Sociālā darba terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: - atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; - nosauks sociālā darba jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; - aprakstīs dažādas ar sociālā darba jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: - atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos sociālā darba jomā; - izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; - sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju; - atstāstīt teksta vispārējo saturu un atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā, studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais un pāru darbs - prezentāciju sagatavošana, darbs ar vārdnīcu – terminu skaidrošana; kopsavilkumu rakstīšana izmantojot dotos teksta izveides principus, studiju kursa novērtējuma aizpildīšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
- Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte;
- Prezentācija; Prezentācijā students parāda savas mutvārdu prasmes un izpratni angļu valodā: sagatavots monologs (informācijas apkopojums, sava viedokļa izklāsts), dialogs (atbildes uz jautājumiem, jautājumu uzdošana).
- Divi kontroldarbi apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude;
- Kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no zinātniska raksta vai zinātniskas prezentācijas kopsavilkuma rakstīšanas.
- Gala atzīme tiek aprēķināta, pamatojoties uz testa rezultātiem (56%), prezentācijas rezultātu (28%) un eksāmena rezultātu (16%)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa prasības; efektīvas prezentācijas vērtēšanas kritēriji; sociālā darba pamati; pacienta stāvokļa objektīvs novērtējums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa prasības; efektīvas prezentācijas vērtēšanas kritēriji; sociālā darba pamati; pacienta stāvokļa objektīvs novērtējums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavikuma rakstīšana; autora argumentācijas izpratne; noderīgs vārdu krājums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slimību simptomi un pazīmes; anamnēzes ievākšana; labklājības valsts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slimību simptomi un pazīmes; anamnēzes ievākšana; labklājības valsts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu labklājība; grūtniecība un dzemdības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu labklājība; grūtniecība un dzemdības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mājas lasīšanas prezentācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mājas lasīšanas prezentācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa prasības; efektīvas prezentācijas vērtēšanas kritēriji; sociālā darba pamati; pacienta stāvokļa objektīvs novērtējums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa prasības; efektīvas prezentācijas vērtēšanas kritēriji; sociālā darba pamati; pacienta stāvokļa objektīvs novērtējums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavikuma rakstīšana; autora argumentācijas izpratne; noderīgs vārdu krājums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis un orgānu sistēmas; invalidāte un palīgierices; sociālā daudzveidība un tas ietekme uz sociālo darbu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slimību simptomi un pazīmes; anamnēzes ievākšana; labklājības valsts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slimību simptomi un pazīmes; anamnēzes ievākšana; labklājības valsts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu labklājība; grūtniecība un dzemdības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu labklājība; grūtniecība un dzemdības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mājas lasīšanas prezentācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mājas lasīšanas prezentācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais darbs slimnīcās; garīgās veselības sociālie darbinieki; izmeklēšanas metodes
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Cooper, M. G., Lesser, J. G. Clinical Social Work Practice. An Integrated Approach
Glendining, E. H., Holmstrom, B. English in Medicine. CUP. Cambridge, 2005
Glendining, E. H., Howard, R. Professional English in Use Medicine. CUP. Cambridge, 2005
Papildu literatūra
Alison, Pohl. Test your Professional English. Penguin English, 2003
Dr. Stephen Carrol. The Complete Family Guide to Healthy Living. DK Publishing, INC 1996
Chabner, D. E. The Language of Medicine. W. B. Saunders Company, Philadelphia 2001
Hepworth, D. H., Rooney, R. H., Larsen, J. A. Direct Social Work Practice. Theory and Skills. Wardsworth Group, Pacific Grove, 2002