Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

ES un starptautiskā pārvaldība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_051
Zinātnes nozare
Politikas zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Politikas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir izpētīt Eiropas Savienību kā pārnacionālu pārvaldības iestādi un tās ietekmi uz nacionālajām valstīm tās robežās un ārpus tās.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas par ES pārvaldību.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti demonstrē dziļu izpratni par ES attīstību un tās mūsdienu struktūru un darbību, tostarp tās tiesisko regulējumu, institūcijām, lēmumu pieņemšanas procesiem un praksi, mijiedarbību starp ES institūcijām un to mijiedarbību ar ES dalībvalstīm, dalībvalsts ietekmi, valstīm ES un ES ietekmei ārpus tās robežām.

Prasmes

1.Parāda sistemātisku ieskatu ES oficiālajā un neformālajā darbībā. Studentiem jāspēj analizēt un novērtēt ES darbību un procesus tās institucionālajā sistēmā un ārpus tās. Parāda profesionālas prezentācijas prasmes un spēju izskaidrot dažādus ar ES saistītus jautājumus gan speciālistu, gan nespeciālistu auditorijai.

Kompetences

1.Parāda izsmalcinātu izpratni un skaidru atzinību par ES attīstību un darbību. Studentiem jāspēj demonstrēt skaidru izpratni par ES pārvaldības darbību.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studenti strādās ar ievērojamu daudzumu literatūras (daži no tālāk minētajiem avotiem). Viņiem būs jāuzraksta divas esejas par kursu tēmām, jābūt gataviem iesaistīties saturīgās diskusijās semināru laikā, jāpiedalās grupu darbā, kā arī jāsagatavo vismaz viena prezentācija. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Dalība nodarbībās: 45% Esejas: 20% Prezentācija: 15% Eksāmens: 20%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārīga ES struktūras analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eiropeizācija vēsturiskā skatījumā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES Acquis communautaire
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES institūcijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES dalībvalstu loma politikas veidošanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES politikas jomas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES lēmumu pieņemšanas process – formālā un neformālā prakse
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES dalībvalstu loma pretstatā ES institūciju institucionālajām pilnvarām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES kā globāls dalībnieks
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

ES pašreizējās un nākotnes problēmas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījuma izpēte un lomu spēle: neformāls trialogs par tiesību akta priekšlikumu starp Eiropas Parlamentu, Eiropas Savienības Padomi un Eiropas Komisiju
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījuma izpēte un lomu spēle: neformāls trialogs par tiesību akta priekšlikumu starp Eiropas Parlamentu, Eiropas Savienības Padomi un Eiropas Komisiju
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījuma izpēte un lomu spēle: neformāls trialogs par tiesību akta priekšlikumu starp Eiropas Parlamentu, Eiropas Savienības Padomi un Eiropas Komisiju
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījuma izpēte un lomu spēle: neformāls trialogs par tiesību akta priekšlikumu starp Eiropas Parlamentu, Eiropas Savienības Padomi un Eiropas Komisiju
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu referātu prezentācija
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
46 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem

2.

Bomberg, E., Peterson J., Corbett, R. (Eds.). The European Union: how does it work? 5th ED. Oxford University Press (2018)

3.

Börzel, T., Risse, T. When Europe Hits Home: Europeanization and Domestic Change. European Integration online Papers (EIoP). Vol.4. No 15. (2000)

4.

Dedman, M. The Origins and Development of the European Union 1945-2008. A History of European Integration. Second edition. Routledge (2010)

5.

Mühlböck, M., Rittberger, B. The Council, the European Parliament, and the paradox of inter-institutional cooperation. In: Neuhold, Ch., Vanhoonacker, S. (Eds.). Dynamics of institutional cooperation in the European Union: Dimensions and effects. European Integration online Papers (EIoP). Special issue 1, Vol.19, Article 4, 1-20 (2015)

6.

Hix, S., Høyland, B. Empowerment of the European Parliament. The Annual Review of Political Science. Vol.16. 171-189 (2013)

7.

Ponzano, P., Hermanin, C., Corona, D. The Power of Initiative of the European Commission: A Progressive Erosion? Notre Europe (2012)

8.

Rosamund, B. Theories of European Integration. McMillan (2000)

9.

Thomson, R. The Council Presidency in the European Union: Responsibility with Power. JCMS, Vol.46. No.3. 593-617 (2008)

Papildu literatūra

1.

Andžāns, M. Practical Aspects of the EU Presidencies: the Latvian Presidency and its Digital Priority. Latvian Institute of International Affairs (2015)