Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Badmintona un frisbija pamati un metodika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_224
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Individuālo un komandu sporta veidu katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes badmintona un frisbija spēlēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, skolotāju prakse I, II, III.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Badmintona un frisbija spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē. 2. Badmintona un frisbija tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums badmintona un frisbija vingrinājumu apguvē.

Prasmes

1.4. Praktiski plānot, vadīt badmintona un frisbija vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. Pielietot badmintona un frisbija spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus. 5. Demonstrēt apgūtās iemaņas badmintonā un frisbijā modificēto mācību spēļu sacensībās.

Kompetences

1.6. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās badmintona un frisbija vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 7. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un badmintona un frisbija līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās badmintona un frisbija vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs. 8. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar badmintona un frisbija vingrinājumiem un badmintona un frisbija pasākuma drošumu skolā. 9. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus badmintona un frisbija apguvē. 10. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus badmintona un frisbija apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 11. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā badmintona un frisbija mācību aktivitātēs. 12. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus badmintona un frisbija apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 13. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās frīsbijā un badmintonā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums badmintona un frisbija tehnikas paņēmienu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 2. Badmintona un frisbija tehnikas paņēmienu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie taktikas paņēmieni un to mācīšana, mācību teoriju kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 3. Badmintona un frisbija spēles noteikumu un tiesnešu žestu apguve, ieteikumu izstrāde skolas badmintona un frisbija pasākumu nodrošināšanai. 4. Mācību stundas modelēšana, praktiska prezentācija badmintona un frisbija vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidota skolēnu snieguma līmeņa apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas plāna un skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas pašnovērtēšana. Stundas plānu un skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas savstarpējā vērtēšana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākie pētījumi badmintona un frisbija metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar badmintona un frisbija apguves un pielietošanas uzdevumiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar badmintona un frisbija apguves un pielietošanas uzdevumiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skolas badmintona un frīsbija sacensību organizēšana un vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skolas badmintona un frīsbija sacensību organizēšana un vadīšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākie pētījumi badmintona un frisbija metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar badmintona un frisbija apguves un pielietošanas uzdevumiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skolas badmintona un frīsbija sacensību organizēšana un vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skolas badmintona un frīsbija sacensību organizēšana un vadīšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Birģele, I., & Žindiga, Dz. (2001). Frisbija ABC. Rīga, Zvaigzne ABC, 61lpp.

2.

Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga, RaKA, 526lpp.

3.

Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Izglītības satura un eksaminācijas centrs. 59lpp.

4.

Mācīšanās lietpratībai. (2018). Kolektīvā monogrāfija. Zin., red. D. Namsone

5.

Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem (2018). Ministru kabineta noteikumi Nr. 747.Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem (2019). Ministru kabineta noteikumi Nr. 416.Piemērots angļu valodas plūsmai

7.

Sports un veselība 1.–9. klasei. (2019). Mācību priekšmeta programmas paraugs. Valsts izglītības satura centrs | ESF projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā, 179lpp.

8.

Griffin, L. L. (1997). Teaching sport concepts and skills. A tactical games approach. Human Kinetics, 237p.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Dambenieks, D. (1999). Frīsbijs skolā. Rīga, 47lpp.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Poole, J., R. (1973). Badminton. Goodyear Pub. Co., 115p.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

badmintonPiemērots angļu valodas plūsmai

4.

frisbeePiemērots angļu valodas plūsmai

5.

Badmintons BestPiemērots angļu valodas plūsmai

Citi informācijas avoti

1.

LBFPiemērots angļu valodas plūsmai

2.

BWFPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

DevelopmentPiemērots angļu valodas plūsmai

4.

LFFPiemērots angļu valodas plūsmai