūrvienību un organizāciju darbībā.

Prasmes

1.Studenti spēs patstāvīgi identificēt un novērtēt kvalitātes vadības problēmsituācijas, riskus, izvēlēties piemērotas kvalitātes vadīšanas metodes, veikt kvalitātes analīzi, aprēķināt kvalitātes izmaksas biznesa procesos, izvērtēt iegūtos rezultātus un interpretēt datu ticamību, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai.

Kompetences

1.Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot organizācijas kvalitātes vadīšanas nepieciešamību mūsdienu darba tirgū, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest kvalitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas kvalitātes uzlabojumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli (sagatavojoties nodarbībām un gatavojot mājasdarbus) un mazās darba grupās (semināru nodarbībās, grupu darbi). Patstāvīgie uzdevumi: 1. Studēt ar studiju kursa tēmām saistīto literatūru (papildus izglītojoties lasot jaunākās publikācijas un rakstus saistībā ar kursa tēmām); 2. Gatavojoties semināru nodarbībām; 3. Izstrādāt referātu par noteikto tēmu un sagatavoties tā prezentēšanai.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Līdzdalība lekcijās – 20%, mini projekts – 30%, un eksāmens – 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes nodrošināšana un vērtēšana organizācijās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes nodrošināšana un vērtēšana organizācijās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Visaptverošā kvalitātes vadība (TQM), kvalitātes raksturotāji.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Visaptverošā kvalitātes vadība (TQM), kvalitātes raksturotāji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes procesu vadīšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes procesu vadīšanas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes procesu vadīšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes izmaksu vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes izmaksu vadība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskie kvalitātes standartu veidi. Kvalitātes izcilības modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas kvalitātes vadības sistēmas efektivitātes mērīšana un uzlabošanas pasākumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas kvalitātes vadības sistēmas efektivitātes mērīšana un uzlabošanas pasākumi.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Foster T. Managing Quality: Integrating the Supply Chain. 6th ed.. Pearson Edu. New Yersey, 2017, 480 p.

2.

Babris S., Kaļķis H., Mūrnieks J., Piekuss U. LEAN risinājumi efektīvākam biznesam. Rīga: SIA “Madris”, 2016., 190. lpp.

3.

Kaļķis H. Biznesa ergonomikas vadība. Rīga: Gūtenbergs Druka. 2014., 155 lpp.

4.

Freivalds A. Niebel B. Niebel's Methods, Standards, & Work Design. 12th Edition, McGraw-Hill, 2009., 736.p.

5.

Kaļķis V. Darba vides risku novērtēšanas metodes. Rīga, 2008. - 245 lpp.

6.

Besterfield D.H. Quality Control. New Jersey: Pearson Education, 2004. - 520 p.

Papildu literatūra

1.

Juran, J.M. Godfrey, A.B. Juran`s Quality Handbook, 5th Edition, McGraw-Hill, 2000. - 1872 p.

2.

Deming W.E . Out of Crisis, Boston:M IT CAES. 1986. - 532 p.

3.

Pildavs J., Ruperte I. Kvalitātes vadīšana.- Rīga: Kamene, 1999.- 41 lpp.

4.

Pildavs J. Kvalitātes vadīšanas teorijas pamati.- Rīga: Kamene, 2004. - 56 lpp.

5.

Kalējs O. Kvalitātes vadības sistēma un tās izveidošana pakalpojumu jomā.- Rīga: LatConsul, 2005. - 121 lpp.

6.

Kvalitātes sistēmu ieviešana uzņēmumos.- Rīga: KIF „Biznesa komplekss”, 2000. - 80 lpp.

7.

Utehins G. Produkcijas standartizācija un sertifikācija.- Rīga: KIF „Biznesa komplekss”, 1995. -50 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

www.iso.org, ISO - International Organization for Standardization

2.

http://www.efqm.org, The EFQM Excellence Model

3.

http://www.qualitymag.com, Quality Magazine for professionals

4.

www.leiput.lv, SIA Leilands un Putnis mājas lapa

5.

www.efektivs.lv, Biznesa Efektivitātes asociācija

6.

www.ergonomika.lv, Latvijas Ergonomikas biedrība